עצירות טיפול טבעי:עצירות אפשר לטפל באופן טבעי ע"י צמחי מרפא כגון שילוב של צמחי מרפא לטיפול בעצירות הם קמומיל,קסיה,מרווה ,,,

עצירות טיפול טבעי:עצירות אפשר לטפל באופן טבעי ע"י צמחי מרפא כגון שילוב של צמחי מרפא לטיפול בעצירות הם קמומיל,קסיה,מרווה ,,,

עצירות טיפול טבעי.-חלק א'

דעה אישית:לפני קריאת המאמר תנו רגע נשימה עמוקה וחשבו צלול :עצירות אפשר לטפל באופן טבעי ע"י צמחי מרפא 
כגון שילוב של צמחי מרפא לטיפול בעצירות הם קמומיל,קסיה,מרווה ,שומר-שומר-FENNEL ,שמיר,אניס,אשחר,שוּש קרח | ליקוריץ
צמחי מרפא לטיפול בעצירות: חומעה,שורש שן ארי,הדס-MYRTLE ,כוסברה – CORIANDER
סובלים מעצירות ? טיפול טבעי בעצירות לפרטים נוספים:מרפא הבושם-04-9952122 :www.mrphbosem.com

מה גורם לעצירות? כמה זמן היא נמשכת? איך מטפלים? עלולים להיות סיבוכים? מהם סימני האזהרה שמחייבים פנייה מיידית לרופא? איך חיים עם עצירות כרונית? שם האבחנה בעברית: עצירותשם האבחנה באנגלית: Constipationשם האבחנה במערכת המחשב של הרופא (קליקס):Constipation
מה זה?
משמעות המושג עצירות היא שינוי לרעה בהרגלי היציאות. השינוי הזה עלול לכלול צואה קשה יותר או בכמות קטנה יותר מהרגיל, תדירות יציאות של פחות משלוש פעמים בשבוע, הצורך במאמץ מוגבר להפעלת המעיים ותחושה של התרוקנות לא מלאה לאחר מתן צואה. יש לציין שתדירות תקינה של יציאות היא בין שתיים לשלוש יציאות ביום ליציאה אחת פעם ביומיים. במילים אחרות: לא כל מי שאין לו פעולת מעיים בכל יום נחשב לסובל מעצירות.
ממה נגרמת עצירות?
שנם שני סוגים של עצירות: עצירות תפקודית, שנובעת מהפרעה בתפקוד של המעי הגס, ועצירות משנית, שנובעת ממחלות אחרות, מתרופות ומסגנון חיים.
הסיבות לעצירות תפקודית ומשנית יכולות להיות רבות ומגוונות:
• תרופות שונות ובהן משככי כאבים מסוימים, תרופות נגד לחץ דם גבוה, תרופות פסיכיאטריות, תרופות כימותרפיות, תרופות המכילות ברזל ואלומיניום.
• כלכלה דלת סיבים, צריכה מועטה של נוזלים, דיאטה חריפה, היעדר פעילות גופנית.
• מחלות שגורמות לפגיעה במערכת העצבים ההיקפית כמו סוכרת, נוירופתיה (פגיעה בעצבים ההיקפיים).
• מחלות נוירולוגיות שפוגעות בתפקוד של מערכת העצבים המרכזית כמו מחלת פרקינסון, טרשת נפוצה, אירוע מוחי, דמנציה, גידולים במוח, חבלות במוח ופגיעות בעמוד השדרה.
• הפרעות הורמונליות כמו תת־פעילות של בלוטת התריס או פעילות־יתר של בלוטת יותרת התריס.
• הפרעות שונות במאזן המלחים כמו עלייה ברמת הסידן וירידה ברמת האשלגן בדם.
• הריון.
• גיל מבוגר.
• הפרעות בכושר התנועה של מערכת העיכול, למשל בעקבות מחלת הירשפרונג, שבה חסרים תאי עצב בחלק מהמעי, ולכן הוא אינו מתכווץ.
• הפרעות בתפקוד של שרירי רצפת האגן, למשל מצב שבו השרירים מתכווצים במקום להיות רפויים בעת שהמעיים פועלים.
• מחלות של המעי הגס: גידולים שחוסמים את המעי מבפנים או לוחצים עליו מבחוץ, דלקות, היצרויות, התרחבויות וחסימות במעי, סדק בפי הטבעת.
• תסמונת המעי הרגיש שבה סובלים לסירוגין מתקופות של שלשולים ומתקופות של עצירות. לחלופין ישנה אפשרות שתסמונת המעי הרגיש תהיה מלוּוה רק בשלשולים או רק בעצירות.
מהם התסמינים?
עצירות עלולה להיות מלוּוה בתחושה של תפיחות בבטן וכן בכאבי בטן ובדימום או בכאב בזמן פעולת המעיים.
יש ליידע את הרופא מתי החלה העצירות, אם ישנה עלייה או ירידה במשקל, האם היודימום או כאבים בזמן היציאות, האם לעיתים יש גם שלשולים, האם יש קרובי משפחה שסובלים או שסבלו מגידולים במערכת העיכול וממחלות מעי דלקתיות כמו מחלתקרוהן וקוליטיס כיבית. אם עברת בדיקות כמו קולונוסקופיה ו־CT בטן, יש לוודא שגם הרופא המטפל קיבל את תוצאותיהן.
איך מאבחנים?
הרופא מאבחן עצירות אצל המטופל כאשר מתקיימים שניים או יותר משש התופעות הבאות במשך שלושה חודשים ברציפות במהלך חצי השנה שקדמה לבדיקה:
• פחות משלוש יציאות בשבוע.
• לפחות ברבע מהיציאות יש צורך להפעיל מאמץ.
• לפחות ברבע מהיציאות הצואה היא קשה או גושית.
• לפחות ברבע מהיציאות יש תחושה של התרוקנות לא מלאה.
• קיימת תחושה של חסימה או של סתימה.
• יש צורך בעזרה ידנית להשגת התרוקנות.
למעשה נעשית האבחנה על סמך תלונתו של הנבדק (אבחנה קלינית). אחרי שהרופא מתרשם מהרקע הרפואי ומתלונות הנבדק ולאחר שהוא עושה בדיקה גופנית מלאה, כולל בדיקה רקטלית, עליו להחליט אם יש צורך בבירור נוסף, ואילו בדיקות יש לעשות.
אם מהתלונות עולה החשד לקיום גידול במערכת העיכול, יש להפנות את הנבדק לבירור - לרוב קולונוסקופיה. יש לשקול לעשות קולונוסקופיה לכל מבוגר שמתלונן על עצירות חדשה או על דימום מפי הטבעת או אם הוא ירד במשקל באופן משמעותי. נוסף על כך יש לשקול את האפשרות לשלוח אותו לעשות בדיקות מעבדה שונות כמוספירת דם, בדיקת תפקוד של בלוטת התריס ובדיקה של רמות הסידן והאשלגן.
אם הבירור אינו מעלה ממצאים של ממש, והנבדק ממשיך לסבול מעצירות קשה שאינה מגיבה באופן משביע רצון לטיפולים השונים, ניתן לשקול עריכת בדיקות מיוחדות להערכת התנועתיות של המעי והתפקוד של רצפת האגן. מדובר בבדיקות כמו EMG (בדיקת הפעילות החשמלית של השרירים שאחראים למנגנון היציאה), דפקוגרפיה (בדיקת התרוקנות הרקטום), בליעה של חומר מסומן ומעקב אחריו בעת שהוא עובר במעי ומדידת לחץ בפי הטבעת ובמעי הגס. הבדיקות נעשות כדי לגלות בעיות כמו תפקוד לקוי של רצפת האגן וכדי להפנות את מי שסובל מכך לטיפולים שונים כמו ביופידבק.
במקרים מיוחדים ניתן לעשות בדיקות כמו קולונוסקופיה וירטואלית, TRUS (אולטרסאונד דרך פי הטבעת) ובדיקת MRI.
ד"ר מאשה קרופניקוב
חלק ב'
עצירות פוגעת ב20 אחוז מאוכלוסיית העולם. מתוך כל  5 אנשים שאתם פוגשים ברחוב - אחד  סובל מעצירות כרונית  קשה כאשר אצל נשים הבעיה חמורה יותר בגלל שינויים הורמונליים. אלו חליטות צמחי מרפא ותמציות או שמנים צמחייפ מסייעות למעיים 'להתנענע' ואלו סוגי צמחי מרפא מקלים על עצירות קשה?
מיד..

מרפא הבושם :04-9952122
http://www.mrphbosem.com/מרפא הבושם :04-9952122 http://www.mrphbosem.com/

תגובות