לאתרוג לא רק סגולות אלה גם רפאות ובפרט לחיזוק הלב וניקוי הכבד

המין המיני: סגולות האתרוג

לא רק שהוא עוזר נגד זיהומים פטרייתיים ואבנים במרה. ברפואה העממית האתרוג מעודד פריון והריח טוב בהריון

על האתרוג, אחד מפירות ההדר המקובלים יותר ברפואה העממית, מומלץ לשמור מכל משמר, ודומה כי ההמלצה תקפה גם בזכות סגולות הריפוי הרבות המיוחסות לו. אותו פרי מוזר בעל הקליפה העבה והטעם המר מכונה בלעז "Citrus Medica", כרמז לסגולותיו המרפאות. 


ברפואה העממית יוחסו לגרעיני האתרוג סגולות ריפוי מכאבים בכבד ובכליות. מיץ אתרוג נחשב מועיל כנגד אבנים בדרכי המרה, ושמן המופק מקליפת האתרוג עשוי לסייע לטיפול בכאבי אוזניים. 

חוקרים מאוניברסיטת איבאדאן בניגריה דיווחו לפני ארבע שנים על סדרת צמחי מרפא שעשויים לסייע במלחמה של היבשת האפריקאית כנגד מחלת המלריה, ומנו בין היתר את האתרוג. 
  
בדיקת אתרוג.
בדיקת אתרוג. צילום: פלאש 90

במקביל, זוהו על ידי חוקרים מהודו ביוני 2000 תכונותיו האנטי-פטרייתיות של עלי האתרוג, המאפשרות לסייע בטיפול בזיהומים פטרייתיים טורדניים בכפות הרגליים. על הזיהומים שמקורם בפטריות נמרחה משחה המכילה תמצית עלי האתרוג בריכוז של 10 אחוז, מה שהוביל לשיפור מפליא במצב המטופלים, ותהליך צמיחת הפטריה המזהמת נבלם כליל. 

לאתרוג גם סגולות מונעות סרטן. חמישה מחקרים שהוצגו בשנה האחרונה הראו כי קליפת פירות ההדר

מכילה "פקטין" - רכיב שמסייע לחולי סרטן הערמונית, ועשוי לתרום להאטת התקדמות המחלה. 

מחקר שנערך השנה בהודו גלה כי הזרקת תמצית מזרעי האתרוג לעכברות מעבדה גורמת להן להשפעות אסטרוגניות, לרבות עלייה ברמת השתן ותגובה באיבר המין. 

ויש גם מחקרים שמצאו באתרוג רכיבים המסייעים לטיפול בצלוליטיס, התופעה האסתטית של הצטברות תאי שומן מתחת לשכבת העור. 

ברפואה העממית נקשר האתרוג גם לסיפורי פריון, ובניגוד לתמר שמקושר בעיקר לפוריות הגבר, האתרוג מתקשר לפוריות האישה. "לנשים הרות ממליצים ברפואה המסורתית לתת אתרוג בגלל הריח שמסייע להן לעבור את ההיריון", מסבירה מריאנה אורבך, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במחוז דן-פ"ת בשירותי בריאות כללית. "גם בתרבויות המזרח היה נהוג לתת לאישה אתרוג כסגולה המעודדת פיריון". 
למיגון מוצרי האתרוג:

לאתרוג לא רק סגולות אלה גם רפאות ובפרט לחיזוק הלב וניקוי הכבד,פיגמנטציה ועוד,,

Www.mrphbosem.com

תגובות