שמן נבט החיטה מהווה כ 2.5% מגרעין החיטה ובעל ערך תזונתי גבוה במיוחד בהשוואה ליתר מרכיבי החיטה. הנבטים מכילים ויטמיני B, E, ומינרלים כגון: נתרן, אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום ואחרים


על סגולות ורפואות שמן נבט חיטה-מרפא הבושם
אחד משמני הבסיס הנפוצים ביותר, הוא סמיך ועשיר בויטמינים A, B ו-E. שמן נבט חיטה משמש לטיפול בפסוריאזיס, אגזמות ועוד.
שמן נבט חיטה מכיל ויטמינים E ו-B לסוגיו, מינרלים כמו אבץ, ברזל, מגנזיום וחומצות שומן חיוניות. מעולה לטיפול בעור יבש וחסר גמישות. נוגד חמצון חזק ומטפל בעור ביעילות רבה.
יכול לשמש גם כשמן בסיס מצוין לתערובות בשילוב עם שמנים אתריים נוספים.
דרכת סמיכות גבוהה, נטול ריח (סממן לאיכות גבוהה).
מדוע שמן נבט חיטה אינו מתאים לעור הפנים?  רוב התכשירים הקוסמטיים הם תכשירים קונבנציונאליים, פירושו של דבר, שלתוך חומרי גלם שונים שמרכיבים את התכשיר מוכנסים 2% עד 5% חמרים פעילים סינתטיים או ממקור טבעי. הסיבה לאחוז הנמוך של התוסף היא שתוספת באחוזים גבוהים יותר עלולה לגרום לתכשיר להתפרק על המדף כעבור זמן קצר. אך נמצאים גם תכשירים שהחומר הטבעי המלא נמצא בהם באחוז גבוה יותר, המקסימום הוא 70%, כאשר שאר 30 האחוזים הם חומרים משמרים, חומרים מוליכים, מחליבים ועוד. תכשירים אלה זקוקים לייצוב, ולכן ניתן למצוא כיום בשוק חומרים מעטים כאלה.התמזל מזלי לעבוד כ- 13 שנה במחיצתו של ולדיסלב רוזנר ז"ל, אשר רשם פטנטים על שמו בתחום הקוסמטיקה ובתחומים נוספים, ואף כתב ספרים בנושא צמחי מרפא ומיצויים. עבדתי לצידו במחקר ובפיתוח של תכשירים קוסמטיים על בסיס חומר טבעי מלא (באחוזים גבוהים בתוך התכשיר הקוסמטי). פיתחנו שיטות טיפול ייחודיות המבוססות על אותם תכשירים. את השיטות האלה לימדתי במשך שנים רבות במסגרת ארגון הקוסמטיקה הישראלי ובמסגרות אחרות.
 על סגולות ורפואות שמן נבט חיטה-מרפא הבושם
לצערי הרב, חומרים אלה אינם מיוצרים כיום, ואף בעבר ניתן היה לרכוש אותם אצל קוסמטיקאיות מקצועיות בלבד, אבל כיום נמצאים בשוק תכשירים מעטים, המבוססים הן על חומרים שאינם מתפרקים בתוך המוצר הקוסמטי, ושהם חלק אינטגראלי מהמוצר, והן על מיצוי צמחי בשיטות שונות (כשמדובר במיצוי המלא ולא במרכיבים מתוכו). במקרה זה, שימוש בשמן זית מלא בכבישה קרה, למשל, עונה על הדרישה של חומר טבעי מלא. חומר טבעי מלא מכיל ויטמינים ומינרלים רבים בתוספת חומרים אחרים חיוניים לעור, כגון חומצה אולאית וחומצות שומניות אחרות. חומרים אלה חודרים לעור במידה זו או אחרת. דוגמה לחומר שאינו נספג היא שמן נבט חיטה, שאומנם עשיר מאוד בויטמין E, ורצוי להפיק ממנו את הויטמינים ולא להשתמש בו כחומר מלא. אם ברצונכם לדעת מהי כמות החומר המלא הקיימת במוצר, חפשו את הכמות באחוזים על התווית. ככל שהאחוזים גבוהים יותר, כך המוצר יעיל יותר.

אביא דוגמאות לחומרים טבעיים מלאים, הנספגים בעור בעזרת חומר מוליך. חלב, למשל, המכיל חלבון, מינראלים, שומן טבעי ומים פיזיולוגיים, מכיל את כל הויטמינים עם ה- T.E. שלהם - כל אותם חומרים שתא זקוק להם להיווצרותו, לתחזוקתו ולצמיחתו. חומרים אלה נמצאים באיזון נכון, העובדה – ביכולתם ליצור חיים. דוגמה אחרת היא הביצה. הביצה מורכבת מחלבון וחלמון שכל אחד מהם מכיל חומרים אחרים. חלמון, למשל, עשיר מאוד בלציטין. גם הביצה שייכת לאותם חומרים טבעיים מלאים שמכילים באיזון מושלם כל מה שחיים זקוקים לו. חומרים נוספים כאלה: דבש (חומר אנטי בקטריאלי), שמרים (ויטמין B complex) וגבינה (קזאין). הבעיה עם חומרים אלה נעוצה בחוסר יציבותם לטווח ארוך. אלה חומרים שמתפרקים בקלות, וכדי שיוכלו לשמש אותנו כחומר גלם לתעשיית הקוסמטיקה, הם חייבים לעבור תהליך ייצוב והפטנט הוא שיטת הייצוב. זהו תהליך מורכב, ולכן, כפי שנאמר, קשה למצוא "קוסמטיקה טבעית" אמיתית. ישנם מוצרים נוספים השייכים לקטגוריה אחרת של קוסמטיקה טבעית. 
החיטה גדלה בכל רחבי העולם. השמן מופק מנבטי החיטה, ונימצא בשימוש האדם כבר אלפי שנים כמזון תרופה וכשמן המטפח את עור הגוף.זרע נבט החיטה מכיל חלבונים ריכוז גבוה מאד של ויטימין E ומשמש כאנטי אוקסידנט. השמן משפר את הסירקולציה של מחזור הדם ומשפר בנייה של תאים חדשים על שטח העור. השמן שומר על עור מפני הזדקנות, מפני פגיעת שמש. רדיקלים חופשיים, משפר זרימת דם, מעכב התפתחות תאי סרטן, מקל על סימפטומים של דרמטיטיס, עוזר להקטין כמות כולסטרול בדם, מדלל דם, מחזק תאי העור והגנתם. (1כף נבט חיטה+5טיפות עץ התה, 15 טיפות לבנדר, יעיל מאוד לעור מגורה במיוחד לעור הבטן הנמתח בזמן הריון טוב למריחה ישירה על פצעי אקנה. אנשים עם צליאק רגישים לשמן.  שמן נבט החיטה מרגיע גירויי עור ומשמש לטיפול בדרמטיטיס ופסוריאזיס. בשילוב עם שמן דקל עוזר לטפל בסימני מתיחה, מפרק שומן רווי ומשמש כמשמר טבעי בתערובות ארומטיות.שמו נבט החיטה מהווה את אחד המקורות העיקריים לייצור ויטמין E.
לא לשימוש וגינאלי יוצר רגישות ואפשרות להתפתחות פטרייתית. יש לשמור על השמן בכלי כהה ורחוק ממקור חום או אור.
נבט החיטה מהווה כ 2.5% מגרעין החיטה ובעל ערך תזונתי גבוה במיוחד בהשוואה ליתר מרכיבי החיטה.
נבט החיטה מהווה כ 2.5% מגרעין החיטה ובעל ערך תזונתי גבוה במיוחד בהשוואה ליתר מרכיבי החיטה. הנבטים מכילים ויטמיני B, E, ומינרלים כגון: נתרן, אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום ואחרים. אין בהם הרבה תאית, שאינה מתעכלת ואף לא חומצה פיטית כמו בחיטה, שקושרת את מרבית המינרלים ומונעת מהם להיספג. לחלבוני הנבטים ערך תזונתי גבוה מזה של שאר חלקי החיטה. 100 גרם נבטים מכילים 1603 מ"ג ליזין ו-1478 מ"ג מטיונין וציסטין (חומצות אמינו חיוניות). שמן נבט החיטה מכיל כמויות גדולות של חומצות שומן רב בלתי רוויות (50% אומגה 6 ו 20% אומגה 3).
אנגינה פקטוריס (תעוקת לב): לבלוע כף עד שתי כפות שמן נבט חיטה ביום.
לחץ דם גבוה: כנ"ל.
ניוון שרירים: כנ"ל.
כולסטרול בדם: כנ"ל.
חולשה כללית: לאכול כל יום כוס נבטים חיים. בנבט החי מרוכזת אנרגיית חיים (צ'י) רבה.
שמן נבט חיטה עשיר בויטמינים A,B,E.

רכיבים: 100% שמן נבט חיטה כבישה קרה.כל כפית (5 מ"ל) מכילה לפחות 13 יחב"ל של ויטמין E טבעי.

 יתרונות:
  • שמן נבט חיטה זה מופק בעזרת שיטת הכבישה הקרה, ללא חימום, השומרת על רמה גבוהה של ויטמינים וחומרים פעילים.
  • בקבוק בעל משאבה פטנטית להקלה של השימוש. 
  • שמן נבט חליטה -מרפא הבושם-04-9952122
  • http://www.xn----zhcelg2cb2c9aq.co.il/


http://www.xn----zhcelg2cb2c9aq.co.il/

תגובות