פרחי צבר: הצמח משפר את הסימפטומים של התרחבות הערמונית,

צמח החודש #צבר,#פרחי_צבר
פרחי צבר: הצמח משפר את הסימפטומים של התרחבות הערמונית, בעיקר מזרים דם לערמונית, מטפל בדלקות, מקטין גירויים במערכת השתן וטוניק כללי לפרוסטטה. השימוש הוא בשלושה פרחי צבר ליום כחליטה.
פרחי צבר.
לטיפול הפרוסטטה - בלוטת הערמונית
רפואה מסורתית: ב-20 השנים האחרונות התחילו לחקור את הגבעולים והפרחים של הצבר. הפרחים היו ידועים ברפואה העממית כמסייעים להקטנת בלוטת ערמונית מוגדלת. הידע המסורתי הוכח על ידי מחקרים. פרחי צבר לטיפול בפרוסטטה לערמונית מוגדלת ומערכת השתן
OPUNTIA FICUS – INDICA

מוצאם של פרחי הצבר מרוקו . בישראל גדל הצבר באופן בר.
הפרחים ממשפחת הצבריים ומשמשים מאות שנים כצמחי מרפא לטיפול בבעיות בערמונית ותסמיני הגדלה שפירה של הערמונית וכן מצבים טרום סרטניים, סרטן הערמונית – וכל בעיה אורולוגית.
טיפול בבעית הערמונית
הגדלה שפירה.של הערמוניתבריחת שתן,גידולים שפירים בערמונית,תכיפות שתן,לחץ בשלפוחית,טפטוף לאחר התרוקנות,דחיפות למתן שתן,קימה בלילה (יותר מפעמיים)
מחקרים עכשוויים רבים גילו את השפעת פרחי הצבר ובכל מחקר מתגלה שיפור רב בתסמינים של הגדלת הערמונית. במחקרים רבים התגלה שיפור של 70% בתכיפות שתן 78% בדחיפות מתן שתן 78% בטפטוף לאחר הטלת שתן 79% בקימה בליל
הגבעולים הצעירים משמשים כירק מאכל. נוהגים לאכול אותם חיים כסלט או להכין מהם תבשילים שונים. בדרום אמריקה ממצים מהגבעולים את המרכיבים הריריים ומציעים אותם למכירה כתוסף מזון עשיר בסיבים תזונתיים.
מירתח מהגבעולים או מיץ טרי משמשים להורדת לחץ דם ורמת סוכר גבוהה בדם, וכן להפחתת רמת כולסטרול בדם. מיץ טרי ניתן ליולדת 7-10 ימים לפני הלידה, כדי להקל על הלידה. לחולי ארטרטיס ממליצים לאכול גבעולים קלופים ומאודים כסלט, להקלה על הכאבים.
בשימוש חיצוני משתמשים בגבעולים קלופים כתחבושת מסביב לראש להקלה על כאבי ראש. משרה של גבעולים במים משמשת לשטיפת הראש למניעת התקרחות. מיץ וחליטות מהגבעולים מומלצים לטיפול בדלקות עיניים ובפגעי עור שונים. הפרחים משמשים כדיורטים וכן לטיפול בבלוטת ערמונית מוגדלת. הפירות משמשים כפרי מאכל חביב.
פעילות: הפעילות הפיזיולוגית של הגבעולים קשורה בעיקר לתכולת הסיבים התזונתיים המסיסים והבלתי-מסיסים, והויטמינים שהם נוגדי חמצון. הוכח שהגבעולים מורידים רמת כולסטרול, מסייעים לעיכול, מונעים עצירות, מונעים טרשת עורקים, מורידים רמת סוכר.
המחקרים נעשו עם אבקה שהוכנה מהצמח היבש לאחר שהרחיקו ממנו את המרכיבים הריריים.
פעילות הצמח כמוריד רמת כולסטרול, גלוקוז ושומנים מיוחסת לסיבים, לחומצות האמיניות ולוויטמין B3. נמצאה עלייה ברגישות של קרומי התאים לאינסולין. הפעילות ההיפוגליקמית מגיעה לשיאה 4-6 שעות לאחר אכילת הגבעולים.
הצמח מונע טרשת עורקים כי הוא מסייע לשמור על רמה תקינה של שומנים, כולסטרול וסוכר בדם, וכן הודות לפעילות נוגדת החמצון של ויטמינים C ו-A, שמונעים נזק לדפנות כלי הדם הנימיים ומפחיתים את חדירותם.
הסיבים והמרכיבים הריריים פעילים כמונעי עצירות וכמגינים על הקרומים הריריים של הקיבה והמעי. ניתן להשתמש בצמח כמזון או כתוסף מזון.
מחקר שנערך בארץ על ידי פרופ' ד. פלביץ ושות' הראה שעלי הכותרת של הפרח מסייעים להקטנת בלוטת ערמונית מוגדלת. מעקב אחרי השפעת פרחי צבר הניתנים כשמן , חליטה או טינקטורה, הראה שהם בעלי השפעה דיורטית אצל גברים ונשים, ומביאים לשיפור ניכר במקרים של הפרעות במתן שתן אצל גברים הסובלים מבלוטת ערמונית מוגדלת.
להזמנות יעוץ ותמיכה לטיפול טבעי בפרוסטטה:049952122
Shimon Shemla-Herbalist-0505211607

תגובות