פטל קדוש לא רק לדיאטה..פטל שחור ומניעת גידולים סרטניים במעי הגס


פטל שחור ומניעת גידולים סרטניים במעי הגס


פטל שחור מכיל הרבה מאוד נוגדי חמצון – פוליפנולים – והוא מדורג גבוה ביותר בין פירות שמכילים נוגדי חמצון, עם ערך ORAC של 5347 ל- 100 (ערך זה מציין את יכולת ספיגת המחמצנים שלו, שהוא כאמור מהגבוהים בטבע.
מחקר חדש שפורסם החודש מטעם אוניברסיטת אילנוי בשיקגו-ארצות הברית ב- Science Daily מצא כי פטל שחור עשוי למנוע הופעת גידולים סרטניים במעי הגס.
דבורי גתי-יוסף, נטורופתית ומנהלת את המרכז הישראלי לבריאות ותזונה על פי סוג דם, טוענת כי ממצאי המחקר אינם מפתיעים, מכיוון שידוע שפטל שחור מכיל כמויות גדולות של נוגדי חמצון וחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 6.
ההגוף אינו מסוגל לייצר לבד ונוגדי חמצון לכן הוא זקוק לתוסף חיצוני, כגון: פטל שחור, ירקות ופירות. נוגדי החמצון מסייעים לבלום השפעות הרסניות הנוצרות בגוף בכלל ובמעי הגס בפרט, עקב אכילת מזונות מסוימים, זיהום אוויר וכדומה", היא אומרת ומוסיפה, "נוגדי החמצון עוזרים להפסיק את תגובת השרשרת ההרסנית המתקיימת בגוף האדם ובכך בעצם מונעים את ההתפתחות של התאים הסרטניים".
לדבריה, חומצות השומן החיוניות (אומגה 6) הקיימות בגרעיני הפטל השחור, מסייעות למערכת החיסונית לעבוד בצורה יעילה וטובה יותר, כאשר נכנס גורם זר לתאים (לדוגמא: גידולים סרטניים). חומצות השומן החיוניות עוזרות לגוף ולמערכת החיסון להשמיד ולסלק מהגוף, את אותם תאים מזיקים.
בנוסף, מחקרים אשר נעשו בעבר על פטל שחור, הוכיחו כי הוא מכיל חומרים אנטי-אוקסידנטים (נוגדי חימצון), חומרים אנטי סרטניים, חומרים אנטי-דלקתיים ובנוסף, יש להם תכונות אנטי- ניווניות.
מעכב התפתחות סרטן ודלקות
החוקרים השתמשו בשני זנים שונים של עכברים, אשר נמצא כי יש להם גנים מיוחדים, ועלולים להוות גורם סיכון לפתח סרטן במעי הגס בעתיד או דלקת כיבית של המעי הגס, שכידוע שגם היא מהווה גורם סיכון להתפתחות סרטן המעי הגס.
במהלך המחקר קיבלה קבוצה אחת של עכברים מזון עשיר בשומנים ומופחת בוויטמינים ובסידן (קלציום). קבוצת העכברים השנייה, קיבלה בדיוק את אותו תפריט תזונתי כמו הקבוצה הראשונה, רק עם תוספת יומיומית של אבקת פטל שחור מיובש. המחקר נערך במשך 12 שבועות.
ממצאי המחקר היו מפתיעים ונמצא, שהעכברים אשר אכלו את הדיאטה המיוחדת ובנוסף, וקיבלו באופן יומיומי אבקת פטל שחור, פיתחו מגוון רחב של השפעות מגנות על המעי הדק, המעי הגס, החלחלות והרקטום ובנוסף, עצרו את היווצרות הגידולים הסרטניים ב-45% -60% מהעכברים, אשר היו להם גורמי סיכון לפתח סרטן מעי הגס בעתיד.
החוקרים הגיעו למסקנה נוספת במהלך המחקר, והיא שפטל שחור יעיל בעיכוב התפתחות גידול במעי הגס, על ידי דיכוי חלבון מיוחד הנקרא: בטא-קטנין. חלבון זה עלול להצטבר בכמויות גדולות ולפעול בצורה בלתי מבוקרת בסרטן המעי הגס.
בנוסף, נמצא כי אבקת פטל שחור, מסייעת במניעת התפתחות דלקת כיבית של המעי הגס.
תמצית טהורה  של פטל קטון להשיג במרפא הבושם-04-9952122

תגובות