צמחי מרפא וטיפול בתולעי מעיים.הכל על תולעי מעיים וטיפול טבעי..

להלן רשימת צמחי המרפא המטפלים בבעית תולעי 
מעיים

:אגוז שחור (Juglans Nigra) ציפורן (Syzigium aromaticum)
זרעי שומר (Foeniculum vulg.) לענה מדברית ((Artemisia herba alba לענה שיחנית - שיבא (Artemisia arbor.
Albizia lebbeck, אלביציה צהובה, siris Alium sativum, שום, Da Suan, Garlic Andrographis paniculatae, אנדרוגרפיס, Chuan Xin Lian Artemisia absinthium, לענת האבסינת , Wormwood Arthmisia vulgaris, לענה מצויה, Ai Ye, Mugwort Azadirachta indica, אזדרכת הודית | נים, Neem Coptis chinensis, קופטיס, Huang Lian Euphorbia Hirta, חלבלוב, Pill Bearing Spurge Juglans cinerea, אגוז החמאה, Butternut Bark Juglans nigra, אגוז שחור, Walnut Menyanthes trifoliata, מניאנטס, Bogbean Ocimum sanctum, ריחן קדוש | טולסי, Holy Basil | Tulsi Phyllanthus Niruri, פילנטוס, Bhuamalaki Phytolacca spp., פיטולקה, Shang Lu, Poke root Picrorhiza kurroa, פיקרוריזה קורואה, Hu Huang Lian Tabebuia impetiginosa, לאפאשו, Lapacho Thymu,.
בת קורנית מצויה, Thyme
ארחיב מעט על הצמחים העיקריים:

זרעי דלעת
זרעי דלעת הם תרופה עתיקה לתולעי מעיים. יש להשתמש בזרעים טריים ובשלים. הם מכילים חומרים אנטי ליטיים, קוטלי תולעים. יש לאכול כל יום חופן זרעי דלעת מרוסקים עם הקליפה על קיבה ריקה.
זרעי מלפפון
זרעי מלפפון בעלי תכונה קוטלת תולעים ולכן משתמשים בהם במצב של תולעי מעיים. לטיפול בתולעי מעיים יש לקחת 60 גרם של זרעים כתושים של מלפפון ולאכול כפית על קיבה ריקה כל יום.
רימון
לגזע רימון יש פעילות הקוטלת תולעים, אך השימוש בו גורם לתופעות לוואי קשות כגון בחילה והקאות. ניתן להרתיח את קליפת העץ במים למשך כ 15 דקות ולשתות כחצי כוס ביום
שום
לשום מרכיבים קוטלי תולעים. מומלץ לאכול שום באופן יומיומי , בעיקר שום טרי. בנוסף, לסובלים מתולעים יש להחדיר שן שום מקולפת לפי הטבעת. ניתן להשתמש בחומר מסכך. שן השום תצא עם היציאה הבאה. יש לעשות זאת באופן עקבי לפחות למשך 10 ימים מכיוון שזה משך חייה של התולעת מיום בקיעתה. יש להיזהר לא לפצוע את השן השום כדי לא לשחרר את מיץ השום שעלול לשרוף את פי הטבעת.
לענה - Artemisia
הלענה מאוד מרה. יש בה חומרים מכווצים, איכותה קרה ויבשה. יש לה הרבה שמנים ארומטיים, שם נמצאים ‏בעיקר החומרים הפעילים.‏הלענה היא כולגוג, צמח שגורם לכבד לייצר יותר מיצי מרה ועוזר לכבד לדחוף את המיץ. הוא מחזק את מערכת העיכול וסופח גזים.משתמשים בצמח במצבי חוסר תאבון, גאזים, נפיחויות במערכת העיכול.‏סוג נוסף של לענה הוא ה ARTEMISIA VULGARIS ,מתאים יותר לילדים כי טעמו פחות מר. הלענה יעילה ביותר לטיפול בתולעי מעיים. היא גורמת לניקוי של מערכת העיכול ולא מאפשרת לתולעים להתרבות במעי.
תולעים הם אורגניזמים טפיליים , החיים בעיקר במעי הגס , ונפוצים בעיקר אצל ילדים ובתנאים של היגיינה לא נאותה. ישנו מגוון תולעים טפיליות והנפוצות שבהן הןEnterobius vermicularis או תולעי הסיכה.
קווים לדמות התולעת
http://www.mrphbosem.com/
תולעי המעיים הן אחת המכות הטורדניות והשכיחות יותר שילדים מביאים איתם הביתה מהגן.
במשך השנים צמחו סיפורי אלף לילה ולילה אודות התולעים. בין היתר, נאמר שהן מעידות על רמת ניקיון ירודה בבית, שהתרבותן שכיחה בקרב ילדים שאוכלים הרבה ממתקים ושרק שן שום בטוסיק יכולה להן.
ד"ר עקיבא פרדקין, גסטרואנתרולוג, מנהל מרכז בריאות הילד של שירותי בריאות כללית "גיורא" באור יהודה, מציין כי תולעים גורמות למחלה זיהומית שכיחה ונפוצה, כיוון שההידבקות בהן קלה ביותר. לדבריו, המחלה אינה קשורה לאזור גיאוגרפי מסוים או לרמת הניקיון בבית, אך מידת ההדבקה בה עולה במקומות מחייה צפופים. "הזיהום בתולעי מעי נפוץ ברחבי העולם, הן במדינות העולם השלישי והן במדינות מערביות. ניתן להידבק בכל גיל, ומכאן שגם ילדים וגם מבוגרים יכולים לחלות בה, אולם עדיין - קבוצת הילדים היא הפגיעה ביותר", הוא אומר.
אורכה של תולעת הסיכה פחות מ 1 ס"מ והיא שוכנת בחלחולת של בני האדם, דהיינו  בחלק האחרון של המעי הגס. בשעה שהאדם הנגוע ישן, עוזבת תולעת הסיכה הנקבית את  המעי דרך פי הטבעת ומטילה את ביציה על שטח פני העור סביב פי הטבעת. ביצי התולעת בוקעות לאחר כ 6 שעות, והתולעים חיות כ- 20 יום. זיהום בתולעת הסיכה הינו זיהום מדבק מאד, בעיקר בילדים. ההידבקות בתולעת איננה מסוכנת וגורמת בעיקר לאי נוחות לנדבק. גרד סביב פי הטבעת ובאיזור איברי המין , הפרעות בשינה ורגזנות הם הסימנים השכיחים. אם הזיהום קשה, עלולים הסימנים לכלול גם ירידה בתיאבון, חוסר שקט, וקשיים בשינה. הסימנים נגרמים כתוצאה מהטלת הביצים על ידי הנקבה סביב פי הטבעת. ניתן למצוא את ביצי הטפיל בבדיקות מעבדה כגון בדיקת הצואה במיקרוסקופ או אף בדיקת שתן.
דרך יעילה לזיהוי קיום תולעים היא הסתכלות ישירה על פי הטבעת או בצואה וזיהוי תולעים. בשעות הערב והלילה, ניתן לעיתים לראות תולעים בוגרות על הסדין או סביב פי הטבעת. אופן התרבות התולעים וכן הסימנים הנלווים בדר"כ דומים גם בזיהומי תולעים מסוגים אחרים.
יש לציין שבעיה זו הייתה נפוצה כבר בימי קדם ואף ביתר שאת , שכן תנאי ההיגיינה הרווחים היום לא היו אז ,
סימפטומים עיקריים
בעקבות ריבוי הסימפטומים, הנגרמים מהדבקה מטפילים, ניתן לחלק אותם לפי מערכות הגוף:
· מערכת העיכול – חוסר תיאבון ואיבוד משקל, עצירות, צרבות, כאבי בטן, מחלות מעיים דלקתיות (קרוהן, קוליטיס), גירוי ודם באזור פי הטבעת, דם וריר בצואה, הקאות, גזים, בעיות ספיגה ועוד.
· מערכת העצבים – עייפות, צמרמורות, דיכאון, עצבנות ועוד.
· שלד ועור – דלקת פרקים, כאבי גב תחתון, פריחות וגירויים בעור, סרפדת וכדומה.
· מערכת החיסון – חולשת מערכת החיסון (שגורמת להידבקויות במחלות שונות), עלייה בחום הגוף, אלרגיות למזון ועוד.
http://www.mrphbosem.com/
ודרכי הטיפול אז היו מבוססים בעיקר על צמחי מרפא שונים מרים וארומטיים - לדחייה של הטפיל מהגוף ופגיעה במנגנון ההתרבות.

טיפול יעיל בתולעים מחייב התערבות של צמחי מרפא

לא בכל טיפול במרפאה יש שימוש בצמחי מרפא. הנטייה הטיפולית שלי, היא להשתמש בכמה שפחות אמצעים חיצוניים וכמה שיותר להשפיע דרך אורך החיים והיכולת השיקומית של הגוף  א. השימוש בצמחי מרפא משמש תחליף לתרופה הרגילה ויעיל לא פחות ממנה. על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, נשתמש בפרקטיקה בשילוב של צמחי מרפא של ארץ ישראל. ב.הטיפול בצמחי מרפא יכול לשלב צמחים מחסלי תולעים, במקביל לצמחים מנקזים ובמקביל לצמחים שתומכים במערכת החיסון (על פי אבחון וצורך אישי).
הטיפול בצמחי מרפא אורך כחמישה שבועות. שבועיים,הפסקה שבוע ועוד שבוע נוסף.
לסיכום-
מאמץ משותף, היגיינה, חיסול, חיזוק, אורח חיים בריא, אופטימיות ויאלה ביי לתולעים !
ניתן להזמין את צמחי המרפא הנ"ל במרפא הבושם-04-9952122
כמו תמציות ,שמנים צמחיים המטפלים באופן פעיל בבעית תולעי המעיים אצל ילדים ומבוגרים כאחד.

תגובות

  1. לסיכום-
    מאמץ משותף, היגיינה, חיסול, חיזוק, אורח חיים בריא, אופטימיות ויאלה ביי לתולעים !
    ניתן להזמין את צמחי המרפא הנ"ל במרפא הבושם-04-9952122
    כמו תמציות ,שמנים צמחיים המטפלים באופן פעיל בבעית תולעי המעיים אצל ילדים ומבוגרים כאחד.
    כנסו :http://www.mrphbosem.com/

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה