צמחי מרפא ,צמח מרפא מרווה מרפא לכל..


צמחי מרפא

צמח מרפא מרווה .מרווה רפואית מורידה רמות כולסטרול ושומנים בדם
מרווה רפואית טובה לשטיפת פה, לדלקות פה וגרון, לחניכיים מדממות או דלקת כללית של הפה, לכיבים בפה.מרווה רפואית מסייעת לריפוי פצעים, סופחת גזים, מחטאת, נוגדת דלקת ומרגיעה את מערכת העצבים.המרווה היא אחד מצמחי המרפא הנפוצים ביותר בשימוש בקרב ערבי ישראל. המין הנפוץ ביותר בארץ נקרא מרווה משולשת. מין נוסף נפוץ בשימוש בעיקר באירופה נקרא מרווה רפואית. לא ערכתי הבחנה בין שני המינים כי מצאתי שהשימושים בהם ברפואה העממית דומים. עלפי ב'. צ'יזיק שם הצמח במקורות "מרמהין" על שום שתכליתו לפתוח את דרכי הנשימה: "ונבחשי בגוזא דמרמהין" (גיטין ס"ט, ע"ב). הערבים מספרים שכאשר ברחה מרים, מפני הורדוס למצרים היא ניגבה בעלי המרווה, את פניה ופני תינוקה ישו, כדי להתרענן מן החום הכבד. מכאן מקור השם "מרמיה" שפרושו המבורכת. השמן האתרי המופק מן הצמח מכיל טויונים המשפיעים על מערכת העצבים ומדכאים פעולתם של רעלנים שונים ומשפיעים בצורה הלוצינוגנית. שימוש מוגבר בטויון עלול לגרום לפירכוסים ואיבוד הכרה. הפנולים המצויים בשמן פעילים כנגד חיידקים ונגיפים. המרווה מכילה חומצה רוזמרינית בעלת פעילות אנטי דלקתית. בניסוים בבעלי חיים נמצא שהמיצויים של השמן המופק מן הצמח טובים להורדת לחץ דם, סוכר בדם, פירכוסי שרירים, דלקות והורדת חום. הצמח אינו מומלץ לנשים מניקות משום שמפסיק יצור חלב.
מרווה רפואית בעיניים מדעיות
השימוש המודרני במרווה רפואית מבוסס על היסטוריית השימוש בצמח ואיסוף מידע קליני ממטפלים, ממחקרים על בעלי חיים ומספר מחקרים קליניים. 
הצמח מרווה רפואית משמש באמצעות לקיחה פנימית נגד הפרעות במערכת העיכול כעודף גאזים, ונגד זיעה מוגברת. 
בשימוש חיצוני משמש לטיפול בדלקות של הגרון והאף. 
לצמח המרווה פעילות אנטיבקטריאלית בשל תכולת התויון הגבוהה בשמן האתרי, פעילות אנטיפטרייתית, פעילות נגד וירוסים, מכווץ ומעכב הזעה. 
שיפור הזיכרון באמצעות צמח המרווה הרפואית מוסבר בשל היכולת נוגדת החמצון של הצמח ויכולתו לעכב את האינזים אצטיל כולין אסטרז ובכך להעלות את רמת המעביר העצבי אצטיל כולין במח אשר נמצא בחסר אצל חולי אלצהיימר.כמון כןעל מחקרים מרווה רפואית מורידה רמות כולסטרול ושומנים בדם.
צמח מרפא מרווה להשיג במרפא הבושם-049952122
http://www.mrphbosem.com/

תגובות