תה שחור אנטיאוקסידנט מעולה לטיפול ברדיקלים החופשיים להזמנת תה שחור,תמצית אם או שמן תה שחור:049952122

תה שחור ותה ירוק מופקים מהעלים העליונים ומהניצן של השיח קמליה סיננסיס. ההבדל ביניהם הוא בעיבוד. עלי התה השחור עוברים לאחר הקטיף והקמילה חמצון - כך מתקבל הצבע השחור - וייבוש. עלי התה הירוק עוברים חימום באדים לפני הייבוש, והצבע הירוק נשמר..תה הינו חליטה של עלי הצמח Camellia sinensis, ויש להבדילו מתה צמחים (herbal tea). מקורו של התה הוא בסין. התה הובא למדינות המערב על ידי סוחרים הולנדים בסביבות 1610. תה הוא המשקה הנצרך ביותר בעולם אחרי מים. דרכי העיבוד של עלי התה, הכוללים, בין היתר, חימצון (oxidation) – תהליך המכונה בתעשייה בטעות בשם 'תסיסה' (fermentation) – מבדילים בין סוגי התה השונים:
  1. תה לבן – תה לבן הוא חליטה של ניצנים ועלים צעירים העוברים חימצון מינימלי, כך שנשמר רכוז גבוה מתכולת החומרים הפעילים העיקריים (קָטֶכּינים) המצויים בעלים הטריים.
  2. תה ירוק – תה ירוק הוא חליטה של עלים בוגרים יותר מאלו שבתה הלבן, העוברים תהליך חימצון רב יותר מזה של התה הלבן, ולכן מכילים רמות גבוהות יותר של תוצרי חימצון של החומרים המצויים בעלי התה.
  3. תה אוּלוֹנג (oolong) –  עלי התה עוברים תהליך חימצון רב יותר מאשר תה לבן ותה ירוק, אבל פחות מתה שחור.
  4. תה שחור – עלי תה המיועדים להיות תה שחור עוברים תהליך חימצון מלא, ולכן תכולת הקטכינים בהם יחסית נמוכה ותכולת תרכובות קטכינים-פוליפֶנולים גבוהה.

תה שחר

התה השחור והתה הירוק מכילים פלבונואידים שהם נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים), שעוזרים להאטת תהליך ההזדקנות. מחקרים שונים גילו שתפריט עשיר בפלבונואידים מצמצם את הסיכון ללקות במחלות כלי דם ולב. התה מכיל גם תיאנין שתורם למצב רוח טוב ורגוע ויחד עם זאת מעורר.
 
ההבדל הבולט בין מרכיבי התה השחור והירוק הוא בכמות הקפאין, שהוא החומר הפעיל שנמצא בקפה, בתה, בקולה ובשוקולד. המוח רגיש לקפאין שהשפעתו על מערכת העצבים המרכזית מתבטאת בערנות מוגברת ואף בעצבנות. בכוס תה שחור כמחצית מכמות הקפאין שיש בכוס קפה. ככל שמרבים בצריכה של קפאין השפעתו על הערנות יורדת. למי שמעוניין להוריד את צריכת הקפאין מומלץ לעשות זאת בהדרגה כדי לחסוך את כאבי הראש המלווים הפסקה מיידית של הצריכה


תה שחור מפחית את רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדם
מחקר יפני שפורסם בכתב העת Nutrition Reviews מצא שצריכה של תוסף מזון המכיל נוגדי חימצון מסוג פוליפנולים שמוצו מתוך תה שחור הפחיתה את כמות הכולסטרול LDL ב-12% וכולסטרול HDL ב-9%.

תה שחור נחשב לסוג התה הנפוץ ביותר בעולם המערבי וצריכתו עומדת על כ – 80% מצריכת התה הכללית. הוא מופק מהצמח קמיליה סינית, ונבדל משאר סוגי התה המופקים מצמח זה ברמת החמצון הגבוהה שלו. התה השחור נחשב לסוג התה הוותיק ביותר הנמצא בשימוש אצל האדם, בתרבויות המזרח הוא נקרא תה אדום בשל צבע החליטה שנוצר, אך בתרבות המערבית שמו המקובל הינו תה שחור. בתה השחור קיים ריכוז גבוה יחסית של קפאין העומד על כ- 40-50 מ"ג (לכוס 250 המכילה מ"ל), זאת עקב תהליך החמצון הארוך שהוא עובר (של כשבועיים בערך) ביחס לסוגי תה האחרים.
סגולות רפואיות

בתרבות הסינית נוהגים לייחס לתה השחור סגולות רפואיות מזה שנים רבות, בעבורם נחשב התה השחור כמשקה יעיל כנגד מכאובים שונים כגון כאבי ראש, כאבי בטן, דיכאון, כמו כן נחשב התה השחור למעורר, מסייע לניקוי רעלים מהגוף ומסייע לעיכול. 

גם אנו הישראלים מאמינים כי לתה השחור תועלת רבה וניתן להשתמש בו גם כ"תרופת סבתא" להצטננות, לעצירת הקאות, להרגיע כאב בטן, להרגעה ולחימום הגוף.
תה שחור - היסטוריה
לפי התרבות הסינית בשנת 2737 לפנה"ס נגלה משקה התה על ידי הקיסר הסיני שן-נונג, בשנת 800 לספירה. הגילוי המשיך והגיע גם ליפן ומשם התפשט לכל שאר העולם. תה שחור מופק כאמור מצמח הקמליה הסינית, צמח אשר נחשב לגידול כבר במשך אלפי שנים באזור דרום מזרח אסיה ומשם מקורו. במהלך ההיסטוריה תה שחור נחשב לבעל ערך רב ובמאה ה- 19 בארצות מונגוליה, סיביר, וטיבט אף שימש כמטבע לסחר חליפין.
בתרבויות נוספות ישנם אזכורים מסורתיים בנוגע לרגע גילויו של התה, ובהם מופיעים הבודהא והבודהידהרמה  כמגלי התה. לתרבות המערב התה השחור הגיע כאשר הפורטוגזים הגיעו ליפן. בשלב זה החל ייבוא של תה שחור לארצות האירופאיות הולנד וצרפת, וכמאה שנה לאחר מכן בזכות ביקורה של הנסיכה הפורטוגזית בחצר הארמון הבריטי, הגיע התה השחור גם לאנגליה, וכידוע אומץ בזרועות פתוחות והוביל למנהג האנגלי הידוע "שעת תה". מעניין לדעת בהקשר הזה שהאנגלים דווקא נוטים לשתות תה שחור עם חלב, והכינוי "תה שחור" ניתן לתה נטול חלב.
יתרונות בריאותיים: מחקרים הראו כי שתיית תה שחור יכולה להוריד את רמת הכולסטרול, להביא לירידה בשכיחות שבץ מוחי, וכן להפחית את הסיכון למחלות לב. תה השחור מעכב את הצמיחה של חיידקים בפה ומדכא ריח רע.החומרים הפעילים העיקריים בתה
  1. פלָבוֹנוֹאידים (סוג של חומרים נוגדי חימצון) הכוללים: א. פְלָבָנוֹלים (קטכינים), שהעיקריים מביניהם הם אֶפּיכּטֶכין, אפיגָלוֹקטכין, אפיקטכין גָלֵאט ואפיגלוקטכין גלאט (הקטכין הנחקר ביותר); ב. פְלָבוֹנוֹלים, הכוללים בין היתר, קֶמְפּפֶרוֹל, קווֶרְסֶטין ומיריסיטין. תכולת הפלבוֹנולים כמעט שאינה מושפעת מתהליכי העיבוד, כך שכל סוגי התה מכילים ריכוז דומה. הקטכינים פועלים נגד הרדיקלים החופשיים העלולים לפגוע ב-DNA ולתרום להתפתחות הסרטן, קרישי דם וטרשת העורקים. על מנת לקבל במשקה התה את מירב הקטכינים יש להשרות את התה במים רותחים במשך 3 עד 5 דקות.
  2. אֵלְקָלוֹאידים – תרכובות אורגניות חנקניות – קפאין, תֵאוֹבְּרוֹמין, ותֵאוֹפילין– בעלות תכונות מעוררות. תכולת הקפאין בתה נמוכה פי שניים בממוצע מזו שבקפה. תכולת הקפאין בתה הלבן, בדרך כלל, גבוהה במקצת מזו שבתה הירוק. בצריכת תה בכמות של כ-10 ספלים מגיעים בדרך כלל לצריכה עודפת של קפאין (בספל תה יש 24-40 מיליגרם), כך שצריכה שגרתית של תה אינה מהווה סיכון בריאותי כשלהו הנובע מחשיפה לקפאין. 
  3. L-תֵיאָנין – חומצת אמינו בעלת השפעה מרגיעה.
  4. פְלוּאור – ריכוזי הפלואור בתה הירוק והשחור גבוהים במקצת מאלו שבתה הלבן, כיון שריכוז הפלואור גבוה יותר בעלים בוגרים יותר.
  5. מַנְגָן – הינו מינרל הפועל כחלק מהאנזים נוגד החימצון, מנגן סוּפֶראוֹקְסיד דיסְמוּטָאז, בתוך המיטוכונדריה (גופיף המצוי בתוך הציטופלזמה של התא ואחראי על ייצור אנרגיה) שבתאי הגוף. בכמות משמעותית מבחינה תזונתית מצוי המנגן בעיקר בתה השחור.
התה הירוק נתגלה בסין בשנת 3000 לפני הספירה ויתכן שלפני כן, והיה ידוע כבעל תכונות ריפּוּי שונות. ברפואה הסינית המסורתית השתמשו בתה הירוק כחומר מעורר, כחומר מְשָתֶן, כחומר עוצר שטפי דם וכמסייע בריפוי פצעים, כחומר משפר בריאות הלב, כחומר מווסת חום הגוף ורמות הסוכר בדם, כחומר מעודד עיכול וכחומר משפר תהליכים מֶנְטָליים (שכליים). התה הובא ליפן על ידי נזירים בודהיסטים לפני יותר מ-1000 שנה ובשנת 1211 פורסם ביפן הספר 'תה וקידום בריאות', בו פורטו שיטות גידול של עלי התה, תהליכי עיבודו והשפעותיו הפרמקולוגיות. בימינו קיימים סימוכין בספרות המדעית המצביעים על כך שלמרכיביו השונים יש כנראה השפעות מקדמות בריאות ייחודיות.
מספר המחקרים העוסקים בקשר שבין שתיית תה ירוק לבין מניעת מחלות כרוניות רב יותר מאשר אלה העוסקים בתה השחור. המחקרים על תה אולונג ותה לבן מצומצמים.
 סגולות ובריאות
כבר בשנים עברו בתרבות הסינית העתיקה התה נחשב למשקה בעל סגולות, תה שחור נחשב למעורר, למסייע בעיכול, למרחיק רעלים מהגוף, וליעיל כנגד כאבי ראש, דיכאון, ומכאובים שונים. במהלך השנים תרכובות התה השחור התפתחו וכיום ניתן למצוא תה שחור משולב עם תמציות שונות וטעמים נלווים המוסיפים לו ערך בריאותי וטעם. בשנים האחרונות נכנס גם תה ירוק לתרבות המערבית, אך עם זאת עדיין חליטת תה שחור נשארה הוותיקה ביותר והאהובה ביותר על פי הרוב.

תה שחור אנטיאוקסידנט מעולה לטיפול ברדיקלים החופשיים
להזמנת תה שחור,תמצית אם או שמן תה שחור:
סגולות ורפאות התה השחור:מחזק לב,מונע סרטן,
אנטי אייג'ינג,חיזוק המערכת החיסונית ועוד..



מרפא הבושם


להזמנות:049952122
0505211607
www.mrphbosem.com

תגובות