קבוצת חוקרים מאוניברסיטת תל אביב נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של תרופה נגד מחלת הסרטן, שתופק מ'מת'יל ג'סמונט'

צמח מרפא יסמין רפואי Jasminum 

חוקרים מאוניברסיטת ת"א מעודדים מסיכוייהם להשלים בהצלחה בתוך ארבע עד חמש שנים את פיתוחה של תרופה נגד מחלת הסרטן, שמקורה במתי'ל-ג'סמונט - הורמון צמחי נפוץ

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת תל אביב נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של תרופה נגד מחלת הסרטן, שתופק מ'מת'יל ג'סמונט' - הורמון צמחי שאותו ניתן למצוא כמעט בכל צמח (הוא נמצא בשפע בצמח היסמין ויתכן שהוא אף המקור לריחו הטוב של היסמין).

בראש קבוצת החוקרים עומד פרופ' אליעזר פלשר, מהמחלקה למיקרוביולוגיה בפקולטה לרפואה באוניברסיטה, שעוסק מזה זמן רב באפשרות להפיק תרופה נגד סוגי  גידולים סרטניים באמצעות תרופה שתופק מה'מת'יל ג'סמונט' (methyl-jasmonate).

מחקריו של פרופ' פלשר מצאו כי פעילות של ההורמון, שנועד לשמש להגנה על הפרח מפני זיהומים  יובש או כל מצב עקה (Stress) אחר, מזרזת את מותם של תאים סרטניים.

"מפרופ' פלשר חוקר את השפעות המת'יל ג'סמונט מזה תשע שנים. הרעיון לבחון את ההורמון נולד אצלו בעקבות עבודות שביצע עם תרופת האספירין. 

"אספירין הינו בעצם נגזרת סינתטית של של הורמון צימחי טבעי, שמיוצר בצמח בתנאים דומים לאלו שבהם מיוצר המת'יל ג'סמונט. יש עדויות בספרות לכך שנטילת אספירין עשויה למנוע התפתחות של גידולים סרטניים, בעיקר במערכת העיכול". דובר בחומר שנמצא בכל צמח, ואנו נחשפים לריכוזים נמוכים שלו ברמה היומית, למשל כאשר אנו צורכים ירקות", מסביר פרופ' פלשר. "הרעיון היה לקחת ריכוז גבוה של החומר ו


עד כה, מספר פרופ' פלשר, התבצע ניסוי בודד בבני אדם, שנערך על קבוצה קטנה מאוד של חולים. התוצאות היו מעודדות משום שהתגלה שהחומר מגיע למערכת הדם וכן שהוא בטיחותי (כלומר, החומר לא פגע במשתתפי הניסוי). השלב הבא הינו ניסויים קליניים בבני אדם.

הלטענת פרופ' פלשר, ניתן יהיה להשתמש בתרופה בתוך ארבע עד חמש שנים. כפי שהסביר הפרופ', המת'יל ג'סמונט שהוכר כבטוח על ידי רשויות ממשלתיות אמריקאיות, "נמצא בשימוש קבוע מזה זמן רב בתעשיות החקלאות והקוסמטיקה. הוא הוכח כלא רעיל. בעצם אנו עובדים על יסוד טבעי, וזה נותן לנו נקודת פתיחה טובה בניסיון שלנו לפתח ולשווק את התרופה החדשה"ורמון זה, אגב, שימש שנים רבות בתעשיית האגרוכימיה ודורג כבטוח לשימוש על ידי רשויות ממשלתיות אמריקאיות - כך טוענים בחברת התרופות 'ספל פארמה' שפועלת בשיתוף עם חברת 'רמות' - החברה האחראית על הפיתוחים המסחריים מטעם אוניברסיטת תל אביבלראות אם יש לו השפעה קטלנית על תאים סרטניים".פיתוח ישראלי: תרופה נגד סרטן מהורמון צמחי

תמצית יסמין-methyl-jasmonate
להשיג במרפא הבושם-04-9952122
http://www.mrphbosem.com/

תגובות