חוטמית רפואית צמח מרפא מעולה ויעיל לבעיות מעיים,עור,נשימה..


 Marshmallow - חוטמית רפואית

המשפחה הבוטנית של חוטמית רפואית היא משפחת החלמיתיים. ישנם 3 סוגים דומים מסוג אלטיאה (Althea):
א. חוטמית: הידועה ביותר היא החוטמית הזיפנית הנקראת גם שושנת הקציר, אבל ישנה גם החוטמית הקירחת (בלי זיפים), החוטמית המאוצבעת במזרח הגליל, החוטמית המשורטטת בעלת פרחים ורודים חיוורים, וכן חוטמית עין הפרה הצמודה לאדמה, חוטמית הגליל והחוטמית התרבותית.
רקע
צמח רירי, רב-שנתי, ממשפחת החלמתיים, גדל בכל העולם (מקורו בסין). מתנשא לגובה 1.20 מטר ובעל שורשים עמוקים. שמו מגיע מהמילה "altho" שפירושו ביוונית "לרפא". שורשי הצמח מתוקים ונעשה בהם שימוש להכנת סוכריות המרשמלו הספוגיות - מכאן הכינוי האנגלי של הצמח - Marshmallow.


חומרים פעילים עיקריים:1. בשורש יש 20% מוצילאגים (חומרי רירה) ובעלים 10%.2. אספרגין: חומר המטפל בפצעים ומכווץ כלי דם.3. פקטין: חומר מסמיך.4. טנינים: חומרים מכווצים.5. עמילן.6. חומצות פנוליות.7. קלציום אוקסלאט.

שימושים רפואיים
  • ליובש וגירוי במערכת הנשימה, דלקות בדרכי הנשימה.לשיעול יבש ומגרה, גרון מגורה, דלקת במיתרי הקול.
  • יובש בדרכי העיכול, דלקות במערכת העיכול.
  • לחומציות יתר בקיבה, לגסטריטיס ולאולקוס. לדלקות בדרכי השתן, יובש בדרכי השתן ואבנים בכליות.
  • לריפוי פצעים, כוויות,
פעילות רפואית:
הנטופית היא צמח מרכך קלסי, מזין ומלחלח רקמות פנימיות בעלות רירה במערכת השתן, העיכול והנשימה, מכייח עדין, מטפל בפצעים, משתן ומפנה אבנים (גם מפרק וגם מוציא אותם דרך מערכת השתן)- פעילות זו משויכת יותר לעלים ולפרחים.
שימושים רפואיים:מערכת הנשימה העליונה ובעיקר התחתונה: מרכך ומכייח במצבי גודש ליחתי, מחטא מעט, מטפל בכאבי גרון וצרידות אך בעיקר לברונכיטיס, דלקת ריאות, שיעול עצבני ויבש ואסתמה.
מערכת העיכול: הריר בצמח מרגיע ריריות מגורות, מטפל בכיבים פנימיים לכל אורך מערכת העיכול (מומלץ לשלב עם ליקוריץ), מטפל גם בכיבים בפה ודלקות במערכת העיכול כולל גסטריטיס ואיזופאגיטיס.מערכת השתן: מטפל בדלקות בדרכי השתן באופן הבא- מלחלח, מווסת חומציות, מקטין צריבות ומאלחש. העלים והפרחים מטפלים באבנים בדרכי השתן. הם גם משתנים וגם יכולים לפרק בתהליך איטי את האבנים ולשטוף אותם החוצה. רצוי לצרף לטיפול צמח משתן נוסף כמו: פטרוזיליה וזקן תירס.
חלק בשימוש
שורש, עלים, פרחים.
פעילויות
  • Demulcent - מגנן על רקמות פנימיות, מרגיע, משכך, מרכך
  • Vulnerary - מסייע לריפוי פצעים חיצוניים, שריטות, חתכים
  • Analgesic – משכך / מפחית כאב (בשימוש חיצוני או פנימי)
  • Diuretic - משתןAnti-inflammatory - אנטי דלקתי
  • Expectorant - מכייחEmollient - מרגיע ומשכך גרד במריחה על העור (Antipruritic)
  • Mucilage - מכיל חומרים ג'לטינים (ריריים) המצפים ומגנים על ריריות מגירויים,
  • מרגיעים ומשככים
  • Galactogogue- מגביר ייצור חלב בהנקה
  • Lithotriptic- ממיס ומסלק החוצה אבנים ממערכת השתן
  • Nutritive - מזין את הגוף
  • Pectoral - מחזק ומסייע בריפוי מחלות דרכי הנשימה
אופן השימוש:א. שימוש חיצוני: פולטיס (חבישה של הצמח הטרי הגרוס עם בצל חתוך דק ישירות על הנגע) או קומפרס של מרתח השורש ו/או חליטת החלקים העליונים של הצמח לטיפול בפרונקלים, אבצסים ופצעים ברגליים.ב. שימוש פנימי: חליטה ושתייה של העלים והפרחים. מינון-  להוסיף 5 גרם מהעלים והפרחים לכוס מים רתוחים למשך 10 דקות, לסנן ולשתות 3 פעמים ביום. ג. מרתח ושתייה של השורש.ד. פריסת השורש, ייבושו וקבלת "גלולות מציצה" ממנו לריכוך הגרון, ולטיפול בכיבים ודלקות בדרכי השתן.ה. השריית השורש ו/או הפרחים והעלים במים קרים למשך מספר שעות, ולאחר מכן הרתחת המשרה למספר דקות ושתייתו (כך מתקבל פירוק יעיל יותר של הצמח).ו. ניתן גם להוסיף את השורש, הפרחים והעלים בצרור למרק. ז. לטיפול בעיניים אדומות ומגורות: ניתן להשרות את העלים והפרחים למספר שעות במים שסיימו לרתוח ולהשתמש לקומפרסים לעיניים.ח. לטיפול באבנים בדרכי השתן: יש להשרות כף תערובת של העלים והפרחים בכוס מים שסיימו לרתוח למשך 3 שעות, לסנן ולשתות כמות של 3 כוסות כאלו ביום. להתמיד בשתייה במשך 4 ימים רצופים, לעשות הפסקה של שבוע ושוב לחזור על הטיפול חוזר חלילה.

שילובים מומלצים:
לטיפול פנימי במערכת הנשימה מומלץ לשלב עם הצמחים: מרוביום, קורנית ופרחי סמבוק.לטיפול פנימי במערכת העיכול מומלץ לשלב עם: ליקוריץ וקמומיל.לטיפול חיצוני מומלץ לשלב בפולטיס גם אבקת אולמוס או אבקת כורכום.

להזמנת צמח מרפא חוטמית רפואית -04-9952122

Marshmallow חוטמית רפואית 04-9952122

תגובות