מהו שרף קופל -Copal ?

מהו שרף קופל -Copal ?

Copal הוא שם כללי לשרף המופק מעצים שונים השייכים למשפחת ה Burseraceae שאליה משתייכים גם המור, הלבונה וה Palo Santo.
העץ הכי נפוץ להפקת ה Copal במקסיקו ומרכז אמריקה נקרא Protium copal.כבר בתקופות הקדומות של התרבויות הפרה-קולומביאניות של מרכז אמריקה - ילידי המאיה, אינקה והאצטקים, נעשה בשרף שימוש למטרות רוחניות.

הארומה המתקתקה והנפלאה של שרף ה Gold Copal תפתח את לבכם ותרגיע אתכם. מעולה לטיהור. השרף הזה ייחודי ולא ניתן להשוואה!

אודות מוצר זה.


גושי שרף של Gold Copal עם כמות מינימלית של קליפת עץ. יוצרו על ידי עובדים מומחים משבט בני המאיה מאזור ה Chiapas במקסיקו. הגושים משתנים בגודלם מגדול עד לגרגרים קטנים. כל הגדלים ניתנים לשימוש במידה שווה.
מוצר זה נועד לשריפה על גחל נרגילה בוער בתוך כלי חסין אש, או בתוך מבער נר.
זהו מוצר אורגני וטבעי לחלוטין שהופק בשיטות ברות קיימא המשמרות את הסביבה

סוגי Copal.

ישנן שלוש קטגוריות עיקריות של Copal. Copal שחור: בעל ריח כבד ועשיר. Golden Copal (מוזהב): בעל איזון נפלא ובעל הריח המתקתק ביותר. Copal Penca או לבן: נוטה יותר לכיוון שמזכיר ריח אורן. בעל ריח חד, פחות מתקתק.
במהלך המאה ה-18 נוצר ביקוש עצום ל Copal עבור תעשיית הדבקים והלכה. יוצרו אז כמויות גדולות מאד של Copal במזרח אפריקה מעץ מהזן Hymenaea verrucosa כדי לספק את הדרישה.
זהו לא אותו סוג של Copal כמו זה שאנו מספקים, שמיוצר על ידי בני המאיה בדרום אמריקה. אם תקנו Copal ממקורות בדרום מזרח אסיה (באופן טיפוסי הודו אבל לא רק), סביר מאד להניח שתיתקלו ב Copal שהופק מסוגי עצים אחרים.

אודות הארומה.

הארומה של Copal משתנה בהתאם לסוג העץ ממנו הופק השרף, גיל השרף, שיטת האיסוף, העונה ועוד.
הארומה של שרף ה Gold Copal שלנו היא מתקתקה, חמימה, נעימה, עוטפת ומלטפת. היא נוסכת תחושת ביתיות ורוגע. עד היום נתקלנו בקונצנזוס כמעט מוחלט לגבי הריח. כאשר אנחנו מדליקים שרף Gold Copal במרחב שלנו ואנשים נכנסים, התגובה היא בדרך כלל "וואו, איזה ריח נעים...".
הארומה ייחודית באופן מוחלט ולא דומה לשום דבר אחר. אי אפשר אפילו לתאר אותה במילים.

התועלות העיקריות שיש ל Copal.

  • מעולה לטיהור אנרגיות שליליות ולטיהור מרחבים (נחשב טוב יותר ממרווה).
  • דוחה עוצמתי של יתושים וחרקים מעופפים אחרים. (תשאלו עליו באמזונס, הם יודעים משהו על יתושים, החברה האלה).
  • משתמשים בו בטקסים של אייווסקה וסווט-לודג' (אוהל הזעה אינדיאני)
  • מעלה מצב רוח ומשרה יצירתיות.
  • מרגיע, מאזן, מוריד סטרס.
  • ממקד ומסייע מאד במדיטציות.
  • להכנת משחות יעילות לבעיות עור קשות .

איך משתמשים?

הבערה.

לשימוש כקטורת נעימה, ו/או להרחקה יעילה של יתושים וחרקים מעופפים אחרים:

על גחל של נרגילה

הדליקו בחוץ גחל של נרגילה בעזרת מצית או נר. כאשר הגחל לוהט, הניחו אותו בכלי חסין אש (ניתן להשתמש בקערית מלאה בחול). הניחו בזהירות חתיכת שרף של Gold Copal על הגחל והסתובבו במרחב כדי לפזר סביב אדים של ארומה נפלאה.
תוכלו להבחין שהשרף ניתך ונספג בגחל בעודו ממשיך להתאדות. תוכלו להבחין לעיתים בשאריות של קליפת העץ על הגחל. הסירו אותן מהגחל בזהירות על מנת להימנע מעשן של עץ שרוף.

במבער נר.

השתמשו במבער נר שיש לו צלוחית מתכת. הדליקו תחתיו נרון והניחו מספר גרגרים של Gold Copal בצלוחית המתכת כשהיא נקייה. אפשרו לשרף להינתך ותהנו מזרם קבוע ועדין של ניחוח ה Gold Copal . שיטה זו מתאימה במיוחד לשימוש מקומי (לדוגמה, ליד מודט בודד או על שולחן העבודה).
אם יש בצלוחית המתכת של המבער שאריות של שרפים אחרים או של שרף copal שרוף, אפשרו לנר לחמם את השרף ואז נגבו אותו בזהירות עם נייר מגבת תוך שאתם אוחזים בצלוחית בעזרת מטלית יבשה.
אנא התנהלו בזהירות בעת השימוש באש!

טקסים רוחנים עם Copal.

השימוש ב Copal למטרות מקודשות מתוארך לתרבויות העתיקות של מרכז אמריקה הפרה-קולומביאנית. לטיהור אנרגטי של מרחב טקס (או כל מרחב אחר), השתמשו בעשן Copal. העשן עשוי לבוא ממקל קטורת (למרחבים קטנים) או מהבערה (האמת, יותר אידוי) של שרף Copal על פחם נרגילה בוער עבור מרחבים גדולים או להשגת טיהור יסודי. הסתובבו בחלל החדר ופזרו את העשן או האדים. כדי לבצע טיהור אנרגיה יסודי, יש ממש למלא את המרחב בעשן סמיך (עדיף שרף על גחל) ולעזוב את המרחב לכמה זמן. הימנעו משאיפת עשן סמיך!
לטיהור אנרגטי של משתתפים בטקס (או לכל מטרה אחרת), הניעו את מקור העשן מעל וסביב הראש, הגוף, מתחת לזרועות ובין הרגליים.

היסטוריה ושימוש ב Copal בימינו.

המילה Copal באה מהמילה בשפת הנאהוטאל Copalli שפירושה "קטורת".
עדויות מדעיות מצביעות על שימוש ב Copal למטרות מקודשות שמתוארך לתרבויות העתיקות של מרכז אמריקה הפרה-קולומביאנית. נמצאו לאחרונה ממצאים מדעיים באתרים מרכזיים כמו ה Cenote Sagrado ב Chichen Itza, ב Templo Mayor עיר הבירה של Tenochtitlan וב Laguna de la Luna שב Toluca, מקסיקו.
במסורת השאמאנית, Copal מסייע לתקשורת בין בני האנוש והעולם הלא מוחשי (המיסתורין הגדול") ומסמל מודעות וחוכמת הלב. הוא משוייך לאל Tlaloc ולאלה Chalchiuhtlicue שהם אלי המים, הפוריות והבריאה.

Dia de los Muertos - יום המתים

כיום, משתמשים ב Copal במקסיקו כדי לחגוג את "Dia de los Muertos" ("יום המתים"). זהו יום של חגיגה של מתנת החיים. האמונה הרווחת הינה שביום זה, הנשמות של האהובים חוזרות לבקר את בני משפחותיהם וחבריהם. כדי לעזור להם למצוא את הדרך הביתה, מדליקים Copal בבתים ובכנסיות וגם מניחים מנחה של Copal יחד עם נרות ופרחים על הקברים.
השרף הופק על ידי בעלי מקצוע מומחים מבני שבט המאיה הנקראים "copaleros". הם בעלי מומחיות וידע לקבוע איזה עץ בריא ובשל לייצור השרף. הם יודעים איך לחתוך את קליפת העץ בצורה ברת קיימא כדי להפיק את חלב העץ ("דם" העץ) מבלי לפגוע בעץ. הם גם יודעים כמה זמן יש לתת לעץ מנוחה בין הפקה להפקה. כאשר חלב העץ בא במגע עם האוויר הוא הופך לשרף.
כאשר אתם רוכשים את מוצרי ה Copal שלנו אתם תומכים בעובדים המקצועיים, הילידים בני המאיה ובבני משפחותיהם.
מוצר זה לא נועד לבצע איבחון, טיפול, ריפוי או מניעה של כל מצב רפואי שהוא.
להזמנת שרף משובח#קופל מרפא הבושם-049952122

תגובות