צמחי מרפא ,צמח מרפא גרגיר הנחילם עשיר בברזל טוב לכח גברא,פריון וטיפול בנשירה

צמח מרפא גרגיר הנחלים

עוזר לסובלים  מתת-פבלוטת התריס..עילות של
גַּרְגִּיר הנחלים (שם מדעי: Rorippa nasturtium-aquaticum) הוא צמח עשבוני רב-שנתי ממשפחת המצליבים. בעבר השתייך לסוג Nasturtium ונקרא Nasturium officinale. הוא משמש בעיקר כירק ומכיל כמות גדולה שלמינרלים, ויטמינים וחלבונים. שם נרדף הוא גַ‏רְגֵר הנחלים.
כבר במאה ה-17 היה הגרגיר מוכר כיעיל נגד מחלת הצפדינה (הנגרמת עקב מחסור חמור בוויטמין C). הגרגיר נחשב כאפרודיזיאק בעולם העתיק ועד היום במצרים נהוג לגדלו ולצרכו להגברת כוח הגברא. אמרה מצרית טוענת שאפילו ריחו המשכר מספיק למטרה זו ואין הכרח לאכלו. בקרב ערביי ארץ-ישראל והמדינות השכנות מאמינים שבאכילתו הגרגיר עוזר בניקוי הדם ומערכת העיכול, יכול להמיס אבנים בכליות ומרפא מחלות בכבד ובמרה.
באירופה הוא מוכר כמעורר תיאבון, ממריץ חילוף חומרים, משתן, משלשל ומגביר צירים בנשים הרות. בנוסף סבורים שהוא עוזר בטיפול נגד סוכרת.
משתמשים בו נגד כאבים ראומטיים, לעידוד צמיחת שיער ולניקוי והבהרת עור הפנים.
ומיחסים לו הגברת מערכת החיסון ע"י הפעלה של כדוריות לבנות, הפרשה של אינטרפרון, לימפוקינינים וחומרים בעלי פעילות אנטי וירלית- ולפיכך יש להרבות בו בדלקות חוזרות ונישנות במערכות הלימפה. הגרגיר גדל לרוב במצרים ומשמש ברפואה העממית כמסייע בדוק לכו"ג. הגרגיר טוב גם להמסת אבנים בכליות, לטיפול בדימומים פנימיים, לניקוי הדם ולמחלות של כבד ומרה. אפשר להשתמש בו גם כמשקה למטרות אלו על ידי בישולו במים. טעם הגרגיר כטעם צנון חריף, וזהו אחד הצמחים הטובים ביותר להכנת סלט בכל ימות השנה והוא מתאבן.
צמח מרפא גרגיר הנחלים
כמו צמחים אחרים ממשפחת המצליבים, גם לגרגיר הנחלים יש יכולת נוגדת סרטן ויכולת לעזור לפעולת הכבד. הוא משפר את נשימת התאים – תאים הסובלים מחוסר חמצן עלולים להפוך לתאים סרטניים. ביחד עם מזונות אנטיאוקסידנטיים, הוא תורם  לשיפור אספקת חמצן נורמאלית לשם שחרור אנרגיה ללא חמצון יתר

תגובות