נחירות טיפול טבעי בצמחי מרפא

נחירות טיפול טבעי בצמחי מרפא


ל 50% מהאוכלוסייה נוחרים בשנתם, מה שאומר, בעצם, רוב האנשים שאתם מכירים - ולא חשוב כמה הם יכחישו את זה. הגברים נוחרים יותר מנשים, וצעירים עד גיל 40-30 נוחרים יותר ממבוגרים. לפעמים זו בעיה זמנית, הקשורה לבריאות הפיזית והנפשית, ולפעמים הגורם הוא מולד ומצריך התערבות כירורגית. בכל מקרה מדובר במטרד, שעלול להיות מסוכן, ולא רק לנוחר: בני הזוג המקטרים סובלים לפעמים לא פחות.

מה זה?

נחירה היא הפקת רעש בזמן שינה בעקבות היצרות דרכי האוויר בלוע ובגרון. התופעה קיימת בדרגות חומרה שונות, החל מנחירה קלה, שאופיינית למצבים של עייפות ואינה מפריעה לסביבה, ועד לנחירות בעוצמה של 60-50 דציבלים, בדומה לרעש שנשמע מאוטובוס נוסע, כאשר עומדים במרחק של 3 מטרים ממנו. לעתים נלווה לנחירות דום נשימה, אף הוא בדרגות חומרה משתנות.

מה גורם לכך?

הגורמים להיצרות בדרכי האוויר מגוונים. הדבר יכול להיגרם מענבל ארוך, מחיך רפוי, מחסימה באף, משקדים מוגדלים, מלשון גדולה או מצוואר קצר ושמן.
צמחי מרפא לטיפול בנחירות:שוש קרח,קמומיל,חבצלת נחוף ואתרוג..איך מונעים?

המניעה תלויה, כמובן, בגורם. לעתים די בשינוי תנוחת השינה כדי למנוע את הישנות הנחירות. כך למשל, מומלץ להימנע משינה על הגב ולהעדיף שינה על הצד. מי שמתקשה בכך יכול לנסות לתפור לגב הפיג'מה כיס ולהניח בתוכו כדור פינג-פונג, מה שייאלץ אותו לישון בתנוחה אחרת. גם הגבהת הצוואר, באמצעות כרית אורתופדית או מגבת מגולגלת המונחת בצמוד לעורף, מסייעת לדרכי הנשימה להיפתח יותר ולהקל על הנשימה. מי שסובל מעודף משקל יחוש בדרך כלל שיפור אם ירזה.
כאשר הנחירות נגרמות מהצטננות, מומלץ להיעזר במכשיר אדים עם תמצית אקליפטוס להפחתת הבצקת והליחה, מה שימנע את חסימת דרכי הנשימה. אם אין לכם מכשיר כזה, הרתיחו מים בסיר והוסיפו תמציות שמן נירולי, אורןאורגנוטימיןרוזמרין ומנטה (טיפה מכל אחת). נשמו את אדי המים לפני השינה כדי לסייע בפתיחת דרכי הנשימה ולהקל על מעבר האוויר. דרך נוספת להקל על נחירות שמקורן בהצטננות היא להניח לידכם כוס מים חמים ובהם שתי טיפות מכל אחד מן השמנים הללו, או לטפטף אותם על הכרית (שימו לב, זה עלול להכתים אותה).

יובש ברקמת האף ובחלל הפה עלול גם הוא לגרום לנחירות. תוכלו להגביר את הלחות באמצעות מריחת משחת שיניים טבעית בטעם מנטה על החניכיים למשך הלילה. זאת משום שהריח מגרה את הבלוטות לייצר יותר רוק.
  
Matricaria recutita – הקמומיל מוסיף לתערובת זו את תכונותיו המרגיעות והאנטי עוויתיות. הצמח מסלק לחות חמה ומקל על גודש במע' הנשימה, מכייח וידוע כמוריד את האנרגיה לכיוון מטה. כמו כן הקמומיל יוסיף את ריחו הנעים וטעמו המתקתק.
Glycyrrhiza glabra – הליקוריץ ישלים את התערובת על ידי טעמו המתוק, ויביא את איכויותיו כאדפטוגן ומחזק, את יכולתו לכייח, אך לא לייבש (מכייח ומרכך). צמח אנטי עוויתי, נוגד שיעול ומסייע בשיקום רקמות הריריות.


http://www.mrphbosem.com/http://www.mrphbosem.com/

תגובות