יסמין רפואי צמח מרפא מרגיע ומשקם עכשיו גם בושם יסמין מעורר חושים יסמין להשיג במרפא הבושם :049952122


היסמין הרפואי מכיל חומרים בעלי ערך רב ומגוון של תרכובות כימיות.בין יתרונותיו הבריאותיים: משכך כאבים, מסיר חרדה, מתח ועייפות, מווסת את לחץ הדם.רבות אנו שומעים על צמח היסמין, הן כפרח המדיף ריח עדין ונעים, והן כצמח מרפא שלו סגולות בריאותיות רבות ומשתמשים בו במספר אופנים: כתה יסמין, כשמן למריחה על העור, בתעשיית התמרוקים, בתעשיית תכשירי השיער ואפילו כתבלין באפייה ובהכנת ממתקים.

שמו של היסמין נקשר באהבה, מיניות ותשוקה; בסיפורים רבים במסורות דתיות שונות, פרח היסמין נמצא בקצהו של חץ הנורה אל לבבותיהם של אנשים העתידים להתאהב זה בזה.

היסמין הרפואי נודע גם כ"יסמין המשוררים" בזכות השירים הרבים שנכתבו עליו.

אז מה אנחנו יודעים על היסמין?

יסמין: סמל לאהבה, שימושי בקוסמטיקה וברפואה

צמח מרפא היסמין Jasminum

בשמו המדעי הוא צמח נשיר מטפס ממשפחת הזיתיים. מוצאו של היסמין הוא בקווקז ובהרי ההימלאיה ויש לו 200 מינים שונים שנפוצים באזורים הטרופיים והממוזגים באירופה, אסיה, אוסטרליה ואוקיאניה. רבים מהם שכיחים במיוחד בארצות אגן הים התיכון. צבעו של פרח היסמין הוא בדרך כלל לבן או צהוב, פרחיו בצורת כוכב ועליו ירוקים כהים.

את צמחי היסמין נוהגים לגדל בעיקר בשל ריחם: ריחו של היסמין חזק ביותר בשעות הלילה ולכן אלה השעות בהן נוהגים לקטוף אותו. בישראל היסמין גדל כצמח בר, בגליל העליון בעיקר, אך גם בגלבוע, בשומרון ובחרמון. יסמין מבוית פורח בעיקר בעונת הקיץ.

מאחר שליסמין יש ביקוש רב כמרכיב בתעשיית הקוסמטיקה, הסבונים והבשמים, במדינות המזרח התיכון ובצפון אפריקה מגדלים אותו בהיקף נרחב. מצרים משמשת כיום כספקית העיקרית בעולם של יסמין. שימושיו של צמח היסמין

היסמין נצרך לעתים קרובות כתה. מקורו של תה היסמין בסין. לעתים קרובות, הבסיס לתה יסמין הוא תה ירוק או תה לבן.תה יסמין איכותי מיוצר במחוז פוג'יאן אשר במזרח סין. בשביל לייצר תה יסמין סיני איכותי, משתמשים בפרחי יסמין שנקטפו בשיא הפריחה בחודשי הקיץ. את הפרחים מערבבים עם עלי תה ירוק ומניחים לניחוח היסמין להיספג בעלים באופן טבעי. לאחר מכן, מנפים את פרחי היסמין מהתערובת ומה שנותר הוא תה ירוק בניחוח יסמין. מוצר נוסף הוא סירופ יסמין, אותו מכינים מפרחי יסמין והוא משמש כחומר טעם בהכנת בשמים, תרופות, שמנים ועוד. שמן יסמין מופק מפרחי היסמין בתהליך יקר – נדרשים פרחים רבים להפקת כמות קטנה של שמן. בתהליך הפקת השמן, מניחים את הפרחים שלוקטו בשעת לילה על בדי כותנה ומספיגים אותם בשמן זית למשך כמה ימים. מפרחים אלה מפיקים את תמצית היסמין המשמשת בשמן.

תה יסמין: סגולות רפואיות

ברפואה העממית וברפואה הנטורופטית, היסמין נודע כצמח שלו סגולות רפואיות רבות:

תה יסמין מקל על בעיות שיעול וצרידות

יהודי עיראק ופרס נוהגים להשרות פרחי יסמין במים רותחים ולשאוף את אדי תה היסמין כדרך להקל על מחלות בדרכי הנשימה

לתה יסמין יש השפעה מרגיעה, והוא מעודד במצבי דיכאון

תה שנרקח משורשיו היבשים של היסמין מעורר הפרשת זיעה וכך מסייע בהורדת חום גבוה

בושם יסמין רפואי בהכנה 7/17 במרפא הבושם☘️

בשמן יסמין שמופק מצמח היסמין ניתן להשתמש כדי להקל על תופעות כגון: בעיות בדרכי הנשימה, בעיות עיכול, כאבי פרקים, בעיות עור וחום גבוה

שמן יסמין עשוי לאזן מצבים הורמונליים נשיים, כגון: כאבי מחזור, תופעות גיל המעבר, כאבים בזמן לידה, כאבי צירים, ועוד. בנוסף הוא מעודד הגברה של הפרשת חלב אם ויש לו גם השפעות של עוררות מינית בנשים

 סגולות נוספות בהן נודע צמח היסמין הן כחומר מחטא, כקוטל טפילים במעיים, נוגד עוויתות שרירים, משרה שינה ומגביר חיוניות. השמן האתרי של היסמין יכול לשמש כמרכיב קוסמטי בתכשירים כגון קרמים לפנים ולעור, במיוחד לעור יבש; כתכשירים לטשטוש צלקות; ותכשירים נוגדי זקנה.

לפני השימוש ביסמין על כל צורותיו, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע. לא מומלץ להשתמש בו בעת הריון, ובמינונים גבוהים הוא עשוי לגרום לחוסר ריכוז.

בושם יסמין איכותי, שמן יסמין , צמח מרפא יסמין ותמצית יסמין רפואי ,methyl jasmonate

להשיג במרפא הבושם-04-9952122

www.mrphbosem.com

תגובות