חמאת השיאה משמשת לריפוי פצעים, כוויות ופריחות, לשיקום עור סדוק יבש או מקומט ולהגנה מקרינת השמש. החמאה עשירה במיוחד בחומצה אולאית (אומגה 9), בפרו ויטמין A, ויטמין E וחומצה גמא לינולאית (ויטמין F), המעניקים לעור את כל המרכיבים החיוניים הנחוצים לו לאיזון מושלם.

חמאת שיאה-חמאת שיאה אורגנית: מופקת מהאגוזים של עץ השיאה



חמאת שיאה סגולות ומעלות לעור 
אחד היתרונות הבולטים ביותר של חמאת הגוף שהיא הופכת את העור למשיי ולבעל ריח משכר. למעשה, מדובר בשדרוג היסטרי של קרם הגוף שאליו התרגלנו בתור המאסט של אחרי המקלחת, על מנת שיחזיר לעור את הברק והגמישות שחסרים אחרי המים הקשים. אבל לא תמיד קרם גוף מספק את כל כמות הלחות הנדרשת, בעיקר בחורף. ואם את מרגישה שהעור שלך כל הזמן צמא לעוד ועוד לחות, עזבי את הקרם הרגיל בצד ועברי לחמאת גוף. אחרי מריחה אחת הגונה על הגוף, ובכלל זה על מפרקים כמו המרפקים והברכיים שנוטים להתייבש ולהתקשות בדרך כלל, תשימי לב לבד להבדלים.
שליטים ומלכות מכל אזורי העולם ניידו כמויות גדולות לעצמם ולבאי החצר כך שייהנו מטיפוח , יופי ופינוק. לא בכדי נחשב שיח השיאה כעשיר ביותר מבין צמחי המרפא והטיפוח, בתחום הרפואה הטבעית והקוסמטיקה הטבעית משמשת חמאת השיאה כבסיס הטבעי הטוב ביותר לטיפול, ריפוי וטיפוח העור. ככל שמתעצמת מגמת ה"חזרה לטבע" כך כובשת השיאה בקסמה את העולם המערבי כולו .. סגולתה המרכזית כ"מזינה" מעמידה אותה כמנצחת מול כל קרם סינטתי, ונחשבת לאמא של הקוסמטיקה הטבעית. לאף קרם "טכנולוגי" אין את עוצמת הזנת העור בשומנים החיוניים לשימורו כעור צעיר כחמאת השיאה: (45% שומנים חיוניים טבעיים), בהזנת פרוטאינים (כ – 10% פרוטאינים) המסייעים אקטיבית במנגנון החייאת תאי העור, בהזנת העור בפחמימות (כ – 30% - 25% פחמימות) המעניקות אנרגיה וממריצות את מטבוליזם העור וכתוצאה מכך מגבירות את חוסן השכבה העליונה בפני נזקי הסביבה ומעניקה מראה רענן, מוצק ובריא.
חמאת שיאה מופקת מהפירות דמויי האגוז של עץ הנקרא Vitellaria paradoxa.
שמות נוספים של עץ זה הינם Butyrospermum paradoxumbutyrospermum parkii או בשמו הצרפתי העממי Karite. העץ גדל באזור המערבי של אפריקה ובסוואנה של מרכז אפריקה וגובהו המכסימלי 15 מ'. הוא מגיע לבגרות ולבשלות מלאה לאחר 20-45 שנה, ומניב פירות כ- 200 שנה לאחר הגעתו לבשלות.

נעים להכיר: חמאת שיאה-חמאת שיאה אורגנית: מופקת מהאגוזים של עץ השיאה (קריתאי – עץ החיים), הגדל במערב אפריקה. חמאת השיאה משמשת לריפוי פצעים, כוויות ופריחות, לשיקום עור סדוק יבש או מקומט ולהגנה מקרינת השמש. החמאה עשירה במיוחד בחומצה אולאית (אומגה 9), בפרו ויטמין A, ויטמין E וחומצה גמא לינולאית (ויטמין F), המעניקים לעור את כל המרכיבים החיוניים הנחוצים לו לאיזון מושלם.

מבין כל חמאות הגוף שקיימות היום בשוק, אחת הפופולריות ביותר היא חמאה המופקת מאגוז שיאה. מקור השיאה הוא בערבות המדבר הסודני שבאפריקה. עץ השיאה מתמר לגובה של 2 מטרים ופירותיו גדולים מעט יותר מכף יד. כאשר מפצחים את האגוז מתגלה בתוכו נוזל קרמי עשיר בחומצות שומן וויטמינים A ו-E, שהוא הבסיס לחמאה. מריחה של חמאת גוף מאגוז שיאה על הפנים מסייעת בהפחתת הקמטים הנגרמים מנזקי השמש, וכן יכולה לסייע בהפחתת הסיכון ללקות בסרטן העור.
לעץ שמור מקום של כבוד במסורות אפריקניות שונות והוא משמש למגוון רחב של מטרות, החל מהפקת שומן המיועד לבישול ולטיגון דרך שימושים רפואיים כדוגמת ריפוי כאבים ריאומתיים, כוויות ופצעים, ועד עיסוי לתינוקות וייצור רהיטי עץ מגולפים.
הפקת חמאת השיאה
הפירות, הדומים לאגוז גדול, מכילים זרע אכיל ועשיר בשומן. תהליך ההפקה המסורתי כולל קילוף הקליפה החיצונית, ייבוש האגוז וכתישתו.
לחמאת שיאה ידועות דרגות איכות שונות. מצערת העובדה כי לארץ מגיעה ברוב המקרים חמאת שיאה מזוככת, שמחירה זול יותר והיא נעדרת חלק מהאיכויות הרפואיות שלה.
את החמאה האורגנית האיכותית מפיקים בדרך כלל בדרך המסורתית. לחמאה זו ריח חריף, צבעה נוטה לירקרק, והיא מכילה מעבר לחומצות השומן גם חומרים פעילים אחרים שמקורם באגוז. אלו נחשבים לבעלי השפעה נוגדת קרינה ובעלת איכות המיטיבה עם העור. בשיטת הפקה זו, ללא חימום, נשמרים ריכוזי ויטמין E הגבוהים שבחמאה, והם מקנים לה תכונות נוגדות חמצון.
את החמאה המזוככת מחממים בין פעם אחת לפעמים אחדות, על מנת לקבל מרקם חלק ונוח לעבודה ולנטרל את ריחה החריף.
שימושים ויישומים
עם כל הפיח, העשן והזיהום הסביבתי, מריחת חמאת שיאה על הפנים מהווה חסם טבעי כמעט מושלם לכל הטינופת שעור הפנים שלך נחשף אליה בשגרה. אולי הגיע הזמן להפסיק לחשוב שחמאה היא משהו שטוב רק בטוסטים או במאכלים אחרים.
חמאת שיאה משמשת בעיקר בתחום הקוסמטיקה בשל התכונות הנובעות מתכולת השומן הרווי הגבוהה שלה. ניתן למצוא אותה במגוון מוצרים קוסמטיים. היא מרככת את העור ומתאימה לטיפול בעור יבש מאוד ולהזנה עמוקה ללילה, בעור מתקלף לאחר שיזוף, בשפתיים סדוקות ובכפות רגליים מבוקעות, בתכשירים המיועדים לטיפול בשיער ובתכשירים נוגדי זקנה.
כתכשיר טיפולי היא מתאימה לטיפול חיצוני במגוון רחב של בעיות עור דוגמת אקזמה, פריחות, כמרגיעה גירויי עור בכלל ובבעיות עור בעלות רקע אלרגי, דוגמת אטופיק דרמטיטיס וקונטקט דרמטיטיס וכן כבסיס לתכשירים המיועדים לטיפול מקומי בפסוריאזיס.
מתכונים לתכשירים המבוססים על חמאת שיאה

תרצי קצת חמאה על השפתיים שלך?

על המדפים את יכולה למצוא מינים רבים של חמאות גוף, ברמות שונות של ריכוזים. המוצר הכי גולמי שאת יכולה למצוא, בהנחה שיש לך עור של פיל שאת חייבת לרכך, הוא גוש של חמאת שיאה במשקל. המרקם שלו סמיך מאוד, ממש כמו חמאה, והוא מיועד לאזורים יבשים במיוחד
קרם הזנת לילה לעור יבש
45 גרם חמאת שיאה
5 מ"ל שמן מקדמיה
שמנים אתריים: רוז ווד, לבנדר, גרניום, סנדל ווד.
קרם רגליים
45 גרם חמאת שיאה
5 מ"ל שמן שומשום או שקדים
שמנים אתריים: קינמון, לימון
קרם לטיפול בתפרחת חיתולים
45 גרם חמאת שיאה
5 מ"ל שמן קלנדולה
שמנים אתריים: קמומיל רומאי, רוז, לבנדר.

 חמאת שיאה-חמאת שיאה אורגנית: מופקת מהאגוזים של עץ השיאה:http://mrphbosem.com/חמאת שיאה-חמאת שיאה אורגנית: מופקת מהאגוזים של עץ השיאה:http://mrphbosem.com/

תגובות