גינקו דו-אונתי - Ginkgo biloba - גינקו להשיג במרפא הבושם-04-9952122

גינקו דו-אונתי - Ginkgo biloba - הגינקו הוא מדלל דם יעיל


וטוב למחלת השיטיון -דמנציה.

גינקו דו-אונתי - Ginkgo biloba
הגינקו הוא עץ המשתייך למשפחת ה-Ginkgoaceae. הוא הנציג היחיד שנותר מהמשפחה ומהסדרה כולה ונוהגים לכנותו "זקן העצים" או "המאובן החי", מוצאו מסין. כאשר הוא הפסיק לנבוט באופן ספונטני, גידלו אותו הסינים במנזרים ובמקדשים כעץ קדוש. הגינקו נחשב לאחד מצמחי המרפא החשובים ביותר.
במערב משתמשים בעלי הגינקו. בסין נוהגים להשתמש גם בזרעים. העלים מכילים בעיקר שתי קבוצות של מרכיבים: פלבנואידים וטרפנים. פלבנואידים:ginkgetin, isoginkgetin, bilobetin, isohamnetin,
shikimic acid.

טרפנים: bilobadine, ginkgolide A, ginkgolide B. הטרפנים יחודיים לגינקו, ואינם נמצאים בצמחים אחרים.
עלי הגינקו הם נוגדי חמצון יעילים, מנטרלים רדיקלים חופשיים, מסייעים למניעת חסימות בכלי דם, מגבירים את זרימת הדם לעורקים ההיקפיים ולמוח, מגבירים ספיגת חמצן וגלוקוז בתאי המוח, נוגדי אלרגיה במנגנון של עיכוב שחרור היסטמין ובעיכוב ספציפי של platlet activating factor - PAF על ידי הגינקולידים, מעכבים צימות של טסיות הדם ונחשבים למדללי דם .
הפרסום העיקרי של הצמח במערב בא ממחקרים שהוכיחו שהוא מונע איבוד זיכרון, מסייע לשיפור הזיכרון, מונע סניליות ועוצר התפתחות של מחלת אלצהיימר. הצמח מומלץ למניעת חסימת העורקים הכליליים, לזרימת דם לקויה בעורקים ההיקפיים, לקשיים בהליכה בגלל זרימת דם לקויה, לדילול הדם, למניעת קרישיות-יתר, להגנה על פעילות המוח ותאי העצב, לשיפור הזיכרון והפעילות הקוגניטיבית של המוח. הגינקו הוא מדלל דם יעיל וישלהיזהר בשימוש אם נוטלים אספירין או קומדין.

מינון: מיצוי יבש מכויל מכיל 24% פלבנואידים ו-6% טרפנים. לוקחים ממנו 40-60 מ"ג 2-3 פעמים ביום.
טינקטורה 1:5
להשיג במרפא הבושם-04-9952122

תגובות