טבבויה – בשמו הספרדי קרוי לאפצ'ו תה המופק מהצמח שימש משך מאות שנים ברפואה העממית של שבטים שונים בדרום אמריקה לטיפול במגוון מחלות, ביניהן סוגים שונים של סרטן.

ברפואת הצמחים המודרנית מיוחסת לצמח טבבויה – בשמו הספרדי קרוי לאפצ'ו  עוצמת פעילות בינונית, והוא נחשב לאחד הצמחים האנטי ויראליים היעילים ביותר שבשימוש רפואה זו. ה-FDA האמריקני אישר בשנת 1981 את הלאפאשו כבטוח לשימוש.

טבבויה – בשמו הספרדי קרוי לאפצ'ו צמח אנטי מיקרוביאלי כלומר הנלחם בוירוסים, חיידקים ופטריות. מתאים לטיפול בבעיות עור ופצעים הנובעים מפטריית הקנדידה. אנו עושים שימוש באקסטרקט – מיצוי מרוכז של הצמח.

זהו עץ בעל פריחה סגולה הנפוץ ביערות הגשם של פרגוואי, ארגנטינה וברזיל. תה המופק מהצמח שימש משך מאות שנים ברפואה העממית של שבטים שונים בדרום אמריקה לטיפול במגוון מחלות, ביניהן סוגים שונים של סרטן.
ברפואת הצמחים המודרנית מיוחסת לצמח עוצמת פעילות בינונית, והוא נחשב לאחד הצמחים האנטי ויראליים היעילים ביותר שבשימוש רפואה זו. ה-FDA האמריקני אישר בשנת 1981 את הלאפאשו כבטוח לשימוש.

חלקי הצמח בשימוש רפואי
קליפת הגזע הפנימית.

מרכיבים פעילים
תרכובות פנוליות:
- פנולים פשוטים: benzoic acid derivatives, benzaldehyde derivatives
- קומרינים
- אנטראקינונים: tabebuin, chrysophanic acid
- נפטאקינונים: Lapachol, beta-lapachone, xyloidone, deoxylapachol, alpha-lapachone, dehydro-alpha-lapachone, naphthofurandiones
- תרכובות פלבונואידיות: quercetin
- תרכובות איזופרנואידיות:
- מונוטרפנים: iridoids
- דיטרפנים: carnosol
- ספונינים טריטרפנואידיים: steroidal saponins
- סטרולים: beta-sitosterol
- קרוטנואידים: beta-carotene
אלקלואידים: tecomine
ויטמינים: פרו-ויטמין A, ויטמיני B1, B2, B3, C
מינרלים: סידן, מגנזיום, אשלגן, ברזל, אלומיניום, מנגן, קובלט, צורן, סלניום, אבץ.


פעילות רפואית
אנטי-בקטריאלי, אנטי-ויראלי, אנטי-סרטני, אנטי-פטרייתי, אנטי-פרזיטי, ממריץ\משפעל חיסון, משכך כאבים, משלשל עדין, מתמיר (אלטרטיבי), נוגד אנמיה, נוגד דלקת, נוגד זיהום, קוטל תולעי מעיים.

התוויות
עיקריות: גידולים ממאירים, מחלות ויראליות (טיפול), קנדידה רב-מערכתית.

משניות: אנמיה, דלקת מפרקים ריאומטית (RA), דלקת עור אטופית (אטופיק דרמטיטיס),הרפס, חולשה חיסונית, טפילים חד-תאיים, יבלות ויראליות, מחלות אוטואימוניות, מחלות דלקתיות של רקמת החיבור, סרטן (תמיכה ומניעה), פטרת בעור, פטרת בעור (חיצוני),פטרת וגינלית, פטרת וגינלית (חיצוני), פינוי רעלים (דה-טוקסיפיקציה), פסוריאזיס,פרונקלים וזיהומים תת-עוריים, קונדילומות (HPV), תולעי מעיים.


רגישות, תופעות לוואי, תגובות ביניים, התוויות נגד ורעילות
תופעות לוואי הנגרמות כתוצאה מנטילת קליפת הצמח במינונים רפואיים מתרחשות לעתים רחוקות וכוללות בחילות ותחושת אי נוחות בבטן. כמו כן, ידועות תופעות לוואי הנגרמות בשכיחות גבוהה כתוצאה מנטילה של החומר הפעיל Lapachol במינונים הגבוהים מ-1.5 גרם ליום. אלו כוללות בחילות, הקאות ודימומים. נטילה של מעל 2 גרם ליום של אותו חומר פעיל גרמה להארכה משמעותית בזמן הצמדות טסיות הדם; יש להימנע מנטילת הצמח בשילוב עם תרופות נוגדות קרישה, עקב העצמה של פעילות התרופות; מדד רעילות LD 50: במגוון ניסויים שנערכו עם החומר הפעיל Lapachol על חולדות ועכברים, 0.5-2.5 גרם לכל קילו משקל.

הריון: הצמח אסור לשימוש במהלך תקופה זו. נשים המנסות להתעבר, מוטב שלא ישתמשו בצמח.
הנקה: הצמח אפשרי לשימוש במהלך תקופה זו, אך יש לנקוט זהירות. רצוי ששימוש בצמח בתקופת ההנקה יתבצע תחת פיקוח מקצועי.
צמח מרפא לאפצ'ו להשיג במרפא הבושם-04-9952122

תגובות