טרשת העורקים הינה מחלה הניתנת למניעה וטיפול.צמחי מרפא כגון:גפן היין,רימון,זית,סרפד מרווה מרושתת,קצח,נבט חיטה,דבקה זיפנית,,,

טרשת העורקים הינה מחלה הניתנת למניעה וטיפול.צמחי מרפא כגון:גפן היין,רימון,זית,סרפד מרווה מרושתת,קצח,נבט חיטה,דבקה זיפנית,,,

יום ‏28 ספטמבר 2014‏ בשעה ‏17:37‏
עורקים הינם כלי דם המעבירים חומרים מהלב אל שאר חלקי הגוף, עורקים בריאים משמעותם עורקים גמישים וחזקים המעבירים את הדם והחומרים המזינים הנמצאים בו ביעילות לשאר חלקי הגוף. עם הזמן, לחץ רב על העורקים עלול ליצור עיבוי והקשחה של דפנותיהם, וכתוצאה מכך כמויות הדם הזורמות אל העורקים פוחתת לעיתים. תופעה זו נקראת הסתיידות או התקשות העורקים.
טרשת עורקים הינה סוג של הסתיידות העורקים, בה מצטברים שכבות של שומן (נקראות פלאקס) בתוך ומעל דופנותיהם, וכתוצאה מכך זרם הדם מוגבל ומופחת. הפלאקס (שכבות השומן) עלול להתקבע וליצור קריש דם כתוצאה מכך. טרשת הינה מילה נרדפת לניוון, ואין קשר בין מחלת טרשת העורקים לטרשת הנפוצה או סוגים אחרים של מחלות הקשורות לניוון (טרשות). בניגוד לטרשת נפוצה, טרשת העורקים הינה מחלה הניתנת למניעה וטיפול.
רוצים למנוע טרשת עורקים?
אין בעיה, אתם צריכים למנוע מהכולסטרול הרע להתחמצן. לא יודעים איך לעשות את זה? הצטיידו בבקבוק יין אדוםשמן זית משובחבצל,קצח וכמובן בכוס מיץ רימונים וצאו לדרך.
במחקר חשוב במיוחד בבני אדם, שפורסם לאחרונה, הראנו כי בחולים עם חסימת העורקים המובילים דם למח (CAS - Carotid Artery Stenosis),שתיית כוס מיץ רימונים ליום במשך ארבע שנים תרמה לירידה נכרת בחימצון '"הכולסטרול הרע", לירידה בלחץ הדם והחשוב מכל -לירידה משמעותית בגודל הנגע הטרשתי.
צמחי מרפא אכן יכולים לסייע ולמנוע טרשת עורקים :

  • צמח מרפא סרפד וגרגיר הנחליםמורינגה ותרד הם מקור לויטמין-B12  ,  - מחקרים הראו קשר בין חסר ב-12B ובין טרשת נפוצה, ואכן נמצא כי נטילת 12B לתקופה של שישה חודשים עוזרת בשיפור השמיעה והראייה.

  • שמן נר הלילה ושמן זרעי מרווה מרושתת,פשתן,רגלת הגינה, - זהו שילוב מושלם של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ואומגה 6, המקל תופעות אוטואימוניות. תוספות של שומנים טובים אלה עשויות לשנות את אחוז החומצות השומניות בנסיוב הדם בחולי טרשת נפוצה. חומצות השומן הללו מסוגלות לבנות מחדש מיאלין פגוע ולתמוך בפעילות מערכת החיסון.

  • שמן נבט חטיה הינו מקור עשיר ביותר ויטמין - Vitamin E  -זהו שילוב של  נוגדי חמצון חזקים החשובים במיוחד לנטרול רדיקלים חופשיים ולחיזוק מערכת החיסון.ויטמין E פועל לעיכוב הפראוקסידציה הליפידית, המגבירה את הדרישות לוויטמין זה.
     
  • שמן זרעי מרווה הינו מקור צמחי לקו-אנזים Q10   - לפי אחת מהנחות היסוד, חשיפה למתכות כבדות קשורה להרס המיאלין ולפגיעה ברדיקלים חופשיים. קו-אנזיםQ10  פועל כנוגד חמצון רב-עצמה המגן על התא מפני תהליכי הזדקנות – במלחמתו נגד רדיקליים חופשיים, והִנו חיוני לייצור אנרגיה במיטוכונדריה (תחנת האנרגיה) של כל תא ותא. ייחודו של מוצר זה הוא במינון המוגבר של קו-אנזים Q10 המותאם במיוחד לטיפול במחלה ולהאטת התקדמותה.
  • מגנזיום נמצא בעיקר במזונות כירקות עליים ירוקים, דגנים מלאים בעיקר בקליפתם, קטניותאגוזיםשקדיםבננה ושוקולד מריר. המוצרים שדלים במגנזיום הם בשרדגים, דגנים ללא קליפה ומוצרי חלב-מגנזיום  Magnesium   - חולי טרשת נפוצה סובלים ממחסור במגנזיום ברקמות מערכת העצבים המרכזית  ובמערכת העיכול. מחסור כרוני של מגנזיום מצמצם את מספר הלימפוציטים, ובמיוחד את תאי ה-T, דבר העלול לפגוע במערכת החיסון. המגנזיום חשוב גם לבניית המיאלין וליציבותו.
     
  • מורינגה,צמח מרפא מורינגה עשיר מאוד ב- ויטמינים B6, B12 וחומצה פולית מסייעים בהפחתת עודף הומוציסטאין, המצוי בחולי טרשת נפוצה ברמות גבוהות מהרצוי. כמו כן, נמצאו רמות נמוכות של הוויטמינים B1 ו- B2 בדמם של חולי טרשת נפוצה. מגה-סורב מספק קומפלקס שלם של משפחת ויטמיני B בצורת קו-אנזימים, המבטיח ספיגה והטמעה מושלמת בגוף.

  • איך יכולה התזונה להאט טרשת העורקים? "כולסטרול רע" (LDL) מחומצן הוא גורם מרכזי בצבירת כולסטרול בתאי דופן העורק וביצירת תאי קצף, המביאים להתפתחות ולהאצת טרשת העורקים.
    מאכלים העשירים בנוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים) יכולים לעכב את חימצון "הכולסטרול הרע" ולהאט את התהליך הטרשתי.
    למרכיבים מסוימים בפירות ובירקות יש יכולת לשמש כנוגדי חימצון וללכוד רדיקלים חופשיים (המעוררים את תהליכי חימצון “הכולסטרול הרע”) או למנוע יצירת רדיקלים חופשיים על ידי תאי דופן העורק ובכך לעכב את חימצון הכולסטרול על ידי התאים.
    גם בקליפות הפרי, כמו בקליפת הענב למשל (ועל כן גם ביין אדום), בשורש הליקוריש, בשמן זית וברימונים, יש כמויות ניכרות ביותר של נוגדי חימצון מסיסי מים, המסוגלים לעכב באופן משמעותי ביותר את חימצון "הכולסטרול הרע".
    עיכוב החמצון נעשה הן על ידי הצטברות נוגדי החמצון בתאי דופן העורק ועיכוב יכולת התאים לחמצן "כולסטרול רע", והן על ידי הצטברותם ב"כולסטרול הרע" והגברת עמידותו בפני תהליכי חימצון.
  • לסיכום:בראש ובראשונה, הטיפול היעיל ביותר הן למניעת והן להפחתת הופעת התסמינים של טרשת העורקים הינה שינוי בסגנון החיים, הכולל הפחתת שתיית אלכוהול, עישון סיגריות, הקפדה על תזונה בריאה באופן כללי ופעילות גופנית. מלבד שינויים אלו, מקרים רבים של טרשת עורקים דורשים צמחי מרפא ,שמנים בכבישה קרה,ותמציות צמחי מרפא מרוכזות.להזמנות צמחי מרפא הנ"ל שמנים ותמציות-מרפא הבושם-04-9952122   http://www.mrphbosem.com/
גפן היין-http://www.mrphbosem.com/גפן היין-http://www.mrphbosem.com/

תגובות