שפעת טיפול טבעי צמחי מרפא

בלזם ירושמי, כורכום,שרף המור,ג'ינג'ר,גרגירי סמבוק טובים נגד הצטננות ושפעת, שמן מפלפל שחור יעיל לכאבי שרירים בעת מחלה, קארי במרק יחזק את המערכת החיסונית, ועבור הסובלים מכאבי גרון רקחנו משקה מיוחד שכולל בצל, דבש, לימון וקוניאק. הרשימה המלאה לפניכם


הורה מאכיל בכפית ילדה חולה:

מרק עוף זה מעולה, אבל מה עוד?

מחלות החורף, בעיקר הצטננות ושפעת, נובעות מהדבקה חיידקית או ויראלית. כשאנו מצליחים סוף סוף להתגבר על זן השפעת האחרון כבר אורב לנו בפינה זן חדש ומפותח יותר של המחלה. על מנת להתגונן מפני גלי הצטננות ושפעת, חשוב לשמור על מערכת חיסונית בריאה שיכולה להדוף את החיידקים והווירוסים. כאשר המערכת החיסונית נחלשת החיידקים והווירוסים עלולים לחדור דרך מערכות ההגנה המוחלשות של הגוף ולקונן בתוכנו כל החורף.

באמצעות הרפואה המונעת ניתן לסייע ולהקל על ילדים, קשישים ואנשים שהמערכת החיסונית שלהם לא במיטבה ואף לעצור את התפתחות מחלות החורף, החל מן התסמין הראשון. תזונה נכונה, הכוללת הימנעות ממזון מהיר ולא מזין, הימנעות מחומרים מזהמים וחומרים הידועים כמדכאים את מערכת החיסון וצריכת צמחי מרפא, הינם רק חלק משיטות הטיפול המומלצות לכל סוג של צינון, שפעת ושאר מחלות החורף. קבלו רשימה של כמה צמחים ותרופות סבתא שיעשו לכם את החורף הקרוב הרבה יותר קל:

צמחי מרפא
תרופת פלא? תה 

תה עם צמחי מרפא הוא גם מחמם וגם מרפא

אכינצאה – צמח מרפא המוכר מימי קדם. הוא משמש למניעה ולטיפול בזיהומים ודלקות שמקורם ויראלי או חיידקי, בעיקר הצטננות ושפעת. השפעתו של הצמח הינה בעקר בחיזוק כללי של מערכת החיסון. סגולותיו באות לידי ביטוי בעיקר בחיזוק והמרצת המערכת החיסונית, כמו גם הגברת הייצור ותפעול של תאי הדם הלבנים והלימפוציטים. ניתן לצרוך את האכינצאה ככמוסות לבליעה, ככדורים למציצה או כנוזל.

הפרופוליס – חומר המיוצר על ידי דבורים משרף הנאסף מפרחים וגזעי עצים. הפרופוליס מכיל חומצות אורגניות, חומרים נוגדי חמצון ומכלול ויטמינים ומינרלים. בזכות כל הסגולות הללו, מאפשר הפרופוליס לטפל בזיהומים ממקור חיידקי, ויראלי או פטרייתי, ועוזר להקלה בהצטננויות, שפעת, דלקות גרון והגלדת פצעים ופגעי עור. פעולתו של הפרופוליס הינה אנטי בקטריאלית וניתן לקחת פרופוליס בשילוב עם תרופות אנטיביוטיות (במידה ונוטלים אותם). ניתן לצרוך בתרסיסים המורכבים מפרופוליס, ככדורים לבליעה, כגלולות למציצה וכנוזל.

פרחי הסמבוק– (Sambucus cansdensis) גרגירי הסמבוק השחור ממריצים את פעילות מערכת החיסון ויעילים נגד זנים שונים של נגיפי השפעת. בדרך כלל צורכים את הסמבוק כעלים בתה, היעילים כנגד הצטננות, חום וכאבי גרון. ניתן לצורך גם כמיץ, תיונים מוכנים וכן לבלוע כמוסות.

אסטרגלוס (Astragalus menbranaceus) - האסטרגלוס משפר את מערכת החיסון ובכך מחזק את התנגדות הגוף למחלות. הוא מעודד את יצירת האינטרפרין ובכך מונע זיהום נגיפי. מחקרים קליניים מוכיחים כי האסטרגלוס מקטין את שכיחות המחלה ומקצר את מהלכה.

ועוד כמה טיפים:

1. לילדים ומבוגרים שחלו בשפעת מומלץ לשלב בין צמחי האכינצאה והפרופוליס.


2. לאדם הנמצא בשלבים הראשוניים של המחלה, או אדם עם נטייה להצטננות, מומלץ ליטול אכינצאה, בשילוב עם פרופוליס ואסטרגלוס.

3. לאדם הנמצא בטווח של 48 שעות מתחילת ההדבקה, מומלץ ליטול אכינצאה, פרופוליס ופרחי סמבוק שחור.

4. קיימות פורמולות המורכבות מצמחי מרפא סיניים אשר ניתן לקחתן כטיפול מונע וכטיפול בזמן המחלה: Yin Qiao San היא פורמולה הניתנת כעזרה ראשונה ומטפלת בסימנים

הראשונים של שפעת, התקררות וכאבי גרון קלים. אם השפעת מתפתחת ניתן לגשת למומחה ברפואה סינית על מנת שירכיב פורמולה ייחודית שתתאים למצבו של החולה. הפורמולות שונות זו מזו ומותאמות לכל שלב ושלב של המחלה. פורמולה עתיקת יומין בשם Yu ping feng san נלקחת מסוף הקיץ ולאורך תקופת החורף וניתנת כטיפול מונע.

שמנים ארומטיים


עיסוי שמנים (צילום: jupiter images)

תירוץ נהדר לקבל עיסוי


ניתן להקל על הסימפטומים של מחלת השפעת על ידי שימוש בשמנים ארומטיים:

שמן המופק מפלפל שחור –ידוע בתכונותיו כמשכך כאבים, כמחטא ומחמם ולכן יעיל במצבי הצטננות ושפעת, כאבים באברים ושרירים וצמרמורת. ניתן להשתמש בשמן זה כחלק מתערובת שמנים לעיסוי הגוף.

שמן אקליפטוס –מופק מעלי האקליפטוס ובין תכונותיו הוא ידוע כמשכך כאבים וכמחטא. יעיל במצבים של שפעת, הצטננות ובסביבה בה ישנם אנשים חולים. ניתן לטהר בעזרתו את האוויר על ידי מכשיר אדים ולהשתמש בו כחלק מתערובת שמנים לעיסוי.


שמן מנטה – שמן המופק מעשב הידוע כמשכך כאבים, נוגד דלקות, מחטא, מכייח ומעורר הזעה. יעיל לשפעת, שיעול, הצטננות, כאבי ראש וחום. ניתן להשתמש בו כחלק מתערובת לעיסוי.


בנוסף, קיימים שמנים נוספים המקלים על שפעת והצטננויות, כמו: לבנדר, בן אזוב רפואי, ברוש, ריחן, מליסה ורוזמרין.

תזונה נכונה

נזיד בשר 

שורשי חזרת, כמהין וארטישוק ירושלמי הוספתם?

תזונה נכונה היא גורם חשוב ביותר למערכת חיסון בריאה, לכן יש ליחס חשיבות רבה למזון שאנו אוכלים. האוכל שבדרך כלל נותנים לאנשים המחלימים מהצטננויות ומשפעת הוא מרק עוף. המרק בדרך כלל מתובל בשום, בצלים, פלפל או קארי - מזון מצוין לחיזוק המערכת החיסונית. אם רוצים לשפר אותו ניתן למרק נתח או שניים של אסטרגלוס. לצמחונים מומלץ במקום העוף להיעזר במיסו כבסיס למרק.

באופן כללי, מומלץ לאכול בחורף מזונות מבושלים, אשר נחשבים בדרך כלל כמזון מחמם, הנחוץ לגוף בימים הקרים. המזונות בעלי סגולות של חימום הגוף הינם בעיקר ירקות מפקעות שורשיים.

ירקות שורש - גזר, צנון, לפת, סלק אדום, תפוח אדמה מתוק, שורשי חזרת, כמהין, ארטישוק ירושלמי, דלעת, קישוא, כרישה וקולרבי. ניתן להכין מרק מהירקות או אפילו מחית, על מנת לחזק את הגוף.

קטניות - חומוס, שעועית ועדשים גם נחשבים כמזון תומך לתקופת החורף.פירות – מלאים בוויטמינים ועל כן גם אותם מומלץ לצרוך בתקופת החורף. אגס ותפוח עץ רצוי לאכול כשהם מחוממים. ניתן להוסיף לתבשיל גם ציפורן, קינמון או זנגוויל, שהינם תבלינים הידועים בסגולותיהם לחיזוק המערכת החיסונית.

תרופות סבתא

סבתא משחקת עם הנכדה

לכל אחד יש את מתכוני הסבתא שלו

למרות שישנו שפע רב של תרופות למחלות חורף, רבים מאיתנו מעדיפים את תרופות הסבתא המוכרות, במקרים רבים כתרופות נוספות לצד אלו הקונבנציונליות. גם אם הן לא ירפאו אותנו באופן מיידי הן יחזקו את הגוף שלנו, בטח ובטח שאת הנפש. הנה כמה מומלצות:

לכאבי גרון:

1. תמיסת מלח לימון - עם הופעת הסימנים הראשונים של כאבי הגרון, יש להכין תמיסה של 3% מלח לימון במים ולגרגר כל שעה במשך היום בכדי לחטא את חלל הפה והגרון מחיידקים.


2. תה עלי מרווה - רצוי לחלוט את העלים הצעירים והירוקים ולהוסיף 2 כפות חומץ תפוחי עץ וכפית של מלח. את התה הזה ניתן לגרגר אחת לחצי שעה כמענה יעיל מאוד להצטננות.

3. משקה בצל, דבש, לימון וקוניאק - מגרדים בצל גדול בפומפייה ומסננים את הנוזל שניגר מן הבצל ומעבירים לכוס. לאחר מכן מוסיפים למיץ הבצל שהתקבל כף דבש, חצי לימון סחוט וכף קוניאק. מערבבים היטב עד לקבלת נוזל אחיד. יש לקחת כף כל שעתיים.

להצטננות:

מרתיחים שערות של קלחי תירס או תה עם 10 גרם ג'ינג'ר טרי או מקלות קינמון בתוספת 15 גרם סוכר חום, שותים ומתחממים.

למצבים של שפעת אשר מלווה בחוסר הזעה וכאבי שרירים:

ניתן להרתיח מים ולהוסיף מקלות קינמון, דבש או סוכר חום ולשתות.

לשיעול:

לקלף 3-4 שיני שום, לחתוך לחצי ולטגן עד שיזהיבו. לאחר מכן יש לקרר, ללעוס ולבלוע לפני הארוחה ולפני השינה על קיבה ריקה.

חשוב לציין כי בכל סוגי המחלות, חשוב לשתות הרבה נוזלים. כשאדם מצונן הריריות של מערכת הנשימה מתייבשות וכך נוצרת סביבה המעודדת התרבות וצמיחה נוספת של וירוסים. כששותים נוזלים כמו תה צמחים, מיץ לימון, אשכוליות או מיצי ירקות, מערכת הנשימה מקבלת לחות, דבר המסייע בהדיפת הנגיף. כמו כן, חשוב מאוד לישון ולנוח בזמן מחלה. בזמן מנוחה, הרפיה, דמיון מודרך, מדיטציה ושינה, משתחררות תרכובות חזקות המשפרות את המערכת החיסונית.

www.mrphbosem,com

*אין האמור לעיל מהווה תחליף לייעוץ עם רופא. הנכון הוא לשלב בין השניים.

הכותבת, מרגלית שילה


תגובות