דרכי טיפול טבעי בפיסורה,טחורים ופיסטולה

ניתן בקלות לאבחן פתולוגיה של טחורים, הן על ידי התבוננות, והן על ידי מישוש. במקרה של דימום קל, אף שרוב הסיכויים שמדובר בדימום הנובע מטחורים, רופאים ירצו לבצע בדיקה של אנוסקופיה וסיגמואידוסקופיה כדי לשלול גידול באזור של המעי הגס התחתון. דימום משמעותי הגורם לאנמיה נדיר, ודימום מסכן חיים הוא נדיר אף יותר. בנוסף, נמצא קשר בין טחורים או נטייה לטחורים להתפתחות של גושים יבשים ברגלים
#טחורים #פיסורה #פיסטולה #טיפול_טבעי
דרכי טיפול טבעי בפיסורה,טחורים ופיסטולה
מחלות טחורים נפוצות מאוד בארצות המתועשות, אצל רוב האנשים מתחילים הטחורים להתפתח בשנות העשרים לחייהם, אך הסימפטומים אינם מובהקים עד העשור הרביעי לחיים. על פי הערכות שונות, כמחצית מהאנשים מעל גיל 50 סובלים ממחלת טחורים סימפטומטית, ועד שליש מכלל אוכלוסיית ארצות הברית, כשיקוף למצב במדינות העולם המודרני, סובלים במידה מסוימת מטחורים.
הטחורים נפוצים אצל נשים יותר מגברים. לפי אחת ההשערות אפיון זה נובע בשל ההריון והלידה היוצרים לחץ מוגבר על אזור החלחולת ופי הטבעת
#טחורים #Hemorrhoids הם מבנים אנטומיים המכילים רקמת חיבור וכלי דם הממוקמים באזור פי הטבעת, ומהווים חלק תקין של פי הטבעת. תפקידם הוא לסייע בשליטה על איטום של פי הטבעת. במצב פתולוגי הם מתנפחים, מודלקים ואף כואבים, ולעתים הם באים לידי ביטוי כדימום אדום מבריק על משטח צואה, על נייר טואלט או באסלה.
החלוקה העיקרית של הטחורים היא בין חיצוניים בליטה בדופן פי הטבעת, לבין טחורים פנימיים, בחלק התחתון של החלחולת ,רקטום. לרוב הכאב נגרם בשל סדק בפי הטבעת #פיסורה הנגרם בשל הטחורים, או בשל קריש דם הנוצר בטחור וגורם לו להתנפח.
באזור החלחולת ופי הטבעת קיימת מערכת ורידים מסועפת האמורה לנקז את הדם מהאזור. משערים כי גורמים המגבירים גודש ורידי, בדרך כלל לחץ מוגבר, עלולים להאיץ היווצרות טחורים. הגורמים להגברת הלחץ התוך-בטני הם:
תזונה לקויה - מחוסר בסיבים תזונתיים ומים. אכילה מרובה של סוכרים וסידן.
ישיבה ממושכת ואי פעילות ספורטיבית.
מאמץ בזמן יציאה – עצירות או שלשול הגורמים לעליה בלחץ הורידי.
הריון – נפח הדם עולה והפרוגסטרון מחליש את השרירים, הרחם כבד, ויש לחץ על הווריד הנבוב התחתון בשכיבה על הגב.
יתר לחץ דם פורטלי – מנקז את הטחורים, יכול להיגרם מצירוזיס.
שיעול, הקאה – מאמץ שמגדיל את הלחץ התוך-בטני – כל לחץ תוך-בטני יוצר לחץ על הוורידים שבהם לחץ הדם נמוך מאוד והדבר עוצר את הזרימה.
פעילות גופנית מאומצת
מצב של דחק נפשי עלול לגרום להתעוררות של טחורים.
אי ספיקת לב יכולה להגביר טחורים בגלל בעיה בכלי דם, בעיה בניקוז של הדם הוורידי.
מחלת כבד שמעלה את לחץ הדם בווריד השער.
לטחורים קיימים טיפולים להקלה וטיפולי מניעה מסוגים למיניהם. בחלק מהטיפולים קיים הבדל באופן הטיפול בטחורים פנימיים וחיצוניים:#משחת #פרופוליס או #משחת #הצרי שלמרפא הבושם - קיבוץ כברי.כמו #שמן #כאב #לכל או #הממליס.
אצל רוב הסובלים מטחורים, המחלה אינה קריטית וניתנת להקלה באותם אמצעים המומלצים גם כגורמי מניעה:
אמבט ישיבה להרפיית האזור הכואב בסבון קמומיל מרפא הבושם - קיבוץ כברי
שימוש בבידה במקום בנייר טואלט
שימוש ידני באמצעות ראש מקלחת נמתח
תחבושת קרה
שימוש במגוון המשחות הטבעיות ובחומרים שמכווצים כלי דם של מרפא הבושם - קיבוץ כברימהם שמן כאב לכל,משחת פרופוליס,משחת הצרי.וצרי גלעד ואו בלזם ירושלמי.
שמירה על היגיינה באזור פי הטבעת באמצעות שטיפתו מספר פעמים ביום
מניעת תנוחות היוצרות לחץ מקומי, שיפור היציבה ומתח השרירים (טונוס) באזור האגן
הימנעות מעצירות תוך שימוך בקומפלקס עצירות וקומפלקס מעיים של מרפא הבושם - קיבוץ כברי בשילוב שתיית נוזלים מרובה, תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, כמו סובין ופסיליום, כמו בליעת חומרים המרככים את הצואה, החלפת מאכלים עתירים בסוכר בכאלו שאינם (לדוגמה במקום לחם לבן צריכת לחם מלא), פעילות גופנית מספקת, וכן הימנעות מצריכת מאכלים חריפים או משקאות אלכוהוליים, מקלות על היציאות ובכך מפחיתות את הכאבים.
הימנעות מישיבה מרובה על האסלה והרמת משאות כבדים.
ירידה במשקל לאנשים בעלי עודף משקל.
יתן להבחין בסימנים אפשריים לקיומה של פיסורה, בכמה דרכים. בין השאר הופעת דימום בצבע אדום מבריק על נייר הטואלט (הדימום מופיע באזור האנאלי), הופעת הדימום לפעמים בשירותים, ואם הסדק אקוטי הוא יכול לגרום גם לכאב מחזורי חמור, בעיקר אחרי הפרשת צואה.
רוב הסדקים האנאליים נגרמים על ידי מתיחת השריר מעבר ליכולת שלו, או אחרי תנועות מעיים חריגות, על ידי הצואה, או במקרים כגון עצירות. לעתים, פיסורה אנאלית נגרמת על ידי דלקות מעיים.
הפיסורה שכיחה אצל נשים לאחר הריון.
פיסורה אנאלית מתרחשת מאזור הפתיחה האנאלי וממוקמת לרוב בקו המרכזי, בגלל המבנה של האזור. פיסורה לא עמוקה נראית כמו חתך מנייר, ולרוב תחלים מעצמה, אך יש מצבים שהפיסורה מחמירה והסדקים מעמיקים, הדימום אינו מפסיק, והטיפול הופך כמעט בלתי אפשרי. בפיסורה כרונית, הכאב מופיע בתדירות גבוהה.
טיפול בפיסורה באמצעות משחת פרופוליס הצלחה בדוקה.כמו כן שמן הממליס ושמן המשחה כאב לכל.יש להקפיד להשתמש בסבון טבעי קמומיל של מרפא הבושם - קיבוץ כברי
בעבר מקובל היה לנתח במקרי פיסורה רבים. בסוג אחד של ניתוח חותכים חלק מהשריר, דבר שאינו בר תיקון. בסוג אחר, מורידים את כל הרקמה הפצועה והמצולקת ומאפשרים לרקמה חדשה להיווצר במקום. ההצלחה בשיעור של לערך 80%.

כיום רוב הפרוקטלוגים מנסים קודם לניתוח, משחות שונות, שתפקידן להחליש את השריר זמנית, דבר שיגרום בעקיפין לריפוי ללא ניתוח. שיטה אחרת היא שימוש בקצף רקטלי קורטיפואם, אשר התווייתו המקורית היא לטיפול קורטיקוסטרואידי מקומי בדלקת כיבית של החלחולת (רקטום), אך הוא משמש לעתים גם לטיפול בפיסורה אנאלית ובהתוויה זו הוא לעתים קו ההגנה הראשון וגם האחרון בטרם ניתוח.
עצור! לפני שאתם נגשים לניתוח נסו את משחת הפרפופליס של מרפא הבושם - קיבוץ כברי
פיסטולה פיסטולה (בעברית: נצור) היא חיבור או מעבר לא רגיל בין שני איברים המכוסים בשכבת תאי אפיתל, שבדרך כלל אין ביניהם קשר. פיסטולה נגרמת בדרך כלל כתוצאה מזיהום חריג או מפציעה,מה גורם לפיסטולה בפי הטבעת?
פיסטולה בפי הטבעת מתפתחת בדרך כלל לאחר שמורסה (אבצס, הצטברות של מוגלה) בפי הטבעת לא טופלה כראוי ולא החלימה לגמרי או שהתפוצצה. פיסטולות עלולות להתפתח גם עקב מחלות מעי כגון מחלת קרוהן או קוליטיס כיבית.
כמחצית מחולי קרוהן מפתחים פיסטולה בפי הטבעת. כמו כן, כמעט שליש מנשאי נגיף HIV עלולים לסבול מפיסטולה בפי הטבעת.
פיסטולה בפי הטבעת שכיחה בעיקר בקרב גברים בגילאי 20 עד 40. מחקר שנערך באירופה בשנת 2007 אשר בחן את שכיחות התופעה מצא 1-3 מקרי פיסטולה בקרב כל 10,000 אנשים.
טיפול בפיסטולה בפי הטבעת
פיסטולות לרוב אינן חולפות מאליהן ומצריכות ניתוח. סוג הניתוח יקבע בהתאם למיקום הפיסטולה ולמורכבות המקרה.עצור! לפני שאתם נגשים לניתוח נסו את משחת הפרפופליס של מרפא הבושם - קיבוץ כברי.
הקפידו על תזונה נכונה.שטיפות חוזרות ונישנות במים.
צמחי מרפא לטיפול בטחורים;מור,לבונה,#אלת#המסטיק,#טיון,#הממליס,#קמומיל,#אלוורה,#שן #הארי,#פרופליס
ליעוץ-שמעון שמלה הרבליסט מרפא הבושם-04-9952122,0505211607
http://www.mrphbosem.com

תגובות