פרופוליס -Propolis להשיג במרפא הבושם-04-9952122


פרופוליס -Propolis
הפרופוליס -pro=למען, polis =עיר, כלומר הגנה בשער העיר המכונה אף "דבק דבורים", הוא שרף צמחים אותו אוספות הדבורים מגזעי עצים, גבעולים וחלקי צמח אחרים. זהו חומר דביק והדבורים מגרדות אותו ברגליהן ובלסתותיהן.
פרופוליס הוא חומר שרף שדבורים אוספים מניצני עצי מחט וצפצפה במטרה לאטום את הכוורות שלהן. נפוץ בעיקר בצבע חום כהה. עשיר בפלבנואידים (קבוצה של נוגדי חמצון) לפרופוליס היסטוריה של שימוש כטיפול טבעי לשורה של בעיות בריאותיות. נמצא בכמויות קטנות בדבש, זמין באופן נרחב בצורת תוסף בריאותי. משמש גם כמרכיב במוצרי מרפא , משחות וקרמים. בנוסף, תרסיסים לאף ותרסיסי גרון, כמו גם במי פה ומשחת שיניים.
תכונות: אנטי דלקתי, נוגד חמצון, אנטי פטרייתי, אנטי בקטריאלי ומיקרוביאלי
תמצית פרופוליס טהור 100% 
פרופוליס משמש ברפואה המודרנית לטיפול בזיהומי קני הנשימה (דלקות גרון חריפות, פצעי פה פנימיים –'אפטות' וכו'). פרופוליס מומלץ גם לטיפול בנזקי פצעים חיצוניים – הוא מעודד ומזרז את קצב חלוקת התאים, מונע כניסת בקטריות ושאר מזיקים לאיזור הנגוע ובכך מאפשר טיפול וריפוי מהירים יותר של הרקמות והתאים. פרופוליס גם מומלץ לטיפול בכיבי קיבה ('אולקוס'), מערכת העיקול, מערכת הנשימה והריאות ועוד. הפרופוליס נחשב כיעיל בזמן מחלה וגם כטיפול מונע המחזק את המערכת החיסונית.
הפרופוליס מכונה 'האנטיביוטיקה של הטבע'
ונחשב לחומר היקר מבין תוצרי הכוורת. כבר המצרים הקדמונים הכירו בתכונותיו המרפאות. הפרופוליס מכיל רשימה ארוכה של מינרלים, שמנים איתריים וחומצות אורגניות בעלות פעילות אנטיביוטית, אנטי-בקטריאלית ואנטי-דלקתית חזקה. כמו כן, מכיל הפרופוליס פלבוניאידים, להם מיוחסים כמעט כל תכונות הריפוי והחיזוק של הגוף האנושי. זה אלפי שנים משמש הפרופוליס לטיפול במחלות קיבה, בעיות חניכיים, דלקות בחלל הפה, מחלות עור, פטריות, פצעי בגרות ובקטריות למיניהן. לפרופוליס יכולת לדכא התפשטות של כ-70% מסוגי הגידולים הסרטניים הפוגעים באדם. הוא בעל אפקט מעורר ומזרז הגלדת פצעים פנימיים וחיצוניים. כמו כן, ניחן הפרופוליס בסגולות אנסטזיות (מפחיתות כאב), העולות פי כמה על אלו של קוקאין ונובוקאין. בעת מלחמת העולם השניה שימש הפרופוליס כתחליף לפניצילין ברוסיה.
מיצוי איכותי וטרי של פרופוליס 
הובלת החומר לכוורת נעשית על-ידי נשיאתו בסלסילות האבקה הנמצאות על הרגלים האחוריות. בכוורת, בתוך מעי הדבורה, מעובד הפרופוליס, בשורת הפרשות מיצי הדבורה. המוצר הסופי הוא חומר צמיג, הדומה לפלסטלינה, שצבעו חום-שחור ומכאן גם כינויו העממי "השעווה השחורה" (the black wax).
הפרופוליס, כשמו כן-הוא, עוזר לדבורים בשמירה על ה"עיר", מהווה מעין אנטיביוטיקה של הכוורת ומשמש ל:סתימת סדקים והקטנת פתח הכוורת בחורף, פעולה המקלה על שמירת הטמפרטורה בתוך הכוורת.
מילוי חללים צרים בכוורת בהם לא ניתן לבנות חלות. לולא נסתמו חללים אלה היו עלולים להיהפך למוקדי התפתחות חיידקים וטפילים אחרים.
חומר הגנה בפני מזיקים שונים החודרים לכוורת.
חיטוי תאי הכוורת בטרם הטילה בהם המלכה את ביציה או בטרם אוחסנו בהם דבש או ריפתה.עטיפת גופים זרים או חרקים שחדרו לכוורת והומתו ע"י עקיצת הדבורים.
הרכבו הכימי המדויק של הפרופוליס אינו ידוע. תכולתו באופן כללי היא: שרפים - 55%, שעווה - 30%, שמנים אתריים - 10%, אבקת פרחים - 5%. הפרופוליס מגלה את הפעילות האנטימיקרוביאלית (קוטלת חיידקים) הרחבה ביותר מבין כל מוצרי המכוורת. ברפואה הטבעונית משמש הפרופוליס בריפוין ובמניעתן של שורה ארוכה של מחלות ופציעות: טיפול בפצעים, בכוויות, בזיהומי עור, פה, שיניים, גרון ועוד. כן משמש הפרופוליס מרכיב בתכשירים קוסמטיים
יתרונות : עוזר לרפא פצעים קרים. מריחת משחה מבוססת פרופוליס עוזרת לטפל בפצעים הקשורים להרפס גניטלי, עוזר לרפא כוויות קלות, תרכובות הנמצאות בפרופוליס עזרו לעכב צמיחה של סטרפטוקוקוס ,עוזר להוריד רמות סוכר בדם ולהפחית את רמות הכולסטרול. מסייע לאקנה ,זיהומים חיידקיים ,כוויות ,פצעים מוגלתיים ,הצטננות ,פצעים קרים ,סוכרת ,הרפס ,דלקת ,שפעת ,מחלת כיב פפטי ,מחזק את המערכת החיסונית ומונע עששת. 
להזמנת פרופוליס:04-9952122
http://www.mrphbosem.com/

תגובות