החימר הירוק נחשב כאחד מהרכיבים הקוסמטיים הטבעיים האפקטיביים ביותר הזמינים לנו מן הטבע.

חימר ירוק מיועד ליצירת מסיכה אשר אפקטיבית להרגעה מיידית, כיווץ וסגירה של הנקבוביות, מחליקה ומותחת את העור, מסלקת רעלים וזיהום מהנקבוביות, מתאימה לעור שמן ולעור רגיל.



רכיבים: חימר ירוק טבעי מיובש בשמש בלבד.

הוראות שימוש: לערבב את החימר עם מים עד למצב של הסמכה, להמתין כשעה-שעה וחצי ולהשתמש. לשימוש חיצוני בלבד.
משקל נקי: 250 גרם

ידע השימוש בחימר החל  אצל האינדיאנים. האדמה היא המקור לאמצעים אינסופיים לתחזוק ולשיקום הגוף ולשמירה על בריאות טובה. 
החימר משמש כחומר דטוקס – ניקוי כבד.  הכבד הוא המסננת של הרעלים והוא גם הבלוטה הגדולה בגוף. כשהכבד נקי מרעלים הוא משפיע על כל שאר הבלוטות כולל בלוטת התריס, ואז חילוף החומרים מתבצע באופן מהיר.
 ערכו התזונתי של החימר*    מכיל מינרלים שונים כמו מגנזיום וברזל המעלים סרטונין, היוצר שובע 
*    חומרים אורגניים המספקים פרו-ויטמינים שעוזרים לתהליכים שונים בגוף
*    עוזר לפרק חלבון לחומצות אמינו וכך לספיגתם הקלה דרך קיר המעי לדם
*    עוזר לבניית חלבונים מחומצות אמינו
*    מהווה אמצעי להפחתת תיאבון – ע"י ריפוד הקיבה יוצר תחושת מלאות
סוגי חימר
קאולין
 – חימר לבן. מגיע במקור מגבעת קאוליק במחוז קינגסי בסין. אבקה לבנה שאינה נמסה.
במים וסופגת. סופג שמנים שמופרשים מהעור. מעולה לעקיצות חרקים. מורכב מסיליקה, ברזל, מגנזיום, סידן, נתרן, אבץ ומינרלים נוספים. בעל תכונות אלקטרומגנטיות שמושך שמנים וחלקיקים שנותרים על העור.
חימר ירוק - סוג של עפר, סופח רעילות ואת החלב העודף שהעור מפריש, מצוין למסיכות ניקוי לפנים. נגזר משכבות וולקניות, העשיר ביותר בתרכובות מינראליות והמושך ביותר מכל החימרים הזמינים. החימר הטוב ביותר. עשיר בסידן, מגנזיום, אשלגן ונתרן. מעניק אנרגיה לרקמת החיבור. מחטא ומרפא. ממריץ בעדינות ויעיל בהגברת הזרימה הלימפתית ומחזור הדם, מאפשר חמצן והגברת קצב סילוק הפסולת. חימר ירוק הוא בעל תכולה מינרלית גבוהה.
חימר חוםעשיר ביסודות קורט, משמש לסילוק רעלים ולניקוי הפנים והגוף. מורכב מסיליקה, ברזל, מגנזיום, סידן, נתרן, אבץ ומינרלים נוספים. יותר עדין מהירוק. אפשר לערבב אותו עם מעט קקאו וליצור מעין מסיכת שוקולד. הוא משתלב מאד יפה במסיכות לחות.
אדמת חואר (חימר צהוב)
 אפשרויות לנטילת חימרנטילה דרך הפה מקובלת היום מאד. לפעמים אפקטיבי יותר משמוש חיצוני.  לא מומלץ יחד עם טיפול רפואי אחר. החימר עשוי לספוח את התרופות או להפחית פעולתן. 

בטיפול דרך הפה במחלות כרונית יש להקדים 10 ימים לפני הטיפול בשתיית תה מטהר ולהתבסס על תפריט של פירות וירקות. להימנע מבשר, סוכר, אלכוהול וכל מיני חומרים כימיים על מנת להקטין את כמות הרעלים בגוף.
בטיפול במחלות אקוטיות אין צורך בהכנה.

אפשר ליטול ישירות אבקת חימר לפה ללא מים, בבוקר על קיבה ריקה ובערב לפני השינה. החימר מתלחלח ברוק הפה וכדי לבלעו לוגמים מעט מים או תה צמחים.

במקרים מסויימים כמו בחילות עקב נטילת החימר שהוא במים, או קשיים של נטילה אצל ילדים, ניתן ליצור מתערובת החימר במים, מעין משחה, ממנה ליצור כדורים קטנים בגודל אפונים ולייבשם. את הכדורים ניתן לבלוע במקום אבקת החימר.

בשימוש אצל ילדים ניתן להוסיף לכדורים אלה מנטה, אקליפטוס או כל תמצית ארומטית שהילד מעדיף. ניתן למצוץ כסוכריות.

במקרים של כאב גרון ניתן למצוץ סוכריות חימר עם אקליפטוס.
שימוש ים מעשיים בחימר:חימר סופח. בתור חימר גולמי אפשר להחזיקו בשקית, קופסא וכל דבר אחר. חימר בתמיסה של נוזלים יש להחזיק רק בכלי יציב זכוכית או עץ.

כאשר מכינים חימר רצוי להכינו כמה שעות כדי שיתחבר לנוזלים. לשימוש פנימי צריך להעמידו 8-12 שעות קודם. לכסות עם צלחת.
את החימר יש להכין במידת האפשר, שעות אחדות או אפילו לילה מראש, לפני נטילתו, יש לשים כפית חימר, בחצי כוס מים לא רתוחים. רצוי מינרלים.
אין להשאיר כפית מתכתית במגע עם החימר.
טוב ביותר לשתות את תמיסת החימר בבוקר, או בלילה, לפני השינה. עדיף ליטול אותו לפחות שעה לפני האוכל או 15-20 דקות לפני אוכל.
החימר מתאים את עצמו, פעולתו משתנה בהתאם לשיטת ההכנה ובהתאם לאופן השתייה שלו, זמן השתייה שלו או הנחתו על גבי הגוף. כך למשל אפשר להבחין בנטייה לסתום את המעיים – כלומר לגרום לעצירות, אם הוא נלקח לפני ארוחת הבוקר, בעוד שאפקט שונה לחלוטין יווצר, אם החימר נלקח בערב. פעולה זו על המעיים נורמלית ישירה ומהירה.
הבה נסביר מעט :
יותר ויותר אנשים כיום מודעים לתכונות הריפוי שיש במזון, בצומח ובמים, אך מעטים מודעים לעובדה שהאדמה עצמה - הסופחת אנרגיות חיוניות מהשמש, האוויר והמים – היא כלי ריפוי רב עוצמה.
וכמו כל דבר טוב ויעיל ש"מוצאים" היום, נגלה שהיו אלו שגילו את זה עוד לפנינו !
במחקרים אודות האבוריג'נים באוסטרליה, מצאו כי הללו נהגו לטבול את מזונם בתערובת של חימר ומים.
צאצאי האינקה אכלו חימר לפני יציאתם למסעות רחוקים והצטידו גם בחימר מיובש. האינדיאנים האמינו בסגולות הריפוי שלו ונהגו להשקיע את גופם בבריכות חימר חם.
ספנים צרפתים נהגו להשתמש בו בלב ים כתרופה לטיפול בדיזינטריה, כוויות ודלקות שונות ובמאות ה-19 וה-20 החלו לשלבו בטיפולים נטורופתיים בגרמניה ולרפא באמצעותו חולירע.

כיום, משתמשים מטפלים, בחימר (בוץ) שמקורו בפרובנס שבצרפת, בגרמניה ובאוסטריה, לבעיות קלות כחמורות, לחידוש תאי הגוף וטיפוח העור כנגד הזדקנותו.

מה יש בו?
החימר הטבעי, מכיל בין 25-35 מינרלים שונים החיוניים לגוף ומקורו בהתבלותם של סלעים. בנוסף, ייחודיותו של החימר בהיותו בעל מטען חשמלי שלילי, בעוד שמרבית הרעלים בגוף בעלי מטען חיובי. בשל המטענים החשמליים המנוגדים, מסתבר שבליעת החימר יכולה לגרום להעשרת הגוף במינרלים חיוניים, במקביל לספיחת חידקים , וירוסים, רעלים ופסולת – ויכולה להביא לטיהור הגוף כולו.

בשיחה עם ד"ר דבורה שטרייך (ND), אשר הינה חלוצת הטיפול בבוץ - חימר, בישראל באמצעות בליעה, מריחה וחבישה למטרות ריפוי וטיפוח גילינו מס' עובדות מעניינות וגם קיבלנו כמה טיפים :
למען הסדר הטוב, ייאמר שד"ר שטרייך שהיא נטורופתית וביולוגית אשר התמחתה בפארמקולוגיה , הייתה תלמידתו של יעקב גרבוס (ממייסדי תחום הצמחונות בישראל ועורך העיתון הראשון בתחום הבריאות – "טבע ובריאות") וכיום, מרצה אודות אפקטיביות הטיפול בחימר בבית החולים תל השומר – למול אנשי מקצוע, בבתי ספר לרפואה משלימה, בכנסים בתחום, ובמקביל מטפלת בחולים.
בימים אלו הוציאה גם ספר : "ספר הריפוי בחימר" בהוצאת עוז בו היא מנדבת מהידע הנרחב שלה בתחום, מסבירה באופן יסודי על מורכבות העניין או שמא נגיד, פשטותו ואף מנדבת 'טיפים' שימושיים לטיפוח העור בעזרת החימר.


טיפול מקומיקיים הבדל בטיפול בגרב יבש, רטוב  או מקושקש.

בגרב יבש
מטפלים בתערובת של שמן זית, חימר ומים.
לוקחים 1/2 כף שמן זית, 1 כף מים מינרלים – מערבבים היטב ומוסיפים 1 כף חימר. |
שמים את החבישה במקום הפגוע ועוטפים בתחבושת. אפשר לשים את התערובת הזו ללא חבישה מעליה. 
בגרב רטובמטפלים על-ידי פיזור אבקת חימר על המקום הפגוע.
במקרה של דלקת במקום יש להשתמש בחבישה רחבה ועבה של חימר למשך כשעתיים.
בגרב מקושקשמשתמשים תחילה במרתח של אחד מהצמחים שהוזכרו לעיל לרחיצת המקום הפגוע (קמומיל עוזר בקילוף העור היבש המקושקש). אפשר להשתמש במי החימר עצמם לניקוי וקילוף האיזור. לאחר שלב הניקוי והקילוף נחבוש בחבישת חימר או בתערובת חימר עם שמן זית ומים.
סבוריאה ופסוריאזיס* 1 כף חימר לבן + 1 כף מי קמומיל.  למרוח על הפנים ,לניילן, לחכות 20 דקות ולשטוף.
* 1 כף חימר לבן עם פיטוכימיקלים + 1 כף מים מזוקקים למרוח על הפנים לחכות 1/4 שעה ולשטוף.
באילו דרכים משתמשים בחימר?
השימוש נעשה בשני אופנים :
- טיפול חיצוני כברטיות לכיבים, איחוי שברים, טיפול בברונכיט, דלקת סימפונות, כאבים כרוניים, חידוש תאי העור וטיפוח עור הפנים ועוד...
- טיפול פנימי בבליעה - לסמפטום המעי הרגיז, כיב קיבה, תפקוד לקוי בכבד, בעיות עור, הצטברות רעלים ועוד...

כיצד, למשל, ניתן לייעל את החימר לטיפולים קוסמטיים?
בואי וניקח מסיכת חימר קוסמטית: החימר מצוין לשימוש קוסמטי .
מסיכת חימר תקנה לעור ניקוי עמוק, תעשה פילינג טבעי ומזין, תספח רעלים ותאים מתים המצויים בעור - שמטענם החשמלי הפוך מזה של החימר ולכן "נמשכים" אליו ונספגים בו, ותסייע בשיקום רקמות העור הפגועות.
התוצאה - חשיפת שכבת עור חדשה, מוצקה ובוהקת.

מה מכיל , בעצם, החימר שהוא כ"כ טוב לעור?
החימר מכיל מספר רב של מינרלים החיוניים לבריאות העור כצורן המסייע לבנייה תקינה של הקולגן המהווה את המרכיב העיקרי בעור. הסידן המצוי בחימר, הברזל, האשלגן, הנתרן ועוד, הינם בעלי חשיבות נכבדת לבניה ותפקוד תאי העור.

האם יש סוגי חימר המומלצים יותר ופחות?
המומלץ לצרכים קוסמטיים הינו בעיקר החימר הלבן המצוי בכל בתי הטבע, המסייע בין השאר גם להזרמת הדם וחילוף חומרים טוב יותר של העור (ניתן להשתמש גם בחימר חום).

מתי חימר פעיל?
החימר פעיל רק כאשר הוא מצוי במגע עם מים או נוזל. חלקיקי החימר אינם מסיסים במים אלא סופחים אותם ומתנפחים לכ - פי 12 מגודלם המקורי, תהליך היוצר תרכובת פעילה דמויית ג'לי.

וכיצד מכינים מסיכה כזו?
יש לשים בצנצנת זכוכית כ 50 גרם חימר ולכסות אותו במים מינרלים עד שהם מכסים אותו לגמרי. זוהי תערובת בסיסית ממנה נוכל להכין כל מסיכה, לכל סוג עור.
לאחר מספר שעות חומר הגלם מוכן. ניקח כף מהתערובת הבסיסית ונוסיף בהתאם לסוג העור שלנו חומרים נוספים לפי המפרט הבא :
לעור רגיל :
נוסיף חלמון ביצה + 1 כפית שמן שומשום + 2 טיפות שמן אתרי של גרניום ולימון.

לעור יבש :
כף מהתערובת הבסיסית + חלמון ביצה + 1 כפית שמן שקדים + 2 טיפות שמן גזר.
אפשרות נוספת ופשוטה לעור רגיל עד יבש:
ניקח 1 כף של החימר אשר שהה במים + כפית שמן זית מאיכות טובה, או שמן שומשום.
את המסכות מומלץ לשים על עור פנים וצוואר נקיים למשך 20 דקות.
ניתן לשים את המסכה על המחשוף, גב כף היד ואף על רגליים יבשות וסדוקות.
לאחר הסרת המסיכה במים פושרים מומלץ למרוח קרם מזין
.


השימוש בחימר בקוסמטיקה
מסיכות פנים מחימרחבישות חיצוניות של חימר עשויות לרפא כיבים, פצעים, בעיות עור חמורות, פצעים בפה וכאבים. שימוש פנימי עוזר לרפא שורה של מחלות, ביניהן כיבים, זיהומים פנימיים ועוד. 
החימר מצויין לשימוש קוסמטי. מסיכת חימר מנקה את העור, סופחת רעלים ותאים מתים ומסייעת בשיקום רקמות עור פגועות. החימר הלבן מומלץ ביותר לצרכים קוסמטיים והוא מסייע בהזרמת הדם וחילוף חומרים טוב יותר של העור. 
מסיכת חימר50 גרם חימר בצנצנת זכוכית
לכסותו במים מינרלים (או מי נירולי/יסמין/קמומיל) ולהשאיר מספר שעות – זוהי תערובת בסיסית להכנת מסכות שונות: 
לעור רגיל           :  יש לערבב כף מהתערובת הבסיסית, חלמון ביצה, כפית שמן  שומשום, 2 טיפות שמן אתרי 
                         גרניום ולימון.
לעור יבש            : כף מהתערובת הבסיסית, חלמון ביצה, כפית שמן שקדים, 2 טיפות גזר.
לעור רגיל-יבש      : כף מהתערובת הבסיסית, כפית שמן זית מאיכות טובה או שמן שומשום.
את המסיכות מומלץ לשים על עור פנים וצוואר נקיים למשך 20 דק'. ניתן למרוח גם באיזור המחשוף, גב כף היד ואף על רגליים יבשות וסדוקות. לאחר הסרת המסיכה מומלץ למרוח קרם מזין.
 מסיכת טיפוח לעור הקרקפת,  לטיפוח שיער יבש ובעייתי וטיפול בנשירת שיער ערבבו בכלי זכוכית 2 כפות חימר, הוסיפו כפית שמן חוחובה או כפית שמן זית מאיכות טובה, 3 טיפות שמן אתרי רוזמרין, ו-5 טיפות שמן לבנדר. ערבבו הכל ומירחו בשבילי השיער. את הראש מומלץ לעטוף בשקית ניילון לשעתיים או למשך הלילה. לאחר מכן יש לשטוף את השיער ולחפוף כרגיל (יש להיזהר בעת שטיפת החימר מהראש, לעשות זאת עם הרבה מים בכדי שהחימר לא יסתום את צנרת הביוב).
 טיפול וטיפוח לכפות רגליים עייפותמומלץ להניח בקערה בינונית ארבע כפות חימר ירוק או חום, להוסיף מים חמימים, 2 טיפות שמן מנטה ו-2 טיפות שמן רוזמרין. טיבלו את רגליכם בקערה, שימו מוסיקה נעימה ברקע ותהנו....
לאחר 15-20 דק' מומלץ לנגב את כפות הרגליים. את המים שנותרו ניתן למזוג על עציצים או צמחי הגינה. גם הם יודו לכם על מגוון המינרלים שבחימר. 
מסיכת לחות לעור יבשניתן להשתמש בשמן כמסיכת הזנה עשירה וגם כתחליף לקרם לילה.
100 מ"ל שמן רוז-היפ
50 מ"ל שמן שומשום
50 מ"ל שמן שקדים
50 מ"ל שמן גזר צמחי
5 טיפות ויטמין E
20 טיפות שמן לבנדר (אנגלי/צרפתי)
10 טיפות רוזווד
5 טיפות גרניום
5 טיפות סנלווד
2 טיפות רוז
2 טיפות וניל
לערבב את כל החומרים ולשמור בבקבוק כהה לשימור ממושך.
מסיכת מתיחה לעור שמןמתאים לעור שמן או מעורב, למקרים של פצעי בגרות ולעור צעיר שאינו אוהב שומניות יתר אך זקוק לטיפוח. 
10 כפות אבקת חימר ירוק
20 כפות מים מינרליים (או מי נירולי/יסמין/קמומיל)
3 טיפות לבנדר
2 טיפות טיטרי
2 טיפות קלנדולה
2 טיפות גרניום
מורחים בערב ומשאירים לזמן ממושך. ניתן גם לישון עם המסיכה. לשטוף במים פושרים ולמרוח קרם לחות.
 מסיכת הזנה לעור סדוק ובמיוחד של הרגליים והידייםמתאים במיוחד לאלה העובדים עם חומרי ניקוי ומים. המשחה שלהלן יכולה לשמש הן כמסיכה עשירה והן כקרם. אין צורך לשטוף לאחר השימוש. המשחה נעשית באמצעות חימום:
100 מ"ל שמן שקדים
100 מ"ל שמן נבט חיטה
100 מ"ל זמן זית
 20 טיפות טיטרי
10 טיפות קלנדולה
30 טיפות לבנדר
10 טיפות תפוז
5 טיפות אגוז מוסקט
3 כפות שעוות דבורים
ממיסים בסיר כפול, כשבתחתון מרתיחים מים ולסיר העליון יוצקים את שעוות הדבורים, שמן השקדים, נבט החיטה ושמן הזית. כשהכל הופך לתערובת נוזלית אחידה, מורידים מהאש, מצננים מעט ומוסיפים את כל השמנים אתריים. מוזגים לכלי זכוכית כהה. כעבור כשעה נקרש הנוזל והופך למשחה. מורחים בעת הצורך.
פילינג חימרכפית חימר קאולין
שיבולת שועל – לטחון
2 כפיות חלב
1 טיפה לבנדר
מסיכת לחות40CC קרם בסיס
1 כף חימר לבן מומס במי קמומיל
1/4 כפית חמאת קוקוס מומסת
15 טיפות בנזואין
3 טיפות אקס. צמחי מרפא
למרוח על הפנים שעה ולשטוף
למה עוד יעיל?
לטיפול בבעיה נפוצה : אקנה
החימר אידאלי לטיפול חיצוני בזיהומים בשל יכולתו לסייע בחידוש רקמות העור על ידי ייבוש השכבה העליונה וקילופה במקביל להזנת העור ושיקומו במגוון המינרלים הקיימים בו.
את הרעלים שבעור, סופח החימר כלפי חוץ ומטהר את האזור המטופל. מומלץ להוסיף מים מינרלים לחימר מסוג קאולין, עד להפיכתו למשחתי ואז להוסיף מספר טיפות שמן זית.

וכיצד משתמשים?
בעזרת מקלון אוזניים מורחים את הפצע הקיים. את החימר ניתן לקלף מעל הפצע עם התייבשותו ולשטוף את האזור במים. ניתן להשאיר את החימר היבש על הפצע למהלך הלילה.

האם, במקרה, יעיל גם לשיער וקרקפת?
אכן כן. יתרונו של החימר ביכולתו לטהר את עור הקרקפת באמצעות זירוז מחזור הדם, ספיחת רעלים וקשקשים והזנת העור במינרלים חיוניים. התוצאה : הפחתת קשקשים, תפקוד טוב יותר של שורש השערה ושיער ראש בריא יותר.

האם יש לך גם כאן טיפ?
בבקשה : ערבבו בכלי זכוכית 2 כפות חימר, הוסיפו 1 כפית שמן חוחובה או 1 כפית שמן זית מאיכות טובה + 3 טיפות שמן אתרי רוזמרין + 5 טיפות שמן לבנדר.
ערבבו הכל ומרחו בשבילי השיער. את הראש מומלץ לעטוף בשקית נילון לכשעתיים או ללילה שלם. לאחר מכן, יש לשטוף את השיער ולחפוף כרגיל.
* יש להיזהר בעת שטיפת החימר מהראש, לעשות זאת עם הרבה מים בכדי שהחימר לא יסתום את צנרת הבית...

אילו איזורים נוספים אפשר עוד "לפנק" בעזרת חימר?
יש טיפול וטיפוח לכפות רגליים עייפות :
מומלץ להניח בקערה בינונית כ – 4 כפות חימר ירוק או חום, להוסיף מים חמימים במידת הצורך + 2 טיפות שמן מנטה + 2 טיפות שמן רוזמרין.
טבלו את רגליכם בקערה, שימו מוסיקה נעימה ברקע והרגעו !
לאחר 20 – 15 דקות, מומלץ לנגב את כפות הרגליים.

לסיכום

חימר ירוק

החימר הירוק נחשב כאחד מהרכיבים הקוסמטיים הטבעיים האפקטיביים ביותר הזמינים לנו מן הטבע.
גדוש באלמנטים רבי ערך ביניהם: מגנזיום, סידן, אשלגן, דולומיט, צורן, מנגן, סיליקה, נחושת וסלניום. כמו כן, מכיל רקב צמחי (בעיקר אצות) האוצר בתוכו אנרגיית שמש.
רכיביו תורמים לטיפוח וחידוש רקמות העור, שיפור הזרמת דם אל העור, טיפול בזיהומים, טיהור העור, ספיחת רעלים, טיפול באקנה ועוד.
בנוסף , ניתן לנצל את יתרונותיו הטבעיים לטיפול בכפות רגליים עייפות, קרקפת ושיער.
בבואו במגע עם נוזל סופחים חלקיקי החימר את המים ליצירת תרכובת פעילה (בשל הרכבו המיוחד כדאי להימנע מערבוב באמצעות כף מתכת ולהעדיף כף עץ).

הנחיות לשימוש: יש לערבב כף של החימר עם חצי כוס מים. להמתין כשעה - שעה וחצי עד שהחימר נפרד מהמים לחלוטין והמים צלולים.
את העיסה שנוצרה יש למרוח באזור המבוקש, להמתין כ- 20 דקות ( או ע"פ הנדרש) ולשטוף היטב.
 רכיבים: 100% חימר ירוק
תכולה: 250 גרם
לשימוש חיצוני
לאחסן במקום קריר ויבש



ולסיום, עוד משהו קטן :
מאחר ובטבע שום דבר אינו מתכלה, אלא, רק משנה צורתו ותכליתו, כדאי למזוג את המים עם החימר שנותר אל העציצים או לצמחי הגינה, אשר יועשרו על ידי מגוון המינרלים שבחימר.להשיג עכשיו במרפא הבושם-04-9952122



תגובות