נשירת שיער טיפול טבעי -מרפא הבושם 049952122

גורמי נשירה לנשים
תופעת ההתקרחות בקרב נשים היא פחות נפוצה מאשר אצל הגברים אך עלולה להיות מאוד כואבת. נשים המאבדות אפילו מעט משערן נוטות לסבול יותר מירידה בביטחון העצמי לעומת גברים הסובלים מאותה תופעה. הסיבות להתקרחות אצל נשים מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות, סיבות גנטיות וסיבות לא גנטיות. הסיבות הלא גנטיות הן לרב הפיכות ולכן הן פחות חמורות.

הסיבה הגנטית העיקרית לאיבוד שיער אצל נשים היא למעשה אותה סיבה כמו אצל הגברים - ייצור של אנזים הנקרא "five alpha reductase" אשר גורם להורמון הגברי העובר במחזור הדם להפוך להורמון הנקרא Dihydrotestosteron או בקיצור DHT, הורמון זה גורם נזק לשורשי השערות, הנזק מתבטא בשני אופנים:

שורשי השערה מצטמצמים והשערות המיוצרות נעשות יותר דקיקות.
השערות הפגועות נמצאות יותר זמן בשלב המנוחה ופחות זמן בשלב הצמיחה. כתוצאה מכך השיער הופך לדליל. תופעה זאת מתחילה אצל נשים בגיל המעבר, עקב הפחתה בייצור ההורמון הנשי בגוף האישה.

סיבה גנטית נוספת לנשירת שיער אצל נשים, אם כי יותר נדירה, היא Alopecia Areata והיא מופיעה כהתקרחות באזורים נקודתיים בראש. הזרז העיקרי להתקרחות זאת הוא לחצים נפשיים. מחלה זאת עלולה להתפתח ל - Totalis Alopecia או Alopecia Universalis, מחלות הגורמות להתקרחות מלאה בראש או בכל הגוף בהתאמה. סיבות שמקורן אינו גנטי מתבטאות בדרך כלל בשערות רבות הנכנסות לשלב המנוחה Telogen ( להסבר על שלבי החיים של השערות התקרחות גברית ), מצב זה הוא לרב הפיך. הגורמים העיקריים לתופעה זאת הם:
דיאטה חריפה.
הריון.
בעיות בבלוטת התריס- מצב של יתר או חוסר גורם לנשירת שיער והוא נפוץ מאוד בקרב נשים בגיל המעבר.
מחסור בויטמינים ו\או מינרלים - בעיקר ברזל.
לחצים נפשיים.
תגובה לתרופות או טיפולים כמו טיפולים כימותרפיים לדוגמא.
שינויי מזג האוויר ובעיקר בוא עונות הסתיו או החורף גורם לנשירת שיער מוגברת אצל נשים רבות.
התקרחות אצל גברים
התקרחות אצל גבריםהתקרחות גברית
מה הסיבות ?
הסיבה להתקרחות גברית היא שילוב בין נטייה תורשתית גנטית להשפעות הורמונאליות של ההורמונים הגבריים (אנדרוגנים). באנשים עם נטייה גנטית להקרחה, ההורמון Dihydrotestoterone , הופך יותר מהרגיל לטסטוטרון פעיל על ידי אנזים שנקרא חמש אלפא רדוקטאז. עודף הפעילות של הטסטורון הפעיל בזקיק השערה גורם באנשים, עם הנטייה להקרחה, למעבר של זקיקי השיער באיזורים האופיינים ממצב של שיער בריא תקין למצב של שיער מנוון שאינו נראה לעיין.

טיפוליים רפואיים בהתקרחות גברית:

נשירה טבעית זו של כמאה שערות ליום מהווה תהליך טבעי ובריא לחלוטין. אף על פי כן, כאשר השיער מתדלדל במהירות או כשנראה שמספר השערות על המברשת והכרית הוא גדול ממאה, מומלץ לפנות לרופא עור לבירור סיבת הנשירה המוגברת.רופא עור יוכלעל ידי מספר שאלות מנחות, בדיקת עור הקרקפת, השיער,ובדיקות מעבדה פשוטות לעזור בזיהוי גורם הנשירה.

התקרחות גברית

מה הסיבות ?

הסיבה להתקרחות גברית היא שילוב בין נטייה תורשתית גנטית להשפעות הורמונאליות של ההורמונים הגבריים (אנדרוגנים). באנשים עם נטייה גנטית להקרחה, ההורמון Dihydrotestoterone , הופך יותר מהרגיל לטסטוטרון פעיל על ידי אנזים שנקרא חמש אלפא רדוקטאז. עודף הפעילות של הטסטורון הפעיל בזקיק השערה גורם באנשים, עם הנטייה להקרחה, למעבר של זקיקי השיער באיזורים האופיינים ממצב של שיער בריא תקין למצב של שיער מנוון שאינו נראה לעיין.

טיפוליים אלטרנטיבי טבעי בהתקרחות גברית:
1.שמפו /סבון הדס
2.מרכך גירניום .
3.קומפלקס שמנים צמחיים לנשירה המכיל צמחי מרפא כגון גרגירנית יוונית,סרפד,מליסה ועוד..לשימוש פנימי.
4.מסכה צמחי מרפא פעילה.
ועוד..
נשירת שיער בנשים - אבחון וטיפול

נשירת שיער מוגברת כללית - ללא כל שינוי בעור הקרקפת. יכולה להופיע עקב חסר בברזל, לאחר דיאטות חריפות, לאחר מצבי מתח מתמשכים, עקב מחלות שונות (הפרעה בתפקוד בלוטת התריס, זאבת מערכתית, סכרת, אנמיה), לאחר הריון, לאחר הפלה או לאחר הפסקת גלולות נגד הריון.
באילו מחלות יכולה להופיע נשירת שיער?
נשירת שיער יכולה להופיעכ 6 עד 8 שבועות לאחר מחלת חום קשה כמו למשל שפעת או דלקת ריאות קשה. אובדן שיער מסוג זה הוא ברוב המיקרים זמני והמחזור הרגיל של צמיחת השיער עשוי להתחדש לאחר חודשים ספורים. הפרעות בפעילות בלוטת התריס יכולות גם הן לגרום לדלדול השיער, שהוא הפיך לאחר הטיפול המתאים בבלוטה. במקרים בודדים תרופות מסויימות בינהן תרופות נגד קרישת הדם, תרופות נגד שיגדון (Gout), תרופות לטיפול בדיכאון, תרופות מסוג חוסמי בטא המשמשות לטיפול ביתר לחץ דם ובהפרעות בקצב הלב ותרופות המכילות נגזרות של וויטמין A עלולות לגרום גם הן לנשירת שיער מוגברת. הפרעות הורמונליות המתבטאות אצל נשים בשיעור יתר ובמחזור בלתי סדיר עלולות לגרום גם לדלדול שיער. הטיפול בהפרעה ההורמונלית מביא ברוב המקרים להחזרת צמיחתו התקינה של השיער.

תרופות הגורמות לדלדול שיער
Allopurinol לטיפול ב Gout
Heparin נוגד קרישה
Coumarin נוגד קרישה
Clofibrate מפחית כולסטרול
Gemfibrazil מפחית כולסטרול
חלק גדול מהתרופות הכמותרפיות
נשירה על רקע הורמונאלי - גנטי. בגברים מתאפיינת בהרחבת המפרצים בקדמת הקרקפת ואיזור מתרחב ללא שיער בקודקוד. בנשים נשירת שיער על רקע תורשתי תהיה יותר במרכז הקרקפת ללא מפרצים.

מה הסיבה לדלדול שיער אצל נשים מבוגרות?

הקרחת הגברית מוכרת לכל אך רק מעט יודעים שחלק מהנשים סובל גם הוא מדילדול שיער דומה, המופיע בד"כ אחרי העשור הרביעי או החמישי לחיים. הפסקת צמיחת השיער הנורמלי ותחילת צמיחתו של שיער פלומתי עדין ובלתי נראה לעיין באיזורים מסויימים של הקרקפת קשורה בגורמים תורשתיים והורמונליים וגורמת להופעת הקרחת הגברית האופיינית. גם אצל חלק מהנשים המבוגרות מתרחשת תופעה דומה אך אצלן מופיע דלדול שיער בלבד ללא התקרחות מליאה.בדומה לגברים הסיבה השכיחה ביותר לדלדול שיער אצל נשים בגיל 40 ומעלה היא סיבה גנטית, כאשר הנטייה יכולה לעבור הן מצד האם והן מצד האב. לעיתים הנטייה לדילדול שיער מדלגת על דור אחד. במקרים אלה להורים יש שיער מלא עד גיל מבוגר אבל ניתן לזהות את דילדול השיער המשפחתי אצל הסבא, או אחת הדודות.

לפני שנקבעת האבחנה של דלדול שיער מסיבה גנטית, חייב רופא עור לבצע תחילה מספר בדיקות כדי לשלול סיבות אחרות לדילדול שיער.תופעות כמו נשירת שיער לאחר הריון, נשירת שיער לאחר דיאטה חריפה ונשירת שיער עקב מחלות פנימיות שונות יאובחנו ע"י רופא העור ויטופלו בהתאם.

האם יש קשר בין תזונה לנשירת שיער?

איכות התזונה ובמיוחד כמות החלבון במזון חשובים ביותר לצמיחה תקינה של השיער.החלבון המצוי בכמות גדולה בבשר לסוגיו, בייצים, חלב, גבינות, פולי סויה וקטניות, חיוני ליצירת הקראטין שהוא מרכיבו העיקרי של השיער. טבעונים או אנשים (בעיקר נערות) המיישמים דיאטות קיצוניות למטרות הרזייה עלולים לפתח דלדול שיער קשה. הנשירה המסיבית מופיעה במיקרים אלו כ 3 חודשים לאחר תחילת הדיאטה. המצב הפיך על ידי חזרה לתזונה נכונה המכילה כמות מספקת של חלבונים. סיבות אחרות הגורמות לדלדול שיער הן חוסר ברזל הגורם לאנמיה, חוסר אבץ ועודף ויטמין A .

מה הוא הקשר בין נשירת שיער להריון ולידה?

נשירת שיער מוגברת שכיחה לאחר לידה. תופעה זו נובעת מכך שיותר זקיקי שיער נמצאים בשלב הצמיחה הפעילה בתקופת ההריון. עם סיום ההריון והשינוי במצב ההורמונלי זקיקים אלו עוברים חזרה לשלב המנוחה דבר המתבטא לעיתים בנשירת יתר. תופעה זו היא זמנית וצפיפות השיער חוזרת ברוב המקרים לתיקנה תוך 1 עד 6 חודשים מיום הלידה. במטרה להפחית ככל האפשר את נשירת השיער לאחר הלידה יש לנהוג בו בעדינות מרובה ולהבריש במברשת רכה בלבד. מומלץ לחפוף בעדינות וליבש את השיער על ידי ספיגת המיים במגבת. בתקופה זו כדאי לאמץ תסרוקת פשוטה שאינה מצריכה מתיחת יתר של השיער. אצל חלק קטן מאוד של הנשים הסובלות מנשירת שיער הדבר תלוי בשימוש בגלולות למניעת הריון. אצל רובן הנשירה מופיעה דווקא לאחר הפסקת השימוש בגלולות וזאת מסיבות הדומות לנשירת השיער לאחר הריון. השיער חוזר לצפיפותו הרגילה לאחר 6 עד 12 חודשים.

סיכום הסיבות השכיחות לנשירת שיער - ללא שינוי במראה עור הקרקפת

תזונה לקוייה מחסור בחומצות אמינו, מינראלים
דיאטת "כאסח" חוסר קלוריות - לא מאפשר צמיחת שיער
שינויים הורמונאליים אחרי הריון, אחרי הפסקת גלולות למניעת הריון
מחלות עם חום גבוה אחרי שפעת, דלקת ריאות או כל מחלה קשה אחרת
איבוד או מחסור בדם חוסר בדם או הפחתת דם לקרקפת "חונקת" את הזקיקים
תרופות למשל קומאדין, הפארין,דראלין, עודף ויטמין A ואחרים
בלוטת התריס גם עודף פעילות וגם תת פעילות של בלוטת התריס גורמות לנשירה
תינוקות חלק מהילודים מאבדים הרבה שיער בשבועות הראשונים לחייהם
לחץ נפשי Stress לחץ - מתח נפשי פתאומי או מתמשך עלול לגרום לנשירה מהותית
מחלה קשה מחלה קשה מכל סוג או תאונה קשה עלולות לגרום לנשירת שיער
נטיה גנטית דלדול השיער בעיקר מרכז הקרקפת בנשים (מפרצים בגברים)
צמחי מרפא לטיפול בנשירה
צמחי מרפא לטיפול בנשירהלהלן מקצת רשימת צמחי המרפא המסיעים לבעית רה על פי הפולקלור והרפואה העממית של צמחי מרפא של א''י:
1.צמח מרפא הדס.
2.צמח מרפא סרפד.
3.צמח מרפא גירניום לימוני.
4.צמח מרפא כופר-חינה.
5.צמח מרפא ער אציל"דפנה"
6.צמח מרפא רוזמרין.
7.צמח מרפא פשתה-פשתן
8.צמחי מרפא לנטילה פנימית: שמן נר הלילה החופי,שמן אתרוג.
יש לציין שצמחי מרפא הנ''ל עשירים במינרלים ובמיוחד בויטמינים:
ברזל,אבץ.ויטמין E,C חומצה גמא לינולינת ועוד .
להרחבה ראה ברפואת צמחים ב"אינדקס צמחי מרפא"וכמו כן בערך "שמנים"באתר זה.
על תכשירים קוסמטיים טיפוליים מצמחי מרפא של מרפא הבושם ראה:בחנות המפעל-קטלוג מוצרים.
הקומפלקס המועיל ביותר לנשירת שיער הינו:שמן נר הלילה לשימוש פנימי,ושמפו הכולל הדס,סירפד,דפנה ורוזמרין.שימוש קבוע בקומפלקס זה מועיל אף במידי!
medicinal plants&natural cosmetics
המלצה חמה לטיפול טבעי בנשירת שיער
-----------------------------------------------------------

שלום,

שמי סטפני ואני רוצה להמליץ לכם על ערכה נגד נשירה.
קצת רקע:
עד לפני כשנה, סבלתי מנשירת שיער עיקשת שהחלה אחרי הלידה ופשוט סירבה להיפסק במשך שנתיים.
הייתי מאוד מוטרדת שכן חלה אצלי התקרחות בחלקים שונים בראש ולכן פניתי לרופאת עור שעשתה לי מיליון בדיקות ובסוף אמרה לי שאין לי שום בעיה רפואית ושאין יותר מידי מה לעשות שכן ישנה מגמה כללית של התקרחות באוכלוסיה בגלל סיבות סביבתיות אלו ואחרות.

החלטתי לפנות לצד האלטרנטיבי של הרפואה (למרות שלא האמנתי בו עד אז) ולאחר התייעצות עם מרצה לרפואה סינית, השגתי את שמות הצמחים שע"פ הרפואה הסינית מעודדים התחדשות תאי דם בקרקפת וצמיחת שיער. איתרתי מפעל בגליל שמתמחה בקוסמטיקה טבעית, בבעלות איש מקסים והוא הכין לי ערכה מאותם צמחי מרפא הכוללת שמפו, מרכך, מסיכה ושמן לבליעה נגד נשירה (המוצרים כולם טבעיים באישור מכון תקנים ומשרד הבריאות).

אני רק יכולה לומר לך שחיי השתנו מאז.

אחרי חודש הנשירה נעצרה לגמרי ואחרי חודשיים השיער שנשר החל לצמוח מחדש. כיום אני משתמשת כבר כמעט שנה במוצרים וטפו טפו טפו, השיער התמלא ולא נושר (אגב, השימוש במוצרים הוא על בסיס יומי ואין צורך לחשוש מחפיפה יומיומית, פעולה שמרתיעה המון אנשים, שכן לא מדובר בשמפו ומרכך רגילים).

בעקבות ההצלחה בטיפול בנות רבות שראו את השינוי במו עיניהן, התעניינו, החליטו להתנסות אף הן ורכשו את הערכה. כולן מרוצות מאוד והפכו ללקוחות קבועות של המפעל, לכן אני יכולה לומר עם אחריות מלאה ובלי שום אינטרסים (חוץ מאינטרס אחד לשמר את המפעל הנפלא הזה ושלא ייגמר לעולם...ועוד אחד – לעזור לאנשים שאני מבינה היטב את מצוקתם) שהנוסחא הזו עובדת כמו קסם ובגדול.
המפעל נקרא מרפא הבושם ולבעליו קוראים שמעון.
יש גם אתר אינטרנט בו תוכלו להתרשם בכתובת
בברכה ובתקווה שעזרתי.
סטפני:

נ.ב - עוד משהו, הפנתי אליו חברה טובה שלי שסובלת ממסבוריאה/פסוריאזיס והוא התאים לה טיפול משולב של שמנים ומשחות. היא סיפרה לי שהיא מאוד מרוצה וטוענת שאחרי שבוע של טיפול היא כבר יכלה לחוש בשיפור, לכן אין לי ספק שיש משהו בצמחי המרפא האלו

ליעוץ והזמנות:049952122

תגובות