שמן צבר מחדש רקמות וחודר את שכבת האפידרמיס מועשר בקולגן טבעי מעולה אף לשיקום השיער.

צבר מצוי, המכונה בארץ סברס, הוא צמח עתיק ונפלא שגודל על חופי הים התיכון. שמן המופק מזרעי צבר שימש באופן מסורתי כחומר מרגיע, נוגד דלקות ומרפא פצעים. דמיינו לעצמכם קוצים ענקיים עבים וביניהם פירות אדומים ובשלים – כך נראה צבר מצוי. קטיף הסברס נעשה אך ורק באופן ידני, וכדי לייצר ליטר אחד של שמן דרוש לא פחות מטון שלם של זרעים!

שמן צבר מופק בכבישה קרה, מה מאפשר לשמר את כל התכונות המרפאות שלו. סדרת הענבר& צבר כוללת שלושה סוגי שמנים ומועשר בחמאת שיאה, שמן צבר הוא נוגד חמצון המחייה את העור והשיער ומעניק לו בלחות, לכן המוצרים של סדרת מרפא הבושם הינם המרפא אמתי לבריאות העור ושיער.


בשימוש חיצוני משתמשים בגבעולים קלופים כתחבושת מסביב לראש להקלה על כאבי ראש. משרה של גבעולים במים משמשת לשטיפת הראש למניעת התקרחות. מיץ וחליטות מהגבעולים מומלצים לטיפול בדלקות עיניים ובפגעי עור שונים.מחקר שנערך בשנת 2011 באוניברסיטת פלורידה בדק את השפעת תצמית הסברס ומצא כי יש לה השפעה חיובית על רמת הסוכר בדם. המחקר מצא כי הסברס הוא היפוגליקמי, כלומר מסייע להוריד את הסוכר בדם. ההשראה למחקר הגיעה ממקסיקו, שם קיים שימוש מסורתי בפרי הצבר לטיפול בילדים חולי סוכרת. בדיקות שנערכו על אנשים בעלי רמת סוכר גבוהה בדם שאכלו סברס בארוחת הבוקר, גילו כי רמת הסוכר שלהם נותרה נמוכה לאורך היום.מלבד התרכובות הטבעיות הקיימות בסברס אותן פירטנו, מחקרים שונים באו לבדוק את ההשפעה בפועל של אכילת סברס, והם הגיעו לתוצאות מדהימות.
בשנת 2012 נערך מחקר, אשר גילה כי למיץ פרי הצבר יש את היכולת להגן על הקיבה מפני כיבים. מחקר אחר גילה כי למיץ הצבר אף יש את היכולת להגן על הכבד מפני עודף של אלכוהול. במחקרים אלה התגלה כי לא רק שמיץ הסברס מכיל נוגדי חמצון, אלא אף מעודד את ייצורם העצמי של נוגדי חמצון בגוף.

תגובות