שמן נבט חיטה עשיר בוויטמינים A, B1, D, ליציטין, חלבונים, חומצות שומן לא רוויות ובוויטמין Eמעניק לשיער מראה בריא, מתאים לשיער מפוצל ולשיער לאחר חשיפה ממושכת לשמש 

מדוע שמן נבט חיטה אינו מתאים לעור הפנים?
- אדית קרן 
רוב התכשירים הקוסמטיים הם תכשירים קונבנציונאליים, פירושו של דבר, שלתוך חומרי גלם שונים שמרכיבים את התכשיר מוכנסים 2% עד 5% חמרים פעילים סינתטיים או ממקור טבעי. הסיבה לאחוז הנמוך של התוסף היא שתוספת באחוזים גבוהים יותר עלולה לגרום לתכשיר להתפרק על המדף כעבור זמן קצר. אך נמצאים גם תכשירים שהחומר הטבעי המלא נמצא בהם באחוז גבוה יותר, המקסימום הוא 70%, כאשר שאר 30 האחוזים הם חומרים משמרים, חומרים מוליכים, מחליבים ועוד. תכשירים אלה זקוקים לייצוב, ולכן ניתן למצוא כיום בשוק חומרים מעטים כאלה.התמזל מזלי לעבוד כ- 13 שנה במחיצתו של ולדיסלב רוזנר ז"ל, אשר רשם פטנטים על שמו בתחום הקוסמטיקה ובתחומים נוספים, ואף כתב ספרים בנושא צמחי מרפא ומיצויים. עבדתי לצידו במחקר ובפיתוח של תכשירים קוסמטיים על בסיס חומר טבעי מלא (באחוזים גבוהים בתוך התכשיר הקוסמטי). פיתחנו שיטות טיפול ייחודיות המבוססות על אותם תכשירים. את השיטות האלה לימדתי במשך שנים רבות במסגרת ארגון הקוסמטיקה הישראלי ובמסגרות אחרות.
נבט החיטה מכיל ריכוז גבוה מאד של ויטימין E ומשמש כאנטי אוקסידנט. השמן משפר את הסירקולציה של מחזור הדם ומשפר בנייה של תאים חדשים על שטח העור. שמן נבט החיטה מרגיע גירויי עור ומשמש לטיפול בדרמטיטיס ופסוריאזיס. בשילוב עם שמן דקל עוזר לטפל בסימני מתיחה, מפרק שומן רווי ומשמש כמשמר טבעי בתערובות ארומטיות.שמו נבט החיטה מהווה את אחד המקורות העיקריים לייצור ויטמין E. 
לצערי הרב, חומרים אלה אינם מיוצרים כיום, ואף בעבר ניתן היה לרכוש אותם אצל קוסמטיקאיות מקצועיות בלבד, אבל כיום נמצאים בשוק תכשירים מעטים, המבוססים הן על חומרים שאינם מתפרקים בתוך המוצר הקוסמטי, ושהם חלק אינטגראלי מהמוצר, והן על מיצוי צמחי בשיטות שונות (כשמדובר במיצוי המלא ולא במרכיבים מתוכו). במקרה זה, שימוש בשמן זית מלא בכבישה קרה, למשל, עונה על הדרישה של חומר טבעי מלא. חומר טבעי מלא מכיל ויטמינים ומינרלים רבים בתוספת חומרים אחרים חיוניים לעור, כגון חומצה אולאית וחומצות שומניות אחרות. חומרים אלה חודרים לעור במידה זו או אחרת. דוגמה לחומר שאינו נספג היא שמן נבט חיטה, שאומנם עשיר מאוד בויטמין E, ורצוי להפיק ממנו את הויטמינים ולא להשתמש בו כחומר מלא. אם ברצונכם לדעת מהי כמות החומר המלא הקיימת במוצר, חפשו את הכמות באחוזים על התווית. ככל שהאחוזים גבוהים יותר, כך המוצר יעיל יותר.
 השמן מופק מנבטי החיטה, נמצא בשמוש האדם אלפי שנים ונחשב כאחד החשובים בהם. מכיל הרבה מהחומצות השומניות החיוניות לגוף, מכיל ויטמין E המונע חמצון. לכן משמש כאנטי אוקסידנט וכמשמר לשמנים שבא איתם בשילוב. שמן נבט החיטה משמש את יצרני קוסמטיקה במוצרים הבאים: לשמני גוף ואמבט להזנת העור ושמירה על לחותו. לקרם לכל מטרה, לקרמים לעור יבש ופגום, לשמפו לשיער יבש ופגום, לחיזור תאי העור והזנתם ולטיפול בעור העדין סביב העיניים, למוצרי קרם ידיים, לשפתיים סדוקות, לקרמים לתינוקות. השמן ניתן לשימוש ללא הגבלה בכל מוצר ושמוש קוסמטי. עירוב של כף שמן נבט חיטה עם 15 טיפות לבנדר ו- 2 טיפות שמן עץ התה ו- 2 טיפות קמומיל יהווה תחליף מוצלח לשאר המוצרים לטוסיק התינוק, יעיל ביותר לעור מגורה ורגיש.
אביא דוגמאות לחומרים טבעיים מלאים, הנספגים בעור בעזרת חומר מוליך. חלב, למשל, המכיל חלבון, מינראלים, שומן טבעי ומים פיזיולוגיים, מכיל את כל הויטמינים עם ה- T.E. שלהם - כל אותם חומרים שתא זקוק להם להיווצרותו, לתחזוקתו ולצמיחתו. חומרים אלה נמצאים באיזון נכון, העובדה – ביכולתם ליצור חיים. דוגמה אחרת היא הביצה. הביצה מורכבת מחלבון וחלמון שכל אחד מהם מכיל חומרים אחרים. חלמון, למשל, עשיר מאוד בלציטין. גם הביצה שייכת לאותם חומרים טבעיים מלאים שמכילים באיזון מושלם כל מה שחיים זקוקים לו. חומרים נוספים כאלה: דבש (חומר אנטי בקטריאלי), שמרים (ויטמין B complex) וגבינה (קזאין). הבעיה עם חומרים אלה נעוצה בחוסר יציבותם לטווח ארוך. אלה חומרים שמתפרקים בקלות, וכדי שיוכלו לשמש אותנו כחומר גלם לתעשיית הקוסמטיקה, הם חייבים לעבור תהליך ייצוב והפטנט הוא שיטת הייצוב. זהו תהליך מורכב, ולכן, כפי שנאמר, קשה למצוא "קוסמטיקה טבעית" אמיתית. ישנם מוצרים נוספים השייכים לקטגוריה אחרת של קוסמטיקה טבעית.

יתרונות:
  • שמן נבט חיטה זה מופק בעזרת שיטת הכבישה הקרה, ללא חימום, השומרת על רמה גבוהה של ויטמינים וחומרים פעילים.
  • בקבוק בעל משאבה פטנטית להקלה של השימוש. 
  • שמן נבט חליטה -מרפא הבושם-04-9952122
  • http://www.xn----zhcelg2cb2c9aq.co.il/

תגובות