SAW PALMETTO HARVEST-שמן דקל ננסי טהור

SAW PALMETTO HARVEST-שמן דקל ננסי טהור

לפירות הדקל הננסי ישנו טעם מורכב ומעניין, מתקתק – מלוח ומצמת, עם ארומה ייחודית, המזכירה במידת מה, טעם של גבינת צאן עשירה ובשלה. הצמח גדל בצפון אמריקה, בעיקר באזורים גשומים המאופיינים בקרקעות עשירות, המספקים לו הזנה מירבית. 
הזנה זו והעושר המחצבי של סביבת הגידול, מתנקזים בסופו של דבר אל שפע של פירות (יחסית לגודלו המצומצם של העץ), העשירים בסוכרים ובחומצות שומן וכן במטאבוליטים משניים אחרים אופייניים.
התיאור הבוטני הנ"ל הינו חלק בלתי נפרד מהתדר האופייני של הדקל הננסי, אשר המילים המתאימות ביותר לתאר אותו יהיו "בשלות", "שמחה" ו"פריון". מתדר זה, כמובן, נגזרת גם השפעתו, הפיזית והנפשית, על גוף האדם, וכן תכונותיו הרפואיות המוכרות של הדקל הננסי.
הדקל הננסי הינו צמח בעל אפקט דינאמי על גוף האדםהמגביר אנרגיית חיות ומגוון של תהליכים בגוף. יתרה מכך, הצמח אף מגביר ומחדש פעימה של איברים רדומים ומערכות הנמצאות במצב של תקיעות מסוימת (כמו למשל בבעיות פוריות בגברים או בדלקות של הערמונית ודרכי השתן). פעולות אלו מושגות, בין היתר, ע"י חיזוק והזנה של מערכות פנימיות של הגוף, שיפור זרימת הדם וכן ע"י השפעה מחזקת ומעוררת מצב רוח, האופיינית לצמח.
סך האיפיונים הללו משווה לדקל הננסי תכונה בולטת וייחודית של חיזוק של "תיאבון לחיים", אשר עשוי לשמש במקרים של חוסר רצון לחיות (במקרים של דיכאון למשל) או לחלופין, כאשר מתעורר קושי של יצירת חיים חדשים (בעיות פוריות בקרב גברים).
ההשפעה הדינאמית והמחזקת של הצמח מתאימה למגוון מצבים של חולשה פיזית ונפשית, לרבות מצבים של דיכאון, עד כדי נטיות אובדניות. בתוך כך ניתן לכלול כמובן גם מצבים של חולשה ממושכת, המלווה בחולשה של בלוטת האדרנל, תת פעילות של בלוטת התריס, וכן מחלות המקושרות לתפקוד לקוי של מערכת החיסון (כולל טיפול משלים בחולים אונקולוגיים ומחלות כרוניות אחרות). בכל המקרים הללו, האפקט המחזק של הצמח יוצר מעין "מסגרת הגנה", ברמה הפיזית והנפשית, המאפשר לגוף ולרקמות השונות את עצם הריפוי וההחלמה.
בשנים האחרונות, הפך השימוש בדקל הננסי למקובל מאוד, לטיפול בתסמינים הקשורים להגדלה שפירה של בלוטת הערמונית (BPH), ולפתולוגיות אחרות במערכת המין והשתן הגבריים. הצמח זכה להכרה רשמית, בהיותו רשום בצרפת ובגרמניה כרכיב בתכשירים לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית. בארה"ב הצמח אומנם אינו נחשב לטיפול הסטנדרטי, אך הוא משמש כטיפול הצמחי הפופולארי ביותר למצבים אלו. הדקל הננסי נכנס לפרמקופיאה האמריקאית ב1906-1917 וקיבל הכרה רשמית ב 1926- 1950.פעילותו הידועה, לטיפול בעצירת שתן ובמגוון סימפטומים של BPH, נגזרת מההשפעה רחבה של "פתיחת מעברים", האופיינית לדקל הננסי. פעילות זו משמשת גם במצבים של דלקות של הערמונית, נשירת שיער, דלקות במערכת הנשימה ועוד. השפעה זו מתורגמת בגוף לפעילות אנטי דלקתית ואנטי עוויתית וכן השפעה הורמונאלית רחבת היקף. כל אלו משפרות את ההזנה והזרימה אל ומהרקמה הפגועה ומאפשרות תנועה חופשית של דם ושתן. בחלק מהמקרים הדקל הננסי אף מעודד מוות תאי מתוכנן של תאים פגומים ובכך מאפשר את התחדשותן של רקמות פגועות.
ההשפעה ההורמונאלית של הדקל הננסי אומנם נחקרת רבות, במהלך השנים האחרונות, אך יחד עם זאת היא עדיין אינה ברורה לחלוטין. לכאורה נראה כי הדקל הננסי מעכב את ההשפעה של הורמונים אנדרוגנים מסוימים, זאת ע"י מנגנון תחרותי על הקולטנים הייעודיים להם על גבי ממברנת התא. בנוסף לכך, ככל הנראה הדקל הננסי משפיע על אנזימים מסוימים החיוניים למטבוליזם של הורמוני מין.
חלק מבעיות חוסר האיזון ההורמונאלי בגברים, המשפיעות כמובן גם על בלוטת הערמונית, מקושרות לעודף של הורמון המין החופשי -
Dihydrotestostron (DHT), בזרם הדם. באופן טבעי, ישנם מנגנונים טבעיים, האמורים לווסת את רמתו של ההורמון הנ"ל בזרם הדם.
לעומת זו, בתהליך שעדיין אינו ברור, חלק מאותם המנגנונים הללו נהרסים בגילאים מבוגרים יותר ורמתו של הורמון ה-DHT חורגת מהפרופורציה התקינה. הדקל הננסי נמצא כמעכב ישיר של הורמון ה-DHT, אך כפי הנראה זוהי רק אחת מהשפעותיו ההורמונאליות שהתגלו עד כה והוא פועל בספקטרום רחב הרבה יותר.תכונות רפואיות עיקריות:
· מחזק (Tonic).
· מרומם מצב רוח .(Thimoleptic)
· אנטי דלקתי (Anti-inflammatory).
· מווסת רמות אנדרוגנים (Possibly Antiandrogenic).
· מגביר חשק מיני ((Aphrodisiac - גברים ונשים.
· משפר איכות וספירת זרע (כמות, תנועתיות).התוויות ושימושים רפואיים עיקריים:
· הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית - Benign prostatic hyperplasia.
· דלקות כרוניות ואקוטיות של בלוטת הערמונית – Prostatitis.
· חוסר פוריות בגברים, על רקע של כמות ואיכות זרע ירודה.
· חוסר חשק מיני, אימפוטנציה ותפקוד מיני לקוי בגברים.
· דלקות כרוניות של דרכי השתן - שיקום של דרכי השתן (גברים ונשים).
· כחלק מטיפול פנימי בנשירת שיער בגברים - על רקע רמות גבוהות של אנדרוגנים (ניתן גם בשימוש חיצוני במשחות).
· כחלק מטיפול פנימי באקנה בגברים ובנשים - על רקע רמות גבוהות של אנדרוגנים.
· כחלק מטיפול באבנים בכליה ובדרכי השתן, לרבות דלקות אקוטיות ועצירת שתן, הנגרמים בשל כך.
· מצבי חולשה המלווים בעייפות ותשישות פיזית ונפשית, זרימת דם לקויה ותפקוד לקוי של מערכת החיסון.
· חולשה כללית, עייפות פיזית ונפשית, דכדוך וכן טיפול בדיכאון (גברים ונשים).תכונות רפואיות משניות:
· משפר עדין של זרימת דם פריפרית (Mild peripheral circulatory stimulant).
· אנטי דיכאוני (Antidepressant).
· אנטי עוויתי (Spasmolytic).
· מחטא (Antiseptic).
· משתן (Diuretic).התוויות ושימושים רפואיים משניים:
· דלקות של מערכת הנשימה העליונה והתחתונה.
· כחלק מטיפול לחיזוק פעולת מערכת החיסון – פעולת חיזוק מערכות משולבת של הדקל הננסי, כפי שהובא לעיל, המייעלת בסופו של דבר גם את הפעילות החיסונית.
· מחלות ניווניות המשויכות לרקמות של מערכת המין בגברים (Atrophy of sexual tissues).
· כחלק מטיפול בבריחת שתן בקרב נשים מבוגרות.
· הגברת ייצור חלב בהנקה.

דקל ננסי-04-9952122 http://www.mrphbosem.com/

תגובות