שמן דקל ננסי .דקל ננסי נהגו לאכול את פירותיו והאמינו שהם מזון מרפא לאין אונות נשירת שיער ועוד..

לפירות הדקל הננסי הצמח, ממשפחת הדקליים, נפוץ באדמות 

חוליות ממזרח קרוליינה ועד פלורידה.

ברפואת הצמחים המודרנית הוא מוגדר כצמח עדין, הנחשב

ספציפי לטיפול בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית.ישנו טעם מורכב ומעניין, מתקתק – מלוח ומצמת, עם ארומה ייחודית, המזכירה במידת מה, טעם של גבינת צאן עשירה ובשלה. הצמח גדל בצפון אמריקה, בעיקר באזורים גשומים המאופיינים בקרקעות עשירות, המספקים לו הזנה מירבית. 
הזנה זו והעושר המחצבי של סביבת הגידול, מתנקזים בסופו של דבר אל שפע של פירות (יחסית לגודלו המצומצם של העץ), העשירים בסוכרים ובחומצות שומן וכן במטאבוליטים משניים אחרים אופייניים.
התיאור הבוטני הנ"ל הינו חלק בלתי נפרד מהתדר האופייני של הדקל הננסי, אשר המילים המתאימות ביותר לתאר אותו יהיו "בשלות", "שמחה" ו"פריון". מתדר זה, כמובן, נגזרת גם השפעתו, הפיזית והנפשית, על גוף האדם, וכן תכונותיו הרפואיות המוכרות של הדקל הננסי.
הדקל הננסי הינו צמח בעל אפקט דינאמי על גוף האדם, המגביר אנרגיית חיות ומגוון של תהליכים בגוף. יתרה מכך, הצמח אף מגביר ומחדש פעימה של איברים רדומים ומערכות הנמצאות במצב של תקיעות מסוימת (כמו למשל בבעיות פוריות בגברים או בדלקות של הערמונית ודרכי השתן). פעולות אלו מושגות, בין היתר, ע"י חיזוק והזנה של מערכות פנימיות של הגוף, שיפור זרימת הדם וכן ע"י השפעה מחזקת ומעוררת מצב רוח, האופיינית לצמח
.
תכונות רפואיות עיקריות:· מחזק (Tonic).· מרומם מצב רוח .(Thimoleptic)· אנטי דלקתי (Anti-inflammatory).· מווסת רמות אנדרוגנים (Possibly Antiandrogenic).· מגביר חשק מיני ((Aphrodisiac - גברים ונשים.· משפר איכות וספירת זרע (כמות, תנועתיות).תכונות רפואיות משניות:· משפר עדין של זרימת דם פריפרית (Mild peripheral circulatory stimulant).· אנטי דיכאוני (Antidepressant).· אנטי עוויתי (Spasmolytic).· מחטא (Antiseptic).· משתן (Diuretic).התוויות ושימושים רפואיים עיקריים:· הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית - Benign prostatic hyperplasia.· דלקות כרוניות ואקוטיות של בלוטת הערמונית – Prostatitis.· חוסר פוריות בגברים, על רקע של כמות ואיכות זרע ירודה.· חוסר חשק מיני, אימפוטנציה ותפקוד מיני לקוי בגברים.· דלקות כרוניות של דרכי השתן - שיקום של דרכי השתן (גברים ונשים).· כחלק מטיפול פנימי בנשירת שיער בגברים - על רקע רמות גבוהות של אנדרוגנים (ניתן גם בשימוש חיצוני במשחות).· כחלק מטיפול פנימי באקנה בגברים ובנשים - על רקע רמות גבוהות של אנדרוגנים.· כחלק מטיפול באבנים בכליה ובדרכי השתן, לרבות דלקות אקוטיות ועצירת שתן, הנגרמים בשל כך.· מצבי חולשה המלווים בעייפות ותשישות פיזית ונפשית, זרימת דם לקויה ותפקוד לקוי של מערכת החיסון.· חולשה כללית, עייפות פיזית ונפשית, דכדוך וכן טיפול בדיכאון (גברים ונשים).התוויות ושימושים רפואיים משניים:· דלקות של מערכת הנשימה העליונה והתחתונה.· כחלק מטיפול לחיזוק פעולת מערכת החיסון – פעולת חיזוק מערכות משולבת של הדקל הננסי, כפי שהובא לעיל, המייעלת בסופו של דבר גם את הפעילות החיסונית.· מחלות ניווניות המשויכות לרקמות של מערכת המין בגברים (Atrophy of sexual tissues).· כחלק מטיפול בבריחת שתן בקרב נשים מבוגרות.
·להזמנת שמן דקל ננסי:049952122
 הגברת ייצור חלב בהנקה.שילובים מומלצים:· לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית:שורש סרפד (Urtica dioica rad.), קרטאיווה ((Crataeva nurvala, קטב מצוי (Tribulus terrestris).· לשיפור תסמיני אין אונות ובעיות פריון בגברים:ויתניה משכרת (Withania somnifera), אסטרגלוס (Astragalus membranaceus), דמיאנה(Turnera diffusa), קטב מצוי (Tribulus terrestris), סוגי ג'ינסנג (Ginseng spp.).· לטיפול בדלקת הערמונית:שורש אכיניצאה (Echinacea spp. Rad.), שורש סרפד (Urtica dioica rad.), אונה דה גאטו (Uncaria tomentosa).· לטיפול באקנה, על רקע רמות גבוהות של אנדרוגנים:שיח אברהם מצוי (Vitex agnus castus), מהוניה Mahonia aquifolium)), שורש שן ארי (Taraxacum off. rad.).· לטיפול בחולשה ועייפות גופנית ונפשית בקרב גברים:· סכיסנדרה (Schisandra chinensis), ויתניה משכרת (Withania somnifera), אסטרגלוס (Astragalus membranaceus), סוגי ג'ינסנג (Ginseng spp.), עלי רוזמרין (Rosmarinus off.).


תגובות