טיפול טבעי בפרוסטטה ובמחלות דרכי השתן-צמחי מרפא

#פרוסטטה  #ערמונית_מוגדלת
טיפול טבעי
לסיכום – מסקנת החוקרים היא כי אכן שילוב הצמחים של שורש סרפד ודקל ננסי, אפקטיבי לטיפול והקלה על התסמינים הנלווים להגדלה שפירה של בלוטת הערמונית, באופן בטוח, ללא תופעות לוואי משמעותיות.
קרטאיבה Crataeva nurvala
קרטאיבה הוא עץ נפוץ, המצוי לאורך גדות נהרות ונחלים בהודו, שם הוא משמש ברפואת האיור וודה, מזה אלפי שנים, לטיפול במגוון בעיות נפוצות של מע' השתן והכליות.
קרטאיבה הוא אחד הצמחים החשובים ברפואה ההודית כאנטי דלקתי במע' השתן, לטיפול באבני כליה, בשיקום לאחר דלקות ארוכות ודלקות חוזרות בשלפוחית ובדרכי השתן וכן לחיזוק טונוס שרירי השלפוחית.
 קרטאיבה אינו מתערב בהקשר ההורמונאלי המוביל להגדלה שפירה של בלוטת הערמונית, אך תכונותיו מביאות לשיפור ניכר בתפקוד מע' השתן, בזרימה חופשית ובהגברת "כח השיתון", במיוחד לאנשים הסובלים מחולשה או ניוון של השרירים הטבעתיים בדרכי השתן ובשלפוחית.

צמחים נוספים מקובלים בשימוש :
ערברבה קטנת עלים (Epilobium parviflorum) הוא צמח ישראלי נפוץ, אשר מקובל בקרב הרבליסטים ברחבי העולם לטיפול בבעיות מע' השתן, כצמח משקם ובונה בדומה לקרטאיבה.
אמנם אין עדיין מחקרים רבים אשר נעשו על הצמח בהקשר של הגדלה שפירה של הערמונית, אך הצמח יעיל ביותר (על סמך ניסיון קליני) למגוון מצבי חולשה של מע' השתן, במצבים של דלקות כרוניות ומתמשכות, בהן גם הגדלה שפירה של הבלוטה.

קטב מצוי (Tribulus terresteris) החלק העלי של הצמח, הגדל קרוב לקרקע, משמש מאות שנים ברפואות המסורתיות השונות (גם הפירות והשורש) לבעיות במע' השתן והכליות וכן לבעיות ווסת שונות בקרב נשים. הצמח נפוץ בהודו, סין ובמזרח אירופה וגם גדל בר בישראל. בנוסף, הקטב מכיל כמויות נכבדות של פיטואסטרוגנים וכפי הנראה, במנגנון שטרם הובהר, מתערב בתהליך ההורמונאלי המוביל להגדלת הערמונית.
Equisetum arvenseשבטבט () הוא צמח ביצות, בעל השפעה מכווצת על רקמות מע' השתן והערמונית. בנוסף, הצמח עוזר בהגברת מתן שתן לסובלים מערמונית מוגדלת וכן בכיווץ עדין של בלוטת הערמונית.

באופן כללי, רוב ההצלחות במחקרים והמעקבים הקליניים אשר נעשו עם צמחים לטיפול בערמונית, נערכו כאשר המינונים הניתנים היו בד"כ גבוהים מהמקובל, ובד"כ באבקות סטנדרטיות. המינונים ההתחלתיים המומלצים לפורמולה על בסיס טינק' של 1:5 הם 5-10 מ"ל -  3-4 פעמים ליום, עם התמקדות (בתוך הפורמולה) בצמחים הדומיננטיים לטיפול, כפי שמובא לעיל.
פורמולה סינרגטית תכלול את הדגשים שהובאו לעיל, עם מתן דגש על מצבו האישי של המטופל. טיפול צמחי בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית הוא טיפול אשר בד"כ נמשך על פני מספר שבועות. הטיפול מצריך סבלנות רבה מצד המטפל (והן מצד המטופל), וקשב רב לפרטים אודות התפתחות המחלה, כאשר כמובן נלקחים בחשבון כל הסימפטומים האחרים המדווחים.
צמחים נוספים : אלמוות הכסף , דבקה זיפנית,אצבעוני החורש  נרחיב בהמשך,,
Mrphbosem.com

תגובות