אומגה 369 נבדק ונמצא מסייע לבעיות לב

רמות גבוהות של אומגה-3 בדם קשורות לירידה בסיכון למוות
הסיכון הנמוך יותר לתמותה יוחס בעיקר לשיעור נמוך יותר של מקרי מוות כתוצאה מאירועים קרדיו-וסקולריים, לעומת מקרי מוות מסיבות

Plasma Phospholipid Long-Chain ω-3 Fatty Acids and Total and Cause-Specific Mortality in Older Adults: A Cohort Study

ידוע כי חומצות שומן רב-בלתי רוויות בעלות שרשראות ארוכות מסוג אומגה 3, מפחיתות את הסיכון לתחלואה קרדיו-וסקולרית, אולם השפעותיהן על שיעורי התמותה מסיבות ספציפיות ועל שיעורי התמותה הכללית, וכן יחסי מנה-תגובה פוטנציאליים עדיין שנויים במחלוקת.
מרבית המחקרים התצפיתיים התמקדו בהערכת הצריכה תזונתית שהמטופל מדווח עליה, ולא בביומרקרים אובייקטיביים, ומרבית המחקרים האקראיים בחנו את ההשפעות של מתן PUFAs כתוספי תזונה לחולים עם מחלה קרדיו-וסקולרית ידועה או לחולים בעלי גורמי סיכון מרובים במסגרת מניעה שניונית. דבר המגביל את האפשרות להסקת מסקנות על תפקידם של תוספי PUFA במניעה ראשונית.
מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לחקור את הקשר בין רמות הפוספוליפידים של EPA, DPA, DHA והרמות הכלליות של ω3-PUFAs לבין שיעורי התמותה מסיבות ספציפיות ושיעורי התמותה הכללית בקרב אנשים מבוגרים שאינם מקבלים תוספי תזונה.
המחקר הפרוספקטיבי שנערך בארה"ב כלל 2,692 אנשים בגיל ממוצע 74 שנים (± 5 שנים) ללא מחלת לב כלילית ידועה (CHD), שבץ מוחי או אי ספיקת לב בתחילת המחקר.
רמות הפוספוליפידים של חומצות השומן וגורמי הסיכון הקרדיו-וסקולריים נקבעו בשנת 1992. הקשר בין רמות הפוספוליפידים לבין שיעורי התמותה מסיבות ספציפיות ושיעורי אירועים קטלניים ולא קטלניים של מחלת לב כלילית ושבץ מוחי הוערך עד שנת 2008.
במהלך 30,829 שנות אדם, אירעו 1,625 מקרי מוות (לרבות 570 מקרי מוות מסיבות קרדיו-וסקולריות), 359 אירועים קטלניים ו-371 אירועים לא קטלניים של מחלת לב כלילית, 130 אירועים קטלניים ו-276 אירועים לא קטלניים של שבץ מוחי.
לאחר תיקון, נמצא כי רמות מוגברות של ביומרקרים של ω3-PUFA בפלסמה קשורות בשיעור נמוך יותר של תמותה כללית, עם יחסי סיכון (HR) בחמישון הקיצוני כדלהלן: 0.83 עבור EPA, 0.77 עבור DPA, 0.80 עבור DHA ו-0.73 עבור כלל ω3-PUFAs.
הסיכון הנמוך יותר לתמותה יוחס בעיקר לשיעור נמוך יותר של מקרי מוות כתוצאה מאירועים קרדיו-וסקולריים, לעומת מקרי מוות מסיבות אחרות.
תוחלת החיים בקרב אנשים בחמישון העליון של רמותω3-PUFA הייתה ארוכה יותר ב-2.2 שנים בממוצע לאחר גיל 65, בהשוואה לאנשים בחמישון התחתון.
החוקרים סיכמו כי רמות מוגברות של חומצות PUFA נפרדות ושל כלל חומצות PUFA כרוכות בהפחתת שיעורי התמותה הכללית, ובמיוחד שיעורי התמותה ממחלת לב כלילית בקרב אנשים מבוגרים. להזמנת מולטיאומגה במבצע משפחתי
04-9952122
מרפא הבושם

תגובות

  1. האם נבחנה כאן גם השפעתו של אפקט פלסביבו, הרי בשנים האחרונות עלתה הפופולריות של אומגה?
    רשלנות בטיפול בשבץ מוחי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה