ה MTC הנמצא בפרי האתרוג, בענפיו ובעליו, פועל ככל הנראה כחומר מחטא המעודד את יצירת נימיות הדם במקומות שנפגעו, ואף בונה מחדש את חומר השן שנהרס

שמן אתרוגים
מיצוי שמן אתרוג טהור-כשר למהדרין.מבית "מרפא הבושם"
שמן אתרוג
רפואה עממית: אסף הרופא מציין שגרעיני האתרוג מועילים לכאבי כליות ושמן שהופק מהקליפה יפה לכאבי אוזניים.הרופא היהודי ממצרים יצחק בן שלמה (מת בשנת 932) כותב שמיץ אתרוגים משקיט את דלקת המרה, מחזק את הבטן ומעורר תיאבון.הרב צהלון (1693-1630) משבח קליפות אתרוג מסוכרות כמאכל המוסיף תיאבון, עוזר לעיכול ומוסיף כוח לבטן ולכבד.טוביה הרופא מציין שפריו יפה לכל חולי, משמח את הלב, מזין את הגוף ומרווה את הצמא למים.והרמב"ם ממליץ על האתרוג כתרופה לעקיצות ונשיכות של בעלי חיים ומוסיף שמשקה מעליו יועיל ויבריא החולה החלוש.


לשמן האתרוג תכונות חיטוי חזקות מאד.
 רצ''ב קטע ממאמרו של ד''ר גבעון:"ממחקר שנערך בשנים האחרונות מתברר כי יהודי אתיופיה נהגו לצחצח את שיניהם בענפים של עצי אתרוג, לאחר שחשפו את סיביהם הפנימיים. עצי האתרוג באתיופיה מכילים חומרים שונים, ביניהם פחמימן בשם Terpene, אשר יחד עם מגנזיום יוצר חומר משולב רב השפעה בשם MTC. הוכח כי לחלק מחומרים אלה פוטנציאל לעיכוב התרבות תאי סרטן, חיידקים ופטריות, שהשילוב ביניהם יוצר ככל הנראה אפקט משולב לפעילות אנטי דלקתית, ואפקט חיטוי יעיל ביותר, גם במינונים נמוכים. 
מחלות החניכיים השונות, בשלביהן המתקדמים, גורמות לדימומים, כיבים, כאבים וזיהומים קשים, ובשלב מסוים אף נדרש ניתוח בו חושפים את החניכיים ומקציעים את השורשים ליצירת שטח מגע יעיל יותר בין רקמת החניכיים והשן. 
הדלקת החריפה לא נגרמת בגין פעילות החיידקים באופן ישיר, אלא בעיקר בהשפעת פעילותו של אנזים מסוים המופרש על ידי הגוף, שמטרתו מלחמה בחיידקים.
שמן המופק מאתרוג נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע
האתרוג מכיל 31 חומרים מסוג קומרינים (סוג פנולים שנחשבים כנוגדי חמצון). חלק מהקומרינים הראו פעולות נוגדות השפעת סרטן עור. חלק אחר הראה פעילות אנטי דלקתית ואפקט חיטוי יעיל ביותר.
עשיר בציטרונאט – חומר מבהיר עור
עשיר בחומר שנקרא MTC (פחמימן טרפני משולב  עם מגנזיום). נחשב לחומר אנטיביוטי נוגד חיידקים רב עוצמה
ה MTC הנמצא בפרי האתרוג, בענפיו ובעליו, פועל ככל הנראה כחומר מחטא המעודד את יצירת נימיות הדם במקומות שנפגעו, ואף בונה מחדש את חומר השן שנהרס.
מאז גילויו, נחשב ויטמין C כגורם ביולוגי חיוני, בעל תפקידים רבים וכויטמין ראשון במעלה.
גוף האדם אינו מסוגל לייצר ויטמין C וחייב לקבל אותו מהמזון מדי יום. היות וויטמין C הינו מסיס מים, הוא מסולק מהר מהגוף כך שמאגר הויטמין C בגוף האדם הוא קטן במיוחד (1.5 גרם אצל המבוגר). משום שויטמין C מעורב בכל כך הרבה תהליכים ביולוגיים חשובים, חובה לדאוג לאספקה סדירה וכמותית שלו מדי יום.
פירות וירקות טריים הינם המקור התזונתי הטוב ביותר של ויטמין C (הדרים, תותים, קיווי, פלפל, ברוקולי ועוד), אולם אחסנה, בישול והקפאה מקטינים מאד את ריכוז הויטמין C שבמזון.


שומר על העור מפני אובדן לחות
מכיל תערובת לחותנים הדומה בהרכבה לNMF = פקטור הלחות הטבעית של העור
מכיל את הויטמינים E   A  C,
המינון התזונתי המומלץ עומד על 75-95 מ"ג ליום למבוגר. יחד עם זאת, שורה ארוכה של מחקרים רפואיים ודעתם של מומחים רבים מדגישים כי במצבים בריאותיים מסויימים יש להגדיל באופן משמעותי את צריכת ויטמין C ליותר מ 200 מ"ג ליום ובכמה מחלות כרוניות המינון המומלץ נע בין 500-3,000 מ"ג ליום. תזונה מאוזנת ומולטי ויטמין רגיל אינם יכולים לספק כמות זו של ויטמין C.
תרומת ויטמין C לבריאות האדם:


המרצת יצירת קולגן - חלבון עיקרי בבניית התאים וחיבור הרקמות של העור, החניכיים, העצמות והשרירים. 
חיזוק המערכת החיסונית ועידוד יצירת נוגדנים וכן סיוע בהחלמה יעילה מפציעות. 
כאנטי אוקסידנט, ויטמין C מסייע בהגנה מוגברת מפני חמצון יתר הנובע מפעילותם ההרסנית של רדיקלים חופשיים. הרדיקלים החופשיים מעורבים בהתפתחותן של מחלות כרוניות (אסטמה, סכרת, דלקת פרקים, כולסטרול), בתהליך ההזדקנות, בזיהומים ומחלת הסרטן. 
עידוד יצירת סידרה של הורמונים (steroids) וחומצות אמינו (carnitine), החשובים לחיוניות ולבריאות כללית טובה.
מצבים בהם מומלץ ליטול תוסף של ויטמין C:


לשמירה על הבריאות הכללית: לילדים ונוער לתמיכה בתהליכי הגדילה, בחורף - למניעת מחלות ולקיצור זמן ההחלמה, לחיזוק המערכת החיסונית ובעת נטילת טיפול אנטיביוטי, במצבי עייפות וכן למעשנים כהגנה מפני נזקי העישון. 


לתמיכה במצבים בריאותיים ספציפיים: אנמיה, הריון, קיב קיבה, אלצהיימר ומצבים שנדרשת תמיכה בתהליכי הגלדה של פצעים וכוויות.


לתמיכה במחלות כרוניות מסויימות: סכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול / טרשת עורקים, אסטמה ואלרגיה ודלקת פרקים (Arthritis).


פריון-נקוי כבד-פגמנטציה-הבהרה-חיסון-אנטיביוטיקה




 

מתאים לכל המצבים הדלקתיים, עור מבוגריבש, חסר ברק, גס
שמן אתרוגים ניתן לשלב בכל קרם לעור שמן עד רגיל
חמאת אתרוגים ניתן לשלב בכל קרם לעור מבוגר וחסר חיים

עוזר במצבים של:
  • כאבי כליות
  • משקיט את דלקת המרה
  • מחזק את הבטן ומעורר תיאבון
  • נקוי כבד תוצאות מידייות מדהימות
  • תרופה לעקיצות ונשיכות של בעלי חיים
פוטנציאל לעיכוב התרבות תאי סרטן, חיידקים ופטריות, שהשילוב ביניהם יוצר אפקט משולב לפעילות אנטי דלקתית, ואפקט חיטוי יעיל ביותר, גם במינונים נמוכים.
מעורר וממריץ את תהליך התחדשות הדם בגוף
קיבוץ כברי 

תגובות

הוסף רשומת תגובה