עצירות טיפול טבעי בעצירות ,צמחי מרפא לטיפול בעצירות-זרעי מרווה מרושתת

עצירות טיפול טבעי בעצירות ,צמחי מרפא לטיפול בעצירות-זרעי מרווה מרושתת

עצירות טיפול טבעי חלק ב'
עצירות פוגעת 20% מאוכלוסיית העולם. מתוך כל  5 אנשים שאתם פוגשים ברחוב - אחד  סובל מעצירות כרונית  קשה כאשר אצל נשים הבעיה חמורה יותר בגלל שינויים הורמונליים. אלו חליטות צמחי מרפא מסייעות למעיים 'להתנענע' ואלו סוגי צמחי מרפא,תמציות צמחים ושמנים צמחיים מקלים על עצירות קשה?
צמחי מרפא לטיפול בעצירות:  פסיליוםזרעי פשתן.זרעי מרווה מרושתת,חומעה,שורש שן ארי,הדס-MYRTLE ,כוסברה – CORIANDER
 סובלים מעצירות ? טיפול טבעי בעצירות לפרטים נוספים:מרפא הבושם-04-9952122 :www.mrphbosem.com

איך מטפלים?
הטיפול בעצירות מתחיל בשינוי אורח החיים, למשל, הקפדה על שתייה מספקת, צריכה מוגברת של סיבים תזונתיים ושל מאכלים שיש להם השפעה מיטיבה כמו שזיפים מיובשים ופירות הדר וניסיונות להעביר את פעולת המעיים לאחר ארוחות, בעיקר לאחר ארוחת הבוקר, שכן אז התנועתיות של המעי עולה באופן טבעי.
עצירות קשה יכולה ליגרום לסיבוכים?
צואה קשה ומאמץ מוגבר בזמן פעולת מעיים עלולים לגרום לכמה סיבוכים:
• היווצרות של פיסורה - קרע כואב בפי הטבעת.
• דימום מפי הטבעת לאחר יציאות נוקשות.
• היווצרות של בקעים בדופן הבטן כתוצאה מהמאמץ.
• דימומים בלחמית בתוצאה מהמאמץ.
• חוסר שליטה על השתן במצב שבו הרקטום מלא בצואה. המצב לרוב משתפר לאחר התרוקנות החלחולת.
מהם סימני האזהרה שמחייבים פנייה מיידית לרופא?
יש לפנות לרופא בכל מקרה של עצירות חדשה. יש לפנות לרופא באופן דחוף אם ישנם תסמינים שהעצירות הופכת לחסימת מעיים: כאבי בטן, אי־מעבר של גזים ושל צואה, בחילות והקאות. נוסף על כך יש לפנות לרופא בדחיפות אם יש חוסר שליטה על השתן או דימום משמעותי מפי הטבעת
סמפטומים לעצירותעוויתות מעיים, נפיחות, צרבות, בחילות, סחרחורות, כאבי ראש, דיכאון, , עייפות, באשת פה, נדודי שינה, טחורים, דברטיקוליטיס, סרטן שד.העצירות מרעילה את כל הגוף. השארות פסולת בגוף גורמת לתאים להיות מיועדים לשנויים. זהו שלב ראשון בהתפתחות סרטן מעי גס וחלחולת.
אז מה עושים?אנשים שלא פתחו תלות במשלשלים קל יותר לעבוד איתם ולאלו שכבר פתחו תלות נצטרך כמו שאמרנו קודם להוריד מהם לתקופה מסוימת כל גירוי עד שיוכלו שוב להגיב לגירויים חלשים.כמובן שהתשובה לעצירות היא מה שכולנו יודעים לעבור לתזונה נכונה עתירת סיבים ויטמינים ומינרלים. אבל כתוצאה מהזנחה של שנים שהמעי לא פעל כמו שצריך הוא הפך לעצל ואנו חייבים להיעזר בתוספות מזון וצמחים שונים בד בבד עם המעבר לתזונה נכונה.חשוב לציין שזהו תהליך. העצירות לא תיפתר ביום אחד כמו שלא הופיעה ביום אחד. צריך המון סבלנות ושיתוף פעולה. התוצאות לא תאחרנה לבוא.

טפול בצמחי מרפאאפשר להיעזר בצמחי מרפא בשלבים הראשונים של ההבראה. הצמחים נגד עצירות פועלים לפי מנגנונים שונים.

1. ישנם צמחים שפועלים על מנגנון הגדלת נפח הצואה. על צמחים אלו נמנים צמחים המכילים סיבים. אלו הם הצמחים המומלצים ביותר והבטוחים לשימוש.דוגמה: פסיליוםזרעי פשתן.זרעי מרווה מרושתת,אלו הם מוצילגנים שתופחים במעי. הם סופחים מים מהסביבה. פסיליום למשל מקדם ספיחה פי 30.
הוראות לפסיליום:1 שקית פסיליום עם כוס מים. לשתות מיד. לאחר מכן לשתות עוד כוס מים.הזרעים השלמים בתוספת מים תופחים במעי ומשמשים משלשלים על בסיס תוספת נפח. באמצעות הלחץ שהם מפעילים על דפנות המעי הם מעודדים את התנועה הפריסטלטית. הם נחשבים למשלשל בטוח. המוצילג שבהם מגן על רירית דרכי העיכול.

הוראות לפשתן:1 כף זרעי פשתן /זרעי מרווה מרושתת שלמים להשרות ב- 2 כוסות מים רותחים. לחכות שעתים. ללעוס את הגרעינים ולשתות את המים.אפשרות נוספת לטחון את גרעיני הפשתן (במקום) ולפזר על סלט.

2. מנגנון המרצת מלחי מרה. אלו הם צמחים שפועלים על הכבד ומעוררים זרימה והתרוקנות מיץ מרה. דוגמאות: ברבריס, בורדו, שינן, ארטישוק, כלון, ערבז, דרדר.3. צמחים שפועלים על הפריסטלטיקה של המעי. פה החומרים הפעילים הם אנטרקינונים (מגבירים פעילות שרירי מעי גס). הם נותנים תוצאות מהירות אבל גורמים לכמה בעיות:מוציאים מים מהגוף עם אלקטרוליטים. כלומר עם צמחים אלה יש איבוד מאסיבי של אלקטרוליטים מהגוף. גורמים למעי עצל ולתלות.דוגמאות: אלוורה, פרנגולה, קסקרה סגרדה, סנה.

עדיף לקחת צמחים עם ריכוז נמוך של אנטרקינונים ולערבב עם צמחים קרמינטיבים סופחי גזים כמו: נענע, קמומיל, נפית, שומר, טיליה, הל למניעת כאבי בטן וגזים.

אלוורה מכיל אנטרקינונים בכמות גבוהה היא משלשל חזק לכן ניתן להשתמש בו רק מידי פעם לניקוי. מינון 120- 600 מ"ג מקסימום.אזהרות:עלול לגרום לעוויתותלא מתאים לעצירות כרוניתאסור בהריוןלהוסיף צמחים קרמינטיביים.

פרנגולה מכיל תערובת אנטרקינונים. ממריץ ומשלשל עדין אפשר להשתמש בו לעצירות כרונית 1- 5 גר` ליום. רצוי להוסיף לו הל או זנגביל. לא אלים מידי.

קסקרה סגרדה ממריץ מעי, משלשל, מתאים לשימוש ממושך של שבועות או חודשים.מינון 1- 2.5 גר ביום.

סנה משלש חזק 0.5- 2 גר`.

אזהרות:שימוש ממושך עלול לגרום למעי עצל אסור בהריון.

אפשר להרכיב מספר פורמולות על בסיס צמחים אלה לדוגמה:

ריבס שורש RHUBARB 10 גר`אשחר קליפה FRANGULA 20 גר`שומר זרעים FOENICULUM FENNEL 20 גר`שוש קרח שורש GLYCYRRIZZA GLABRA 20 גר`טיליה פרחים tilia 20 גר`נטופית רפואית עלים altha 10 גר`

1 וחצי כף גדושה להרתיח עם 2 כוסות מים 2 דקות לכסות ¼ שעה. לסנן ולשתות לפני השינה.

טפול תזונתי:1. להעלות נוזלים ל- 10 כוסות ביום.2. לאכול פירות וירקות על קליפתן.3. לאכול בנחת וללעוס ממושכות.4. לצרוך מזונות כמו: יוגורט, שמן זית, שזיפים מיובשים, דובדבנים, תות שדה, ענבים.5. לאכול מזונות מלאים. הסיבים סופחים מים ומלחים ולכן מהווים מצע לחיידקי מעי גס. תכונות אלה גורמות להעלאת נפח הצואה ונגרם רפלקס עצבי המגרה את שירי המעיים לזירוז פעולת יציאה. הסיבים מקטינים את זמן המעבר של הצואה במעי גס ויוצרים צואה רכה יותר.6. להימנע מסוכר לבן, קמח לבן, שמן תעשייתי, מוצרי חלב.7. להוסיף חיידקים ידידותיים שעוזרים להיגיינת המעי (יוגורט, לבן, קפיר או פרוביוטיקה למציצה).8. לא לצרף מזונות רבים מידי בבת אחת.9. לאכול מזון מותסס – כרוב חמוץ, מלפפון חמוץ, מיסו. הם מספקים חומצה לקטית טבעית ושומרים על פלורת המעי.10. יש לצרוך הרבה ירקות עליים משום שהם מספקים תאית ואשלגן לצורך התכווצות תקינה של ששרירי המעי וכן כלורופיל לניקוי המעי ומניעת גזים.11. מיץ גזר וסלק אדום 2-3 כוסות ביום מגביר תנועתיות מעי.12. לשתות מי סובין ש. שועל – להשרות כוס ש. שועל ב- 3 כוסות מים לסנן ולשתות.13. תערובת משלשת לבוקר - 2 שזיפים יבשים, 2 תאנים יבשות 1 תמר, כף זרעי פשתן, כף סובין ש. שועל להשרות כל הלילה במים ולאכול לפני ארוחת בוקר.14. מולסה מתוקה 1-2 כפיות בכוס מים על קיבה ריקה.15. כפית שמן זית מכבישה קרה עם מיץ מלימון שלם בכוס מים מיד שמתעוררים בבוקר.16. למצב חירום תמיסה איזוטונית – כפית מלח שולחן עם 2 כוסות מים בבוקר מנקה תוך שעה.

טפולים עם שמנים אתריים1. עיסוי בטן תחתונה עם השמנים הנ"ל לכוון השעון 15 דקות פעמים ביום:

אפשרות 1CC 5 שמן שקדים עם 2 טיפות שמן אתרי פטיטגריין

אפשרות 2CC 5 שמן זרעי ענבים עם 2 טיפות שמן אתרי רוזמרין ו- 1 טיפה שמן אתרי לימון.

אפשרות 3 CC 5 שמן שקדים עם 2 טיפות שמן אתרי אניס ו – 2 טיפות שמן אתרי ג`ינג`ר

2. לשבת באמבט מים חמים עם 2 טיפות רוזמרין כאשר הרגלים מחוץ למים ורק האגן והבטן במים משך 3 דקות ואז לעבור לאמבט מים קרים 1- 3 דקות. להתנגב ללבוש בגדים חמים ולשכב לנוח.

מוצרים הקיימים בשוק המוצרים מגוונים וכוללים קוביות פרי, תה, כמוסות, משקאות וכו`.רוב המוצרים מיועדים "לכבות שריפות" ולא לטפל בגורם.כפי שאמרנו קודם אין מנוס ממעבר לאורח חיים נכון. הטיפול הנכון בעצירות לוקח לפחות שנה והוא כולל שינוי הרגלים הדרגתי עם תוספי מזון לזמן מוגבל ביותר עד לשיפור המצב. תוסף המזון היחיד שמתאים לאורך זמן הוא פסיליום.
 - ד"ר רונית נחום.
צמחי מרפא לטיפול בעצירות: חומעה,שורש שן ארי,הדס-MYRTLE ,כוסברה – CORIANDERסובלים מעצירות ? טיפול טבעי בעצירות לפרטים נוספים:מרפא הבושם-04-9952122 :www.mrphbosem.com




צמחי מרפא לטיפול בעצירות: חומעה,שורש שן ארי,הדס-MYRTLE ,כוסברה – CORIANDER,סובלים 

מעצירות ? טיפול טבעי בעצירות לפרטים נוספים:מרפא הבושם-04-9952122 

www.mrphbosem.com

תגובות